Láska v dopisech

  • Autor: MizSphinx
  • Překladatel: Suzanne
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Lucius Malfoy, Hermiona Grangerová, Draco Malfoy
  • Rating: až 18 + (výjimečně)
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 12
  • Shrnutí: Osamělá Hermiona Grangerová využije kouzelnickou dopisovací službu, aby si našla kamaráda. Muž, s nímž si dopisuje, je ale téměř dokonalý, a vypadá to, že by se mohl stát i něčím víc… Jenže v Hermionině životě se vyskytuje jeden znepokojivý element, který všechno komplikuje – Lucius Malfoy. Varování překladatelky: románově nešikovná Hermioina, klišé, postavy OOC; povídka je nenáročná oddechovka Stav: V originále má povídka 12 kapitol a je dokončená. Originál najdete zde: http://www.fanfiction.net/s/8034566/1/Penfriends O souhlas k překladu požádáno, ale stále bez odezvy…
  • Klíčová slova: Romantika, romantika, romantika

Hodnocení čtenářů:

Benny:
“Dnes jsem se dozvěděla zajimavou statistickou hodnotu-až 70% českých žen, alkoholiček, se stává závislými na mateřské dovolené.Škoda jen, že neexistuje také statistika ve které by bylo prokázáno kolik procent žen měkne mozek z podobných románových zvěrstev.Lidi, ok, překladatelka varuje před lehce naivní románovou Hermionou.Což je v pořádku, pokud by ta slečna byla alespoň kousičkem zmiňovanou Grangerovou.A Lucinka je nechutně dokonalý..ó, fuj, to není HP fandom!To je Pilcherka.1-2”
Salome:
“Nenáročná, příjemná a vtipná romantika. Výborně napsané i výborně přeložené, po formální stránce oceňuji naprosto bezchybný styl bez anglikanismů a výborný pravopis. Pokud nečekáte víc než příjemný romantický příběh, budete spokojeni. Hermiona je trochu OOC - ale u každé kapitoly je v tomto smyslu varování, takže to nebudu kritizovat, vlastně mi připadá OOC méně, než jse očekávala. Autorka moc hezky pracuje s postupujícím erotickým napětím, přitom jí neschází hravost a šarm. Bod nad průměr je ale hlavně za nadprůměrný překlad.///Nedá mi to, abych nedoplnila pokus o objektivní hodnocení podle mých vlastních kritérií:Příběh: originalita zápletky - 1/Styl – jazyk - 3/ Formální stránka: gramatika, stavba vět - 5/Struktura, stavba (gradace, vypoinotvání) - 3/ Postavy – odpovídají předloze, je jejich vývoj logický, jsou jejich motivy uvěřitelné? -1 /Děj: Je logický a uvěřitelný? - 1 /Přesah - 0 /Celkový dojem (věc osobní obliby) - 3. Tedy průměr je 2, 1. Pokud přidám bod za výborný překlad, zůstaneme na tom průměru.”