With Eyes Wide Open - S očima doširoka otevřenýma

  • Autor: suitesamba
  • Překladatel: Patoložka
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Harry Potter/Severus Snape, Narcissa Malfoyová, Andromeda Tonksová, Teddy Lupin, Ron Weasley, Hermiona Grangerová, Lucius Malfoy, Draco Malfoy, Rubeus Hagrid
  • Rating:
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 1
  • Shrnutí: Když Narcisa Malfoyová povolá Harryho Pottera ke splacení životního dluhu vůči ní formou pomoci Severusovi Snapeovi naplnit poslední vůli jeho děda a získat do svého vlastnictví panství rodu Princeů, Harry souhlasí, že se se Severusem ožení a bude s ním po jeden rok a jeden den žít. Avšak nic není tak jednoduché, neboť Prince Manor skrývá ve své přebujelé zahradě tajemství a Narcisa Severusovi nepomáhá jen ze své dobré vůle. Harry se domnívá, že jde do manželství s očima doširoka otevřenýma, ale nakonec musí kličkovat mezi nástrahami Malfoyových a zároveň se vyrovnat s narůstajícími city k Severusovi, zatímco magie zahrady dá jeho životu nový, neočekávaný smysl.
  • Klíčová slova: slash, snarry, postwar, nucené manželství, životní dluh, voyeurismus, angst

Hodnocení čtenářů:

Haluzka:
“Tahle povídka mi skvěle sedla. Ačkoli se věnuje tématu "nuceného" manželství, zápletka je poměrně uvěřitelná, záhada Malfoyových se příjemně vine celým dějem a ačkoli bych čekala zajímavější rozuzlení, tak mi poměrně plytký vrchol vlastně vůbec nevadí. Holt máme tu čest s rozmazlenou smetánkou, která má pocit, že všechno bude přesně posle jejich přání. Čte se to dobře, děj odsýpá. Pokud bych měla něco vytknout, tak je to až přílišná idiličnost ve vztahu ústředního páru. Ať mi nikdo netvrdí, že by si za te rok alespoň párkrát nevjeli do vlasů... Za mě velmi silná čtyřka.”
l.enik.c:
“Povídky na téma nucený sňatek příliš nevyhledávám, ale pro tuto mám slabost. Celková zápletka s Malfoyovými je zajímavá, byla jsem napjatá, jak to vlastně celé je a rozuzlení mě nezklamalo. Moc se mi tu líbí postava Severuse, i když je OOC, což však nevidím jako velký problém v postwar povídkách. Postupné sbližování těch dvou je skvělé. Harryho postupné smiřování se s celou situací, zvykání si na nový život, přehodnocování jeho budoucnosti při obnově labyrintu mě bavilo. Líbil se mi jeho vztah s Andromedou. Moje oblíbená pasáž je ta týkající se tragédie v Bradavicích (Severusova reakce) a scéna s voyerským Malfoyem, která je dost žhavá. Harryho nejistota, jak si vlastně stojí vedle Luciuse i Draca, byla skoro nervy drásající. Povídka není nejkratší, ale pořád je délka snesitelná a aspoň je tak hezky propracovaná.”