Výročí

  • Autor: Shiv5468
  • Překladatel: Danae
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Hermiona Grangerová/Severus Snape
  • Rating: pro všechny
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 1
  • Shrnutí: Překlad povídky The Anniversary od Shiv, původně určený pro sosáckou Letní dobročinnost 2008.
  • Klíčová slova: stáří

Hodnocení čtenářů:

Katekyo:
“...”
larkinh:
“Hezké, možná se k tomu ještě někdy vrátím”
lymmet:
“Tak 3 -4.”
kattyV:
“Mám to podobně jako Salome, taky vždycky okamžitě všechno počítám, zda to odpovídá realitě. Kontroluji zda se děj skutečně mohl odehrát v daném čase a při delším románu neustále přepočítávám, kolik že je hrdinovi právě let. Taková úchylka, co nadělám. Děje se mi to úplně automaticky. Ale pravdou je, že by si na to autor měl dát pozor a je škoda, když naprosto zbytečně znehodnotí dobrou povídku. Ale přimhouřím oči, budu se tvářit, že je řeč o pravnoučatech (ono by to vyšlo, kdyby si jen docela malinko pospíšili) a za skvěle vykreslenou stárnoucí Hermionu dám čtyři hvězdičky.”
Salome:
“Je to napsané rozhodně dobře. Moc se mi líbí úcta ke stáří, k lásce, k životu, která dýchá z každého slova. Danae umí psát - a umí rozhodně i překládat. Mám jen jednu výhradu - nikoli k Danae, ale k autorce: Nějak mi nevychází počty. Takže byla hodně stará, když pottřebovala ošetřovatelku. Vdaná za Severuse byla 80 let. Nějaká doba uplynula od konce jejich manželství, takže je jí nejméně 110 let. KDy měli děti? No, jejich nejstaršímu se narodil první potomek, druhý si buduje úspěšnou kariéru, dcerka se poohlíží po nápadníkovi. Fajn. Takže buď měla děti mezi osmdesátkou a devadesátkou (kolik že bylo v té době Severusovi?), nebo se její synek stal poprvé otcem v osmdesáti a její dcerka konečně po sedmdesátce začala randit. Gratuluji, bylo načase. To je tak, když si děti představují, jak vypadá babička a nezapojí mozeček.”
Akkarra:
“Pěkné.”
Sargo:
“:-)”
Lucie:
“...”
Nerla:
“Dobře napsaná a skvěle přeložená povídka o stáří. Bavila mě velice, ať už Dracem a přípitkem, Severusem juniorem nebo úvahami o mladé generaci. Hodně váhám, jak hodnotit, protože si nejsem jistá, jestli ve mně za pár dní ještě zůstane, a pohybuju se na rozhraní velice silné trojky a slabší čtyřky. Ale opravdu se mi líbila, tak nechť je to čtyři.”