Dvouruční meč

  • Autor: Kleio
  • Fandom: Originální Fic
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: mnich/voják
  • Rating: 15+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 4
  • Shrnutí: Třicetiletá válka zuří v téměř celé Evropě. Fridrich Falcký už velmi dávno a neslavně opustil českou kotlinu. Nastává podzim, v ovzduší je cítit příměří, alespoň na pár měsíců. Gustav II. Adolf chce využít domnělého klidu zbraní a táhne se svou armádou na Lipsko. 16. listopadu 1632 se armády střetnou u Lützenu. O život přijde víc jak 9000 vojáků, úplně zbytečně. A pár okamžiků před katastrofou jeden císařský voják náhodou objeví v lese zmučeného mladíka a rozhodne se, že zachrání jeho život...
  • Klíčová slova: smrt

Hodnocení čtenářů:

Benny:
“Tohle mám v neblahé paměťi.Historie mě taky bere, sice raději světovou, někde od pravěku až po pád Berlínské zdi:)A tady u toho mě vždycky napadá jaké to je žít v době, kdy nelze volně milovat koho chcete.Viz aktuálně Uganda a další země Afriky.Ok, povídka.Sloh pěkný a příběh zůstane aktuální snad do zániku civilizace.”
Sylwia:
“celkem dost slusne”
Zuzi:
“To se cení”
Ostravanka:
“q”
shadow:
“...”
Mrmla:
“Pěkné.”
Akkarra:
“Historii mám opravdu ráda - ačkoli období třicetileté války není zrovna moje oblíbená část - takže slash pomalu ze středověku (ano, vím že polovina 17. století se už mezi středověk nepočítá, ale pořád to ještě byla doba, kdy se "sralo na lopatu", takže...) je pro mě hotová slast a tahle povídka se mi vážně líbila. Oceňuji zejména lehounký nástin náboženského fanatismu, i když ta inkvizice mi tady chyběla...”
René.K.:
“Pěkný příběh. Na mě asi moc romantický. Taky sloh se mi líbil, i když bych upřednostnil trochu více "technického" popisu, protože na mě místy působil tak nějak moc lyricky, kvůli čemuž jsem měl na začátku menší problém se v textu zorientovat. Taky bych ocenil, kdyby byla psychologie postav trochu rozpracovanější. Ale jo, líbilo se mi. Dávám lepší 3.”
ave:
“Překvapivě zajímavý příběh (už na poprvé, ale na druhé či třetí přečtení se vám může stát, že odhalíte ještě něco navíc). Čtivě napsané. S drobnými realistickými detaily, které potěší a dokreslí atmosféru. A navíc obsahuje svěcenou vodu.”
bedrníka:
“Občas nepřirozená čeština (dveře se rozrazily), ale pěkná atmosféra a uspokojivě krvavý konec.”