Havran

  • Autor: Mandragora
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Severus Snape/Harry Potter
  • Rating: 18+
  • Slash: Ano
  • Dokončeno: Dokončeno
  • Počet kapitol: 6
  • Shrnutí: Drsná společnost, drsné prostředí, drsné vztahy 
  • Klíčová slova: smutek, naděje

Hodnocení čtenářů:

l.enik.c:
“Líbí se mi negativní vykreslení společnosti a to, že ani po válce není vše najednou růžové a problémy v kouzelnické společnosti jsou hlubší, než se mohlo zdát. Ale i tato stránka by potřebovala mnohem více prostoru, natožpak vykreslení postav a jejich vývoj. A to zejména Severus. Co se mi opravdu líbilo, bylo Harryho prozření a změna názoru, jak si zařídit svůj život. Celkově to mělo mnohem větší potenciál.”
FemmeFragile:
“Anotace zněla krátce, výstižně a lákavě. Čekala jsem, že to bude něco fakt drsného a temného, ale pak jsem Havrana otevřela... A tam Severus, který se do Harryho zamiluje asi tak po pěti minutách ve společné azkabanské cele a říká mu „andílku“ a „blázínku“. A je tam taky Harry, kterého Malfoy dost nevybíravě přefikne (mimochodem, Malfoy má v Azkabanu celu hezčí jak vilu na Kanárech!), ale už pět minut po znásilnění se málem udělá, když mu Severus na rozbolavělý zadek natírá mastičku. Ostatní postavy stojí také úplně mimo kánon. Na mě tohle bylo bohužel strašně moc OOC a všechno jde tak nějak hopem, vývoj je pro mě těžko uvěřitelný. Z druhé strany ale musím souhlasit s některým z předchozích komentářů - kdyby tohle byla jedna z těch opravdu dlouhých kapitolovek, kde by postavy dostaly víc prostoru pro pozvolnější transformaci, dalo by se tomu uvěřit mnohem snáz a mohla by vzniknout opravdu dobrá povídka. Klidně bych přitvrdila na temnotě a dala bych asi i větší prostor havranovi, podle kterého se to celé jmenuje. Nápad je to minimálně velmi dobrý, takže lepší zpracování by ho podle mého vystřelilo o několik hvězdiček výše :)”
Temna0Maky:
“..”
Cora:
“Mě se to strašně nechce hodnotit průměrem, protože tématicky to vůbec není špatné, naopak. Neseděl mi tu ale Severus, takřka kompletně. Nedovolím si tvrdit, že se nepovedl, jen se nepovedl pro mě.”
Extasy:
“Skvělý námět s obrovským, ovšem nevyužitým potenciálem. Povídka by si zasloužila klidně dvacet, možná i třicet kapitol a pěkně rozepsaných. Jinak to bylo ale úžasně napsané, styl se mi líbil, takže se k tomu určitě zase někdy vrátím.”
lia:
“:) bezva povídka, ráda se k ní vracím”
jesssnape:
“...”
KalamityJane:
“Andílka a blázínka mi ani Azkaban nemůže ospravedlnit. Námět pěkný, i po válce je svět plný politického pletichaření.”
willow:
“****”
T_nule:
“Drsné, ale i tak moc pěkné.”
Benny:
“Skvělá povídka”
Tintinka:
“Je to docela drsná povídka, ale i když jsem ji četla už před časem, zanechala ve mně dojem... Působí realisticky a navíc má dobrý konec, co víc si přát?”
Adelaine:
“Dobrá, s pointou, bez typických klišé.”
Fleur Tera:
“Řekni, kolik je na světě, kolik je takovejch měst, řekni, kdo by se vracel, všude je tisíce cest,”
Velká_koule_chaosu:
“3-4*”
Akkarra:
“Už jsem ji kdysi četla. Občas je to sice docela patetické, ale stejně se mi to líbilo. :)”
Sectumsempra:
“mela bych k tomu drobne vyhrady, ale odradilo me od nich uz jenom to, ze tuhle povidku ctu asi potreti a porad me bavi...”
Mrmla:
“...”
Sargo:
“Nevim presne, jak k te povidce pristoupit. Asi tak, ze je dobra, ale byla by mnohem lepsi, kdyby byla autorka o par let starsi. Coz lze tezko ovlivnit. Takze - dobra :-)”
SinamLlumi:
“navnadily mě komentáře, tak uvidíme :)”
Nerla:
“Tahle povídka je pěkná a dokonce i přiměřeně realistická. (Následuje spoiler.) Moc se mi líbilo, že Snape neuprchl prvoplánově tak, jak se zdálo zpočátku, že se mu to povede, neboť je to přece nadčlověk a co jinému trvalo šestnáct let, on zvládne za čtrnáct měsíců. Líbila se mi Hermiona, Pastorek i Ron, Lupin mi moc neseděl do charakteru, ale co o něm z kánonu vlastně víme? Malfoy po všech stránkách pobavil.”
belldandy:
“Jsem ráda, že Mandragora jednou zkusila i něco delšího. :) Patří mezi mé oblibené české fikce.”
mariaa:
“Toto dílo bylo krásné, bavilo mě ale i přesto se k němu nemám potřebu v budoucnu vrátit.”
beruska:
“Smutne”
assez:
“Ano, ano, ano!”
Memorin:
“Povídka se mi líbíla. Ale znovu ji číst nebudu. Slabá 3”
Lilithka:
“Válka lidi mění. I ty, kteří se snaží přežít v zavšivených podmínkách a nevěří už v jinou záchranu, než vlastními silami. Všechno se ale mění, když do cely Severuse přibude další nocležník.”