Prokletí

  • Autor: AnnieMirai
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Harry Potter/Severus Snape
  • Rating: NC-17 - od sedmnácti let
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 15
  • Shrnutí: Válka skončila. Vítěz je jasný a Severus Snape je... stále naživu. A stále zůstává ředitelem Bradavic (k jeho vlastnímu překvapení), což pro něj znamená se nejen postarat o jejich obnovu, ale zároveň najít nového učitele Obrany proti černé magii. Jaké další překvapení, když se na toto místo přihlásí Harry Potter. Severus ho rozumnými argumenty odradí, jenže mladík se po pěti letech vrací - s páskou přes oko, v rukavicích a s prokletým diamantem Hope.
  • Klíčová slova: Snarry, prokletí, odeklínač, učitel Harry, mocný Harry, Snape jako ředitel, po válce

Hodnocení čtenářů:

FemmeFragile:
“Musím souhlasit s Bedrníkou, že mi v Prokletí moc neseděl Snapeův POV. Zdá se mi, že je Severus trochu IC - sice se pořád zdůrazňuje, jak je přísný a neférový, ale ve skutečnosti se pak chová měkce a krotce. Jeho sblížení s Harrym jsem tentokrát také moc nevěřila. Myslím, že tohle je jedna z těch povídek, které by velmi pomohlo být delší... Je tam několik opravdu skvělých motivů, ale musely by být podrobněji rozpracované, aby se naplnil jejich potenciál. Např. prokletí Harryho těla - vlastně moc k ničemu nebyla. Trochu ho to omezovalo v kouzlení, ale ve výsledku ho to kromě jednoho případu nedostalo do žádného vážného ohrožení, které bych u prokletí způsobených černou magií rozhodně čekala, a že měla prostě "sama zmizet" bylo pro mě už vůbec nepochopitelné... Líbilo se mi, že to nebezpečné prokletí postu bylo vyřešené takovým šalamounsko-severusovským způsobem (byť propojení s přijetím nového zákona mi, stejně jako Starostolci, také nedávalo úplně smysl :D), moc zajímavé bylo i pojetí postwar doby, do které se trochu míchá i kouzelnická politika a takové ty praktické záležitosti chodu školy apod... To je zajímavý úhel pohledu, který vidím málokdy tematizovaný. Takže k tomu mám vlastně takové tři hlavní body, které by povídka zasloužila: víc IC Severuse, víc kapitol, a rozhodně korekci (zejména kvůli různým anakolutům a používáním cizích "termitů"). Jako celek se mi ale povídka líbila a strávila jsem nad ní příjemný večer, takže jsem po pečlivém rozvažování udělila velmi pěkné tři hvězdičky :)”
bedrníka:
“Hm. Od jedenácté kapitoly jsem začala přeskakovat, závěrečný sex jsem jen tak prolítla, přišel mi takový nahonem přimontovaný, aby tedy avizovanému snarry bylo učiněno zadost. Spousta filmového fánonu a divností (čtyři primusové? prokletí DADA od roku 1945?), rušily mě anglicismy. Líbil se mi Harry jako odeklínač a nápad s Vlaštovčím lektvarem. Zřejmě mi hlavně nevyhovuje, jak AnnieMirai píše Snapea (kdežto líčení z Harryho pohledu ve Vers l'avant mě oslovilo velmi). Namlsána Vers l'avant jsem bohužel zklamaná.”
jajafilm:
“Pěkná povídka. Autorka má za sebou řadu Snarry a tuto FF bych hodnotila jako tu zatím nejlepší z nich.”