Hranolky u diktátora

  • Autor: Pir8fancier
  • Překladatel: tiberia
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Snape/Harry
  • Rating:
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 5
  • Shrnutí: Překlad FF Snape: The Home Fries Nazi / Shrnutí: Po porážce Voldemorta všichni smrtijedi přišli o magii. Snape se vytratil kamsi do Států a otevřel si bistro... Harry se ho vydal najít a požádat o pomoc...
  • Klíčová slova: ztráta magie, Amerika, bistro, hranolky

Hodnocení čtenářů:

lymmet:
“Neobvyklé, neotřelé a velmi dobře napsané.”
DenDella:
“Mé první kapitolové snarry a myslím, že to nebude můj oblíbený pár. Povídka je hodně zvláštní a neobvykle OOC. První 3 kapitoly jsem četla s úsměvem a snažila se vystihnout osobitost díla. Obrat na slash mi ale bůhvíproč přišel úplně mimo. Možná je to z části kvůli mému odporu k tomuto páru, ale od poloviny čtvrté kapitoly, jako by to psal někdo jiný. Autorovi asi romantika nejde, stejně jako pokusy o hluboké myšlenky o životě, takže byly postelové scény jedna velká odbytá tragédie, která ale dává právo umístit dílo do slash archivů, že? Části rozhovorů byly většinou důvtipné, když už ne vtipné. Někdy se mi děj ale dost protivil a zoufale jsem se snažila sama sebe přesvědčit, že to bylo myšleno jinak. Prostředí mi nevadilo, vlastně to byla docela příjemná změna, ale s jistými holohlavými fakty jsem se nesmířila. Otevřený konec mi vyhovoval - na smrt jsem neměla náladu ale ´happy ever after´ bych nezkousla.”
ygritte:
“Jo, je to hodně mimo svět Rowlingové a konec taky není bůhvíjak pohádkový, zázraky se prostě nekonají, ale... ty úžasně IC postavy, navíc perfektně vykreslené charaktery originálních postav a syrový věcný styl psaní, který mi vyloženě lahodí. Je to svérázné, má to atmosféru a má to duši. Tím větší obdiv patří překladatelce, že to všechno dokázala přenést.”
Extasy:
“Originální, vtipné... Takhle si představuju dokonale strávené tři hodinky se Snarry povídkou :)”
Velká_koule_chaosu:
“Čteno několikrát. Hezká, dobře vymyšlená povídka.”
Demetra Black:
“Jedna z těch povídek, kdy vám něco trochu vadí (plešatý Snape), ale hltáte ji s nadšením malého dítěte pod vánočním stromečkem.”
Cora:
“Já s tou ztrátou magie problém nemám, díky vysvětlení mi přišla docela dobře uvěřitelná; i Harryho neschopnost ten fakt přijmout. Je to ne moc tradiční příběh, ať už námětem, tak prostředím, do kterého je situovaný, hořko-sladkým koncem, kdy se zázrak nakonec přece jen nestane, ale i tak se to přežívání "nějak" změní v žití... Představa Severuse bez vlasů je podle mého zbytečně rušivá, autorčina volba jeho povolání je přinejmenším zvláštní, prskám nad dětinským způsobem, jakým Snape reagoval na příjezd Hermiony... ta povídka má ale vážně šťávu (takové to NĚCO) a já jsem si ji zatraceně užívala. Děkuji.”
Rulie:
“Počkala jsem si na přečtení až bude překlad kompletní a já nevím ... bylo to dobré, ale nelíbilo se mi že Harry moták ... prostě ne .... můj komentář po prvním přečtení, ale abych pravdu řekla musím se k této kapitolovce pořád vracet, takže měním své bodové hodnocení ze 3 na 5”
tomsar:
“Je to tak nějak jiné, Potter jako moták, no moc nesedělo, Snape je prostě Snape ať je kde je a dělá cokoliv. Neumím si představit, jestli pak takhle žili šťastně až do smrti, v tom případě Pottera lituju , i když ho nemusím :)”
KalamityJane:
“mě to prostě nebaví. Nepřijde mi to vtipné a Snape za sporákem otáčející klobásky?! Potter moták? Ne tohle fakt nedám. Edit: dala jsem to, Benny mě donutila. Hezky napsané, číst se to nakonec dalo, ale pořád mi vadí námět. Proč ma pořád někdo potřebu cpat kouzelníky do nemagickeho sveta a do toho ještě řešit několik socialnich otázek na úkor vztahu postav?”
Benny:
“Když já už ani nevím..ne, že bych si to nepamatovala/senilní eště nejsem/, ale..je tu to ale.Tolik otázek na které si má mysl nechce reagovat jako autorčina, postavy jsou v pořádku-až na 'holou-lebku-Snapea, pardón, Smithse', prudký konec a nemagický post-warový a apokolyptický konec Zlatého hoška..trojka.Asi si to už nepřečtu, tak proto.Jinak překlad excelentní, díky.”
jesssnape:
“3 - 4”
Salome:
“Přečetla jsem kousek, zkopírovala si citát a dávám do fronty. Vypadá to dobře.”
Akkarra:
“Nemluvit, nešustit novinama, děti jen pod dozorem... Jo, to je opravdu diktátorská etika. :D”
Mrmla:
“..”
brandivina:
“Já na tohle nemám slova. Poslední tři věty mně dostaly do kolen. Snad jen...díky!”
belldandy:
“-”