Your Vagina is a Bigot; My Vagina is a Saint

  • Autor: Franzeska
  • Fandom: Teorie FF
  • Jazyk: AJ
  • Postavy: příklady ze Star Wars, SGA
  • Rating: teorie
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 13
  • Shrnutí: Bullying and the Co-opting of Social Justice Activism in Fandom: A discussion of bias in fannish meta, m/m vs. other pairings, shipping of POC, vidding characters of color, what it means to ship, and problems in Stormpilot fandom.
  • Klíčová slova: historie AO3, rasismus, feminismus a aktivismus ve fandomu, úskalí viddingu

Hodnocení čtenářů:

belldandy:
“Souhlasím s myšlenkou, že většina shipů vychází z podnětů ukrytých v samotném kanonickém díle. Osobně si hluboce stojím za tím, že nikdo by neměl být nucen se mi omlouvat za to, proč má takový a ne jiný ship. A jako obhajobu této teze ten text přijímám a souzním s ním. Zároveň souhlasím s kritikou, která zazněla v komentářích, minimálně z částí té kritiky. Argumentace je cíleně jednostraná a některá argumenty mají své díry. Ano, asi celý úpadek stormpilot shipu oproti kylux nelze vysvětlit jen shitstormem, který ho doprovázel v komentářích, i když věci to určitě nepomohlo. A nedostatek F/F fanfikcí lze jen částečně vysvětlit tím, že pro něj v kánonu není dostatek opory. Na AO3 se mnohým fandomům dostalo viditelně hodně prostoru právě proto, že dokázali dát fanouškům něco, co jinde nenašli. F/F fanfiction má evidentně méně prostoru. A argument centrumluminy, že by to bylo více pochopitelné, kdyby se většina fandomu identifikovala jako heterosexuální ženy, ale ve skutečnosti se velká část fandomu se identifikuje jako pan nebo bi, zůstává platný. Problém je, že pro mě je to zajímavé téma k diskuzi, ale i tak mám pořád nějak pocit, že by se neměl být nikdo nucen cítit provinile a zpovídat se z toho, proč shipuje tenhle ship a ne jiný. Zamýšlet se nad tím, proč ne? / Ještě poznámka na okraj: Docela mě zaujalo, že Franceska spolupracovala na některých článcích s destinationtoust. Ten fandomový svět je tak malý. :)”
bedrníka:
“Zajímavější než samotná esej, která je v mnoha ohledech povrchní, obsahově nevyrovnaná a bagatelizuje zkušenosti řady lidí ve fandomu, je bohatá diskuse, která se pod ní rozvinula a kde právě ty hlasy zaznívají. Nečetla jsem ji celou (je to na mnoho hodin), ale i těch asi pět stran, co jsem dala, stojí za to a rozšiřuje obzory, zvlášť co se amerického slashového fandomu týče.”