Phoenix Fire, or Hermione Granger and the EW

  • Autor: grangerous
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: AJ
  • Postavy: Severus Snape, Hermione Granger, etc.
  • Rating:
  • Slash: ne
  • Dokončeno: nedokončeno
  • Poslední aktualizace: nezadáno
  • Počet kapitol: 37
  • Shrnutí: The battle against Voldemort is over, yet little has returned to normal. Once again, Severus Snape finds himself reluctantly cast as the protector of the wizarding world, with Hermione Granger his tireless ally. Part III of the Phoenix Trilogy.
  • Klíčová slova: snamione

Hodnocení čtenářů:

Salome:
“Poslední, téměř (až na epilog, na který nejspíš stejně nenajdu odvahu) dokončená část trilogie, která se mi opravdu těžce hodnotí. Na jednu stranu jsem ji četla s radostí a napětím, na druhou stranu mi připadala už moc natahovaná, to napětí umělé; méně by bylo více. Je to stále čtivé, autorka píše pěkně, kultivovaně, inteligentně, její silnou stránkou je logické doplnění kanonických reálií. Postavy se jeví samy o sobě také realistické. Ovšem dohromady... opravdu nic proti homosexuálním vztahům, ale představa tolika párů mi přišla lehce nerealistická. Ovšem na druhou stranu všechny seděly - a všechny měly svůj význam pro děj, takže proč ne. Autorka se to navíc snažila i v úvodu vysvětlit (poznámka pro slasherky: tohle není slash, protože žádný z těch vztahů zde nehraje prim, jsou jen doplněním hlavní linie, která je jednou z nejromantičtějších červených knihoven, co jsem četla. Já jen, že jste nebyly varovány :). Na rozdíl od prvních dvou dílů mám zde ale problém věřit spíše logice postav hlavního páru. Hermiona nebezpečně sklouzává k Mary Sue, šmrcnuté dominou. Severus se chová místy až stupidně - a já jsem schopná tolerovat hodnějšího i zlejšího Snapea, než ho vnímám sama, ale nikdy ne hlupáka. Dobře, uznávám, že jako chlap může být emocionálně tupější, to do jeho charakteru samozřejmě patří. Ale není důvod, aby věděl méně o magii než Hermiona. Hodně neuvěřitelný byl popis bálu (pozor spoiler) - kdy Hermiona poté, co se ukáže ve své velmi nebezpečné zvěromágské podobě, je obletována úplně každým. Mám tak trochu dojem, že většina chlapů by se jí spíš vyhýbala, oni ty dominy, až na muže se specifickými potřebami, zas tak nemilují. Představa Snape trsajícího na diskotéce mě lehce rozesmála - to myslím vážně, Snape, jak ho vidím, pokud by byl vůbec ochotný tancovat (o čemž silně pohybuju), tak jedině něco, kde jsou přesně dané kroky a pravidla. Ale co mi zkazilo dojem z povídky, kterou jsem přes všechny výhrady četla velmi ráda, byla poslední kapitola. Opravdu nemám nic proti erotickým scénám, ale opravdu mi vadí submisivní, nejistý Snape. A vlastně nevěřím ani chování Hermiony (kolik že jí je?). Vzhledem k pachuti ze závěru mám chuť dát dvojku, ale bylo by to nespravedlivé - většina povídky je psaná čtivě, napínavě, s postavami IC, logicky. Navíc nejde jen o romantiku, ale logicky provázaný komplexní příběh, tedy přesně to, co mám ráda. A pokud hodnotím celou trilogii, tak rozhodně patří k tomu nejlepšímu, co jsem četla.”
Fleur Tera:
“Záver trilógie, predchádzajúce časti jednoznačne lepšie. Dej mi už prišiel zbytočne naťahovaný, celkovo počet spiknutí bol tiež už nad moje sily, Hermiona sa mení v MS. Záver ma trochu sklamal, epilóg doteraz nie je. Aj napriek tomu ma však poviedka bavila, autorka zachovala striedajúce sa pohľady na dej, pekný sloh a snapovské komentáre. Vracať sa však nebudem.”
GwenLoguir:
“slabšie ako predošlé, príliš zamerané na riešenie všetkých ostatných, v 90% homosexuálnych vzťahov”