Než padne hvězda, sleduj její zář

  • Autor: Patoložka
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Severus Snape, Harry Potter, Remus Lupin
  • Rating: 12+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 3
  • Shrnutí: Co když Harry Potter neuvidí v myslánce svého profesora jen jeho vzpomínky na Jamese Pottera? Co když je toho daleko víc a netýká se to pouze mrtvých? A co když to dojde tak daleko, že se kvůli tomu neúmyslně zaplete do dávno uzavřené minulosti a ovlivní tak svá budoucí rozhodnutí? Děj z průběhu 5. ročníku se mísí se vzpomínkami na dobu Pobertů.
  • Klíčová slova: Snupin, smrt postavy

Hodnocení čtenářů:

bedrníka:
“Zvláštní Snupin, v tom smyslu, že je to z půlky celé o Harrym (a _jeho_ vztahu ke Snapeovi). Líbí se mi odchylky od kánonu, že se Harry dozví včas věštbu a Sirius neumře… Akorát přítomnost vzpomínek na vztah s Lupinem bez vysvětlení, proč je Snape do myslánky vůbec dával, působí dosti jako berlička. Stejně jako je dost neuvěřitelné, že by Snape Harryho v kabinetu nechal bez dozoru podruhé... A trochu jsem rostla z těch všech černočerných a jantarových a podobných očí.”
Rulie:
“mě se to moc líbilo - přesně na tohle jsem měla dneska náladu :D”
Lucie:
“Líbilo”
Salome:
“Vcelku klasická zápletka, zajímavá dobře zvládnutým a nerušícím prolínáním dějových linií. Ale mám dojem, že v této povídce zápletka hrála až druhou roli. (3) Napsané je to výborně, poetika a citlivostjsou přesně vybalancované před hranicí patosu. (5) Z formálního hlediska bych vytkla jen nebelvíry a zmijozely, jinak jsou chyby v toleranci. (5) Struktura: přišlo mi, že příliš mnoho věcí je jen naznačených, že stručnost některých scén je až přílišná. Budí dojem spíše náčrtu okamžitého nápadu, ale přesně tohle jiným může zas vyhovovat. Mně to ale přišlo spíše nehotové - příliš náznaků, rezignace na fakta, neuspokojilo mě, že nevím, jaký měl Harry plán, jak to vlastně dopadlo. (2) Postavy byly IC, zdánlivé nelogičnoti vyplývající z rozporu s kánonem logicky zdůvodněné.(5) Děj byl, jak jsem psala spíše naznačen, závěr také. Nebylo to nelogické, jen bych asi přivítala více polopatismu. (3) Celkově na mě povídka zapůsobila příjemně, některé detaily se mi hodně líbily, jen musím říct, že díky stručnosti jsem ty emoce - dokonce ani ze sebeobětování - v podstatě neprožila. (3)”
Mrmla:
“...”
Benny:
“To je špatné..hodně.Krásná slovíčka, patos a kýč zasazený do pěkného slohu a vzhletných slov..doporučuji, ale na tohle jsem stará a moc velkej chlap.”
jesssnape:
“...”
Regi:
“Patoložku mám jako autorku moc ráda. Je jednou z mála, které díky jejímu stylu spolykám i s navijákem téměř všechno. Tím "všechno" ovšem v jejím případě myslím jedině vysokou (někdy opravdu velmi vysokou :-) ) míru romantiky. To ovšem naprosto neplatí pro "Než padne hvězda...". Povídka je nádherně poetická a není sladká. V mých očích je Patoložčiným vrcholem. A věřím, že takových povídek si u ní časem přečtu víc.”
KalamityJane:
“Mně se líbilo, že je to něco trochu jiného, než na co jsem u Pat zvyklá. Její styl mám ráda, líbila se mi ta poetičnost, i fakt, že spoustu toho zůstávalo nevyřčeného, hezky to všechno zapadalo. Snad jenom konec bych klidně snesla podrobnější. :-) 4-5”
kami:
“Lil? Asi začnem kričať.”
shadow:
“Snupin/poberty opravdu nemusím. Naštěstí to bylo krátké. Na druhou stranu z Patoložčiny vlastní tvorby, která mě příliš neoslovuje, asi to nejlepší. Vracet se k tomu nebudu. Lepší 3.”
Akkarra:
“Paráda. Prolínání se povedlo, sloh se povedl, děj se povedl... Celé se to povedlo. Vyrovnané, jemné, nadějné... :)”
kattyV:
“Nevím, jak napsat, proč mne ten příběh tak zasáhl a neprozradit víc, než je vhodné. Tak snad jen pár postřehů - jsou lidé, kteří slyší, jak buší lidská srdce, láska se mísí s nenávistí a nenávist s láskou a poslední slova této povídky mi i po několikerém čtení vženou slzy do očí.”