The Wounding and Healing of Man

  • Autor: northerntrash
  • Fandom: LOTR
  • Jazyk: AJ
  • Postavy: Bard / Thranduil; Tilda; Bain; Sigrid; Legolas; Tauriel
  • Rating: 15+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 2
  • Shrnutí: There is a tin of letters tucked into his chest pocket, his heart aches for home, and all that is getting Bard through the stinking mess that is this war is the thought of his children laughing and happy, picking flowers in Thranduil's gardens.
  • Klíčová slova: Hobit AU; druhá světová válka; PTSD; Barduil

Hodnocení čtenářů:

Danae:
“Napsat slušné AU je umění. Tohle se moc povedlo. Zvolené prostředí i doba hlavním hrdinům sedly skvěle, válečná léta ve své děsivosti i monotónosti jsou vykreslena dokonale a pomalé zbližování dvou pozraňovaných mužů je opatrné a uvěřitelné.”
Heredhether:
“Vysledovala jsem, že ze všech nemnoha povídek o tomhle páru je tahle asi nejznámější. Považovala jsem tedy za svou povinnost si ji přečíst. Už chápu, proč je tak populární. Je totiž překrásná. Jestli vám můžu radit, neřešte, jestli je Barduil váš oblíbený pairing nebo ne, a čtěte, protože ono je vlastně úplně jedno, o kom ten příběh vypráví. Tohle může být číkoliv historie, dokonce snad klidně i reálná, jelikož na kouzla a nesmrtelnost se tu nehraje. Je to v podstatě velké klišé: válka mění tvář světa a semele při tom miliony nevinných životů, a na pozadí téhle nekonečné hrůzy sledujeme osud jednoho muže, jednoho otce, který vprostřed toho všeho přežívá jen díky myšlenkám na návrat ke svým dětem. Pak to šílenství konečně umlkne a zanechá za sebou hordy fyzických i emocionálních kryplů. A když se setkají dvě srdce, která žár války vytvrdil na kámen, zdá se, že tady žádná láska nevykvete. Nebo že by...? Jakkoli neoriginální se může ten námět jevit, vůbec na tom nesejde, protože styl vyprávění, psychologie, tempo, atmosféra – kvalita toho všeho tenhle fakt předčí. Křehké, syrové a hořkosladké až do konce. A přísahám, že tihle dva mě snad naučí mít ráda děti, brr :D”