Svrab

  • Autor: Danae
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Natalie Sarkozi, Severus Snape
  • Rating: pro všechny
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 4
  • Shrnutí: Slovy autorky - když se do Bradavic vracíte z pekla, ztrácí na děsivosti i profesor Snape... Velmi sentimentální čtyřkapitolová povídka o vděčnosti a síle mlčení.
  • Klíčová slova: Natalie, Snape, pasťák, vděčnost

Hodnocení čtenářů:

Salome:
“Danae opravdu umí psát, a u téhle povídky je potřeba to ocenit zvlášť proto, že jde o prvotinu. Našla myšlenku, dokázala ji zpracovat, aniž by se zdržovala zbytečnými odbočkami. Dílko působí velmi sevřeně, vybroušeně, ocěňuji i výbornou jazykovou úroveň. Přes to, že jde o miniaturu, podařilo se jí svou hrdinku skutečně charakterizovat, věřím jí. Nelogické, ale z hlediska autorského záměru pochopitelné, bylo jen to, že na konci jí nevymazali paměť - nemyslím si, že si mohli dovolit takové riziko, zvlášť když uvážíme, že jí bylo 14-15 let. Výhrady mám ještě k faktografii - nezdá se mi umístění do pasťáku dostatečně vysvětlené tím, že byla z rodiny přistěhovalců. Obě výhrady jsou tedy vůči tomu, že když autorka potřebuje změnit logiku postav či světa pro logiku svého příběhu, klidně to udělá. Takže: námět 4, struktura - 5, jazyk 5, pravopis 5, logika příběhu 3, logika postav 5, celkový dojem 4 - celkem 4, 4.”
Akkarra:
“Jedna z prvních, co jsem četla. Z nostalgie...”
Sargo:
“:-)”
Trinyx01:
“...”
Nerla:
“Přiznávám, že tím, že tu byly zadané od Danae jenom samé snamionky, jsem získala naprosto zkreslenou představu o její tvorbě. Přitom i povídky, ve kterých nejde o sbližování plné lásky a tokání, píše skutečně dobře. Třeba tohle... Ze začátku jsem sice měla trochu problém s chováním/věkem Natalie, ale když si to zpětně projdu, někdo s takovými zážitky by skutečně mohl být takový. A opět oceňuji, jak prosté patosu to je, i když by k tomu postavy vybízely. Líbilo.”