Sbohem pane Rickmane, pro nás jste nesmrtelný

  • Autor: KattyV & Regi
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Severus Snape
  • Rating:
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 1
  • Shrnutí: Toto není obvyklá povídka, ale máme pocit, že ti, pro které je postava Severuse Snapea nesmazatelně spojena s Alanem Rickmanem, nemůžou na smutnou zprávu o jeho smrti nezaregovat. Prosím, berte to jako vzpomínku na skvělého herce, kterého jsme měly rády nejenom jako bradavického profesora lektvarů.
  • Klíčová slova: Alan Rickman, fanart

Hodnocení čtenářů:

Sectumsempra:
“Celkem chapu, ze autorky smrt zasahla a mely potrebu se nejak rozloucit. Podle clanku mi ale prijde, ze si tak trochu spletly, kdo ze to vlastne umrel... ze by Snape podruhe? Jinak souhlasim s prispevky nize, vlastne to vice nez clanek na ucteni skveleho herce pripomina reklamu na vlastni povidky. A druha vec – jako, siriusly, davat to sem? Je svatym pravem autoru si na svuj web davat, co chteji. Tedy pokud maji pocit, ze "tento clanek proste musely napsat", tak at si ho napisou a umisti si ho tam treba trikrat. Je mi jasne, ze kazdy proziva smutek jinak, a to, co jednomu prijde jako krasna vzpominka, muze nekdo jiny ohodnotit jako pateticky slint. Tim padem mi prijde ponekud nesoudne to davat sem k hodnoceni. Ze jenom proto, ze Rickman hral Snapea, tak vsichni zamacknou slzu a nahazi sem hodnoceni pet ciste ze sentimentu? Kdyby to hodily na forum/do knihy/nekam, udelaly by daleko lip...”
zmije:
“Chápu, že se dámy chtěly rozloučit, také to udělaly vzpomínkovým článkem na svých stránkách. Ať už si o něm myslím cokoliv, v pohodě. Ale nechápu, proč svoje rozloučení ještě uveřejnily na čtenářském deníku a ohodnotily pěti body. Že by vlastní reklama pod rouškou rozloučení? Jinak tedy do puntíku souhlasím s Adelaininým komentářem.”
Salome:
“Souhlasím s tím, že tento text nebyl nikdy určen k hodnocení. Zřejmě je to pro někoho nepochopitelné, ale existují lidé, kteří chtějí vyjádřit svůj smutek z odchodu někoho, kdo jim byl blízký (byť jen virtuálně), kdo je ovlivnil, koho měli rádi. A naivně se domnívají, že jsou situace, kam nepatří řinčení (virtuálními) zbraněmi. Jsou věci všední a posvátné. Pohřeb je důležitým rituálem, tvrdí psychologové, a pro nás "vzdálené blízké" je virtuální vzpomínka jedinou možností. A pokud přijdu na pohřeb, kde zarecitují báseň, která se mi nelíbí, a výzdoba mi bude připadat příliš... to je jedno co, tak přesto půjdu a budu kondolovat. Někteří ovšem budou považovat za nutné hodnotit umělecký dojem z pohřbu. Asi by mě to nemělo překvapovat, ale překvapilo. Upřímnou soustrast všem, kterým bude Alan Rickman chybět.”
belldandy:
“Chci jen napsat, že jsem navrhla v KNIZE tento příspěvek na smazání. Důvody uvádím tam a ráda si tam vyslechnu případné námítky. Ještě chci dodat, že proti tomu textu samotnému nemám výhrady, jen proti jeho přítomnosti na FFdeníku ano. Nehodnotím, protože mám osobně pocit, že text ani nikdy nebyl zámýšlen jako fanouškovská nebo teoretická práce a nebyl určen k hodnocení.”
Akkarra:
“Původně jsem se k tomuhle vůbec nechtěla vyjadřovat, ale nakonec mi to nedalo. Co to má být? Vůbec nejde o Rickmana nebo snad o nějakou poctu jemu a jeho hereckému umění. A vlastně tu nejde ani o Snapea, ale spíš o reklamu na oblíbené povídky autorek. Hnus. Ale stále ještě doufám, že to jen špatně chápu.”
Adelaine:
“Omlouvám se, ale budu hnusná. Tohle je jednoduše ubohý, patetický blábol, který v žádném případě nemůže sloužit jako pocta Rickmanovi. Je to jen jakási trochu trapná reklama. Alan Rickman byl v první řadě neuvěřitelně charismatický, chytrý a talentovaný člověk, jenž po sobě zanechal milovanou a milující ženu a neuvěřitelnou kariéru. Spojovat tohoto všestranného člověka jen se Snapem je jak neúcta k jeho celoživotnímu dílu, tak napovídá o nedůsledném čtení knih Harryho Pottera. Snape umřel 1998 a zabila ho Rowlingová a jeho život byl velice odlišný od Rickmanova. Těžko mu můžete dávat manželku a lásku, kterou nikdy neměl, když Alan Rickman se svojí ženou žil déle, než je velká část z nás vůbec naživu.”
Benny:
“Mám zásadní problémy;co pravidlo, že autor/nebo i spoluautor/nebude vkládat svá díla na ffd?A pak..samozřejmě je mi líto, že pan Rickman opustil tento svět, ale když jsem se to dozvěděla stáhlo se mi hrdlo, načež jsem jásala, že konečně přestane prznění Snapea.Aby mi v zápětí docvaklo, jaká to nejsem kráva a pravá hysterie započne..HEURÉKA!Je to zde!Takže nechme soudruha spočinout a nestavte mu piedestál.”
LiviaCullen:
“Tento pán pre mňa znamenal veľa a jeho smrť ma celkom dosť zasiahla ale verím, že nebude jeho odchod až tak strašný s tým čo nám tu po sebe zanechal, užasné diela a ešte lepšiu prácu.. Spomienka na jeho perfektný hlas nás bude prenasledovať pri každej vete profesora Snape..”
Extasy:
“Velmi pěkná vzpomínka. Čekala jsem, kdy se tu něco na tento způsob objeví. Věřím, že každý z nás si pohrával s myšlenkou, jak se co nejlépe rozloučit s panem Rickmanem a ať už si ho někdo hodně či méně spojuje s postavou Severuse Snapea, navždy k ní neodmyslitelně patří. A také díky příběhům ff autorů mu stále budeme tak blízko, jak jen to půjde. Sbohem pane Rickmane, nikdo nezapomenu!”
kattyV:
“Tento článek jsme prostě musely napsat.”