Hippokratova přísaha

  • Autor: Owes
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Severus Snape, Harry Potter, Hermiona Grangerová, Lily Potterová, Sirius Black, a mnozí další
  • Rating: 18+
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 55
  • Shrnutí: Představte si alternativní vesmír, v němž se všechny potterovské charaktery ocitají, střetávají a povědomým způsobem interagují ve zcela obyčejném světě, prostém divů a kouzel, zato plném malých i velkých zázraků. A všichni mají něco společného s jednou výjimečnou fakultní nemocnicí. Někteří zde léčí, jiní sem přicházejí jako pacienti. A někomu určitě leží na srdci jen vlastní prospěch.
  • Klíčová slova: nemagické AU, lékařské prostředí

Hodnocení čtenářů:

Avisavis:
“Ke čtení mne dovedly zdejší komentáře. Všechny nadšené. O to větší mne pak čekalo zklamání. Co se mi nelíbilo? Povídka je jako sledování záběrů z bezpečnostní kamery. Pořád se tam něco děje, ale v zásadě je to stále stejné, vidíte jen povrch. Všechny postavy jednají, ale mne by víc zajímalo, proč tak jednají, co prožívají, co cítí. Mezi postavami dochází k navazování vztahů jaksi mimo záběr, vidíte jen výsledek, chyběl mi tam proces, kterým k té změně došlo, nějaké emocionální zdůvodnění. Povídka obsahuje mnoho silných témat – euthanasii, neléčitelné nemoci, trvalé důsledky nemocí – ale mihnou se vám tam jaksi mimochodem, jo, to se stává, střih, hm, lidi umírají, střih atd. atd. V ději je extrémní množství potenciálně emočně vypjatých situací, rozumím tomu, že v daném okamžiku musí zdravotník jednat racionálně a určit 5 ml toho a 10 ml tamtoho přípravku, ale já nejsem medik a pro mne jsou tyto pasáže textu ubíjející, protože se stále opakují, kromě toho jsou pro mne nudné, protože jim nerozumím. Povídka nemá vysvětlivky a mně tam silně chyběly, protože když už mi povídka nepřinesla žádné jiné emoce kromě otupělosti z nadužívání drastických scén, pak by mne aspoň mohla obohatit o informace z medicíny. Pro moji zvídavou mysl by bylo přitažlivé dozvědět se, proč lékař postupuje právě takto či proč použije právě toto léčivo. V zásadě je to stejný požadavek jako u výše zmíněných vztahů mezi lidmi, mne nezajímá jen výsledek, zajímá mne proces a zdůvodnění, proč k tomu došlo. Další důvod mého zklamání je velmi osobní. Spočívá v uvěřitelnosti. Mám pravda zkušenost jen s českým zdravotnictvím, ale takto to tedy rozhodně nefunguje. Můj zážitek, když jsem byla doprovodem osoby blízké: Záchranka nás na pohotovost dovezla v 10 hodin dopoledne, pak jsme strávili 12 hodin čekáním a přesouváním po nemocnici. Lékařky ve službě pouze začátečnice, které nemohou nic rozhodnout samy a s každým rozhodnutím se čeká, až se podaří odchytit jejich nadřízeného. V průběhu té doby žádné informace, žádné pití, žádné jídlo. Díky tomu je povídka, kde to na příjmu jen sviští, pro mne ještě méně uvěřitelná než mezigalaktické cestování.”
finde:
“skvělé”
andy:
“Přidávám se. Skvělá povídka, která je výborným mixem seriálů z lékařského prostředí a světa Harryho Pottera. Autor postavy vynalézavě obléká do lékařských plášťů, a přesto jim ponechává jejich charaktery. Čte se opravdu jedním dechem.”
bedrníka:
“Nesmírně se bavím, fenomenální AU. Seriál Pohotovost, ale s postavama z HP, kouzelně vystihnutýma, napínavé, zábavné, ale i drama a city! (Sirius jako špičkový chirurg s alkoholovým problémem, Pettigrew skončil na patologii, Lily dělá na áru se Snapem, ale pusu na tvář mu dává jen ve vší počestnosti..., zatímco Voldemort vede kliniku neonatologie s temnou pověstí). EDIT po 52. kapitole (která stále není poslední): Riddleova klinika konečně vybouchla, Pettigrew konečně přišel o ruku, na což se těším už asi třicet kapitol, Sirius je venku z vězení a Severus zatím pořád žije, i když to už měl párkrát nahnuté, hrdina jeden. Owes stále neztrácí invenci a ty jeho dialogy, to je prostě pošušňání. EDIT po závěrečné kapitole: hlavní dějové/vztahové linky uzavřeny velmi uspokojujícím způsobem a jdu si znovu přečíst "Za hranice", protože Sirius je opravdu hvězdička a zaslouží si mnohem víc pozornosti, než se mu tu dostalo.”
Danae:
“Harry Potter meets Dr. House - akorát větší, lepší a nikdo nemá lupus. Touhle povídkou jsem nadšená od první kapitoly. Naprosto kanonické postavy v naprosto uvěřitelném prostředí britského špitálu (Snape jako vedoucí ARO, Black jako vychlastanej, ale pořád brilantní chirurg, Lupin jako nejlaskavější pediatr všech dob, Zlaté Trio jako medici na praxi...), parádní dramatická zápletka (Voldemort v realitě je ještě o něco děsivější než přízrak z pohádek), brilantní dialogy, humorné scény střídají thrillery z operačního sálu, velmi uvěřitelný vývoj postav, prostě lahůdka. Povídka vzniká v rámci sosácké Padesátky (tedy challenge "každý týden v roce jednu kapitolu"), autor zatím píše a vystavuje pravidelně jako švýcarské hodinky, je tedy věru na co se těšit!”