Vogue - 300

  • Autor: Luminosity Deville
  • Fandom: 300: Bitva u Thermopyl
  • Jazyk: fanvid
  • Postavy: nedůležité, ale v zásadě král Leonidas a spol.
  • Rating: 15 +
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 0
  • Shrnutí: Spousta chlapských těl v bojových situacích.
  • Klíčová slova: fanvid

Hodnocení čtenářů:

Sargo:
“Perfektní! :-)”
Akkarra:
“Nebýt toho všeničícího krutosongu, tak by se mi to opravdu líbilo. :(”
Benny:
“Uvažovala jsem nad tím.A belldandy vše co mě napadlo již napsala.S tím, že ty efekty alá komics a Madonna mě pouze iritují a nenacházím v tom cokoli pro mě pozitivního.Bitvu u Thermopyl jsem neviděla, i když doma ho máme.Ale když se odprostím od předlohy a budu to brát jako umělecký počin, i tak mi to nic neřeklo.”
kami:
“Rozumiem komentáru belldandy, ale osobne ma fanvid nijako neoslovil a pravdepodobne naňho veľmi rýchlo zabudnem.”
belldandy:
“Můj vztah k tomuto fanvidu prochází už třetím dnem hlubokou proměnou. Když jsem ho viděla poprvé, říkala jsem si, že to je ukázka formalistického exhbicionismu, která se zcela míjí s mým vkusem a že nechápu, co na tom ti lidi z New York Magazine, kteří to ohodnotili jako nejlepší fanvid roku 2008, viděli. Oceňuji sice ono přeměňování jednotného obrazu na políčka, které skvěle odkazuje ke komiksovému původu tohoto příběhu . Ve způsobu, jak s nimi Luminosity pracuje, se vystřídá hned několik klasických komiksových postupů (dělený i navazují obraz, protipohled či prosté klipové znásobení obrazu). Je to něco zcela jistě pohybujícího mimo běžnou fanvidovou estetiku, ale to je tak všechno. Nicméně, čím víc o tom klipu uvažuji, tím víc se ta formalistická exhibice líbí. Zajimavé na tom je, že samotný film a Madonina píseň jako taková mě docela iritují. Jejich spojení mě však najednou baví. Tenhle klip dle mého tématizuje patetický estetismus filmu 300 a Millerův šovinismus a obrací je naruby. Drsní tvrďáci se pro divácké potěšení vystavují jako nějaké modelky na molu. Ta záplava oblin, svalů a šlah slouží ke zcela zřejmé fetišizace lidského (a tím myslím zejména mužského) těla. A mě to dává návod, jakým jediným způsobem se lze na film 300 dívat a užít si ho (namísto pouhého lamentování nad jeho absurditou).”