Trapný

  • Autor: Fly (Ferry)
  • Překladatel: Sinam Llumi
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Severus Snape/Igor Karkarov
  • Rating:
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 1
  • Shrnutí: "Byl to skutečně zvláštní člověk." Netradiční průřez HP s Igorem Karkaroffem v hlavní roli.
  • Klíčová slova:

Hodnocení čtenářů:

l.enik.c:
“Příběh o statečném Severusovi a zbabělém Karkarovovi. I když je to skutečně tak? Není závěr celé povídky jen o Severusově strachu více než o jeho snaze upevnit své postavení v řadách Smrtijedů? Kdo ví. Každopádně to bylo moc hezké, místy až dojemné. SPOILER: na první přečtení jsem se prostě nemohla smířit s tím, že Severus je v závěru katem. Na podruhé už jsem s tím počítala a tolik mi to nevadilo. Ale stejně za to dávám o bodík míň.”
bedrníka:
“Skvěle napsáno, ani slovo navíc, podtrženo bravurním překladem, je to radost číst. Karkarova úplně vidím, závěrečné "Severusi, prosím" je dokonalá pointa. Akorát tomu Severusovi - svrchovanému vypravěči, který dovede své chování s odstupem a realisticky zhodnotit, ani za mák nevěřím. Tohle není člověk, který pronáší patetické "anything" a "always" a pláče nad dopisem. Jo, kdyby byl vypravěč třeba takový Avery, to by byla jiná...”
ZJTrane:
“Čítala som ju už dávno, ale je nezabudnuteľná.”
Sargo:
“Tak to byl nečekaný zážitek čtenářský. V tom nejlepším smyslu slova.”
Cora:
“Obecně nemám tento pár příliš v oblibě (nějak mi k sobě... netento), ale povídka je výborná. Ten průřez jejich vztahem během let byl moc pěkně poskládaný, celé vyprávění na mě působilo zvláštně - v tom dobrém slova smyslu - až melancholicky... Silný závěr.”
belldandy:
“Na to, že to asi není pár, kterému bych dokázala darovat své srdce, mi to přišlo neuvěřitelně dobré. Zejména Igor mi tady připadá velice věrohodný. Po pravdě, hlavně se v něm sama vidím a to ovlivňuje zásadně můj kladný dojem. Myslím, že nějaká taková bych byla za stejných okolností já. Ukecaná, nepraktická a velice, velice ustrašená... Je mi smutno za Igora i za mě, že nás Severusové, pro které je tak nepochopitelně důležitá důstojnost, nemůžou pochopit. Přece nemůžeme být špatní jen protože se tak bojíme, že ne? :) Jenže ... po pravdě ... strach všechno zkazí a deformuje. Zejména díky němu v Igorovi toho Rasputina (zmíněného Benny) nevidím, protože oproti němu je Karkaroff jen takový věchýtek. Za to rozumím, proč Severus Igorem kvůli tomu strachu pohrdá. Utěšuje mě, že je jím navzdory tomu taky maličko fascinovaný. Přece to není jen lítost? Koneckonců se zda, že se svému strachu Igor na konci dokázal postavit tváři v tvář. Nebo spíš je to tak, že já to tak chci vidět. Moc pěkné. Posílám díky autorce i překladatelce.”
Adelaine:
“Velmi pěkné. 4/5”
Usmevava_Barush:
“..”
Ostravanka:
“q”
kami:
“...”
Potkanice:
“...”
Mrmla:
“..”
Benny:
“Ze začátku povídky mi při popisu vztahu Severus/Igor, vytanula na mysl jiná dvojce;Lída Baarová/Josef Goebbels.Barrová byla stejně fascinovaná kultem osobnosti jako Severus.Dál přiběh výpravěl o soužití nedokonalých jedinců(Zde jsem viděla Igora jako neotesaného Rasputina)A vlastně jsem si řikala, že za tohle plný počet nedám.Ovšem teď přichazí to velké ALE.Poslední věta..zůstala jsem z toho vyjevená.(Post Scriptum:Omlouvám se za asociace, ale myslím, že jsem žadného účastníka povídky neurazila)”
Sectumsempra:
“jedna z nejlepsich povidek, co jsem cetla...”
Akkarra:
“Sevuška.... :) Pamatuju si, když to Sinam překládala - hltala jsem každou kapitolu.”
René.K.:
“Konečně dialogy, které splňují svůj účel - nepřímou charakteristiku postav. V této povídce z dialogů charaktery postav jen čiší. Dále naprosto miluju, že autor/ka zobrazuje postavy takové, jaké ve skutečnosti jsou - lidské, nedokonalé... a ano, trapné. Žádní hrdinové, ale skuteční lidé. Četlo se to výborně. A ačkoliv jsem si chování některých postav představoval nepatrně jinak, v téhle povídce jsem se hned vžil do autorova/autorčina pojetí... Překlad rovněž super.”
SinamLlumi:
“Vynikající povídka. Jedinečný styl a v našich končinách neobvyklý pár. Povídka, u které si řeknete, že takhle nějak to klidně mohlo být. O tom, že člověka nemilujeme jen kvůli jeho kvalitám, ale i navzdory jeho nedostatkům. S.L.”
Lilithka:
“Průřez HP z pohledu Severuse, kde Igor hraje hlavní roli. Podle canonu ”