Plagiátor

  • Autor: Kayleigh
  • Fandom: Originální Fic
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Vyšetřovatelka, Vrah, Daniel (Anderson), Watson, Benedict a další
  • Rating: 18+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 71
  • Shrnutí: Od autorky: Když je něčí inteligence dvojnásobná průměru, jeho pojetí světa je přísně realistické, vzdělání nejvyšší možné, život zatraceně nudný a humor poněkud cynický, nemůže to dopadnout jinak než takovou humornou sériovou vraždou. To pak člověk potřebuje aspoň dvě sekretářky a jednoho debila. Nebo dva debily a jednu sekretářku. Vážně bych měla Benedictovi říkat Hannibale. Pokouší se mě sníst pohledem už od porady.
  • Klíčová slova: krimi, černý humor, sarkasmus

Hodnocení čtenářů:

Mrmla:
“..”
Slythoryn:
“...”
Amarilli:
“Ano! Konecne som nasla inteligentny humor. Zatial som na zaciatku... som zvedava, ako sa to rozvinie... kazdopadne zatial 4 body//Este to sice ani zdaleka nemam precitane cele, ale vnutorny pocit ma nuti vyjadrit sa. Plagiator sa to nevola len tak pre nic za nic. Je tu hned niekolko dovodov, pre ktore to celkovo sedi. Samotny vrah (uvaha, ze vrahom je pravdepodobne vrah, ma zabila :D) je plagiatorom a v podstate aj samotna autorka, lenze... v tomto pripade mi to absolutne nevadi. Hlavna postava je Sherlock Holmes v sukni a samotny vrah je prirovnavany k Moriartymu. Nemozem vsak opomenut moj vnutorny pocit, ked musim vraha prirovnat k slavnemu Pelantovi z Bones, minimalne jeho umysly/motivy. Pribeh odkazuje ma mnoho fandomov i ked sa odohrava v realnom svete, ci ako to nazvat. Kazdopadne, je to velmi zaujimave, ma to kopu dobrych vtipnych inteligentnych myslienok, dielo vyzaduje inteligentneho citatela, pretoze mnohokrat sa nad vetou musite hlbsie zamysliet. Dej ma spad a je to skutocne spravna detektivka. Myslim, ze tu mame noveho Doyla.... hodnotenie u mna zostava stale vysoke, dielo neprichadza o kvalitu...//edit// takze, docitala som prave 57. kapitolu. Na tomto pribehu je zaujimave to, ze nikdy tak celkom nevieme, o co vlastne ide a co je pravda. V literature sa to myslim oznacuje ako nespolahlivy, ci falosny rozpravac. V pozadi pribehu akosi plava pravda a my sme si toho vedomi, no autorka nas zamerne drzi v nevedomosti a kym ona sama nebude chciet, nove skutocnosti sa nedozvieme. Samotna hlavna hrdinka je velmi nevyspytatelna, uz len v tom, ze nerespektuje akekolvek moralne zasady, iste je, ze nikdy nepovie pravdu, avsak ked si uz myslime, ze ju pozname, v dalsej kapitole sa ukaze dalsi dielik jej osobnosti (ktory spoznavame najma vdaka zatial nepovedanej minulosti... zvlastne, ze?). Velmi musim ocenit vypracovanu psychologiu postav i celkovy obraz zapletky. Vsetko ide do hlbky, nic nie je len tak, toto uz nie je len autorstvo, toto je spisovatelstvo. Stretavame sa tu s mnohymi postavami. Uprimne, v jednej chvili ich mate radi, v dalsej ich neznasate... absolutne nehrozi akakolvek MarySue a humor, napatie a putavost sa nevytracaju. Jedinou nevyhodou, ci jedinym zaporom, ktory to ma a ktory som nasla, je totalny vymaz mozgu po docitani. Nechapete nicomu a neviete potom ani svoje meno a adresu, takze urcite nie je vhodne toto dielo citat pred nejakou pisomkou/skusanim/pri uceni, z vlastnej vcerajsej i dnesnej skusenosti mozem povedat, ze to nedopada dobre. :D Zvysujem vsak hodnotenie zo 4 na 5 bodov, pretoze ako vidim, zacina sa to stavat jednou z najlepsie prepracovanych diel, s akymi som kedy mala docinenia... velmi sa tesim na ten tak obrovsky uzasny finish, ktory to iste bude mat. Som velmi zvedava na celkove rozpletenie, pretoze v Plagiatorovi si nikdy nie ste isty ani len tym, ci citate vy, alebo vase alter ego...”
Mariella:
“I když je pravda, že nejsem nějaká velká fanynka Kayleigh, tak tuhle povídku zbožňuji. Je naprosto šílená. V jednu chvíli si myslíte, že to chápete, ale další kapitola vám to vše vyvrátí, a to, že to chápete, si uvědomíte až po několika dalších kapitolách, kdy vám hlavu zamotá něco úplně jiného.”