Nutrisco et extinguo

  • Autor: Zoffoli
  • Fandom: Sherlock BBC
  • Jazyk: AJ
  • Postavy: Sherlock Holmes, John Watson, Mycroft Holmes, Sebastian Moran, Mary Watson, Mrs. Hudson, Molly Hooper, Jim Moriarty, Irene Adler, Harry Watson
  • Rating: 15+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 53
  • Shrnutí: "You haven't said what you wanted to say." Well yes, some things take you by surprise, and you're not quite prepared for them. Like when your best friend jumps off a building in front of you. Post-Reichenbach epic, Johnlock. Character study, romance, angst, humour, hurt/comfort, friendship, family, slice of life. This story is a character study that starts a little before Reichenbach and follows Sherlock's and John's lives until their reunion three years later.
  • Klíčová slova: Sherlock BBC, Johnlock, post-Reichenbach, angst, hurt/comfort, character study

Hodnocení čtenářů:

Ostravanka:
“q”
KalamityJane:
“Někdy zkusím”
Heredhether:
“Tahle povídka je obrovská. Není ale řeč jen o jejím rozsahu, ale o celkovém dojmu, který ve mně zanechala. Laťku toho nejlepšího, co jsem kdy četla, posunula zas o kousek výš. Přinejmenším na poli psychologie postav, která mě vždycky zajímá na prvním místě. Neměla jsem páru, že existuje věc zvaná „character study“, jinak bych si nějakou přečetla už dávno. Je to dílo člověka, který musí postavy ze „Sherlocka“ milovat, jednu po druhé rozmotat jejich spletité povahy a vplést je do gobelínu vypravujícího bolestný, dobrodružný a realistický příběh o následcích Sherlockovy „smrti“, dlouhé cestě ke znovushledání Johna a Sherlocka a ještě delší k návratu do života, který stojí za to žít. Žádné dílo ze mě dosud nevymámilo takovou škálu hlasových a emocionálních projevů, občas jsem se vážně styděla :D Po dočtení jsem měla pocit, jako bych celé ty 3 roky mezi Sherlockovým pádem a jeho návratem domů skutečně prožila (ve skutečnosti to bylo 10 dnů). A taky jsem došla k závěru, že 3. sérii Sherlocka nechci, protože všechno zkazí – takhle dobré to prostě v seriálu být nemůže. Pokusím se to shrnout. Pozitiva: bez gramatických chyb, osvěžila jsem si latinu, objevila spoustu nových písní (svým způsobem se jedná o song fic), zazní i čeština (árie z Rusalky je tu jakýmsi symbolem odloučení a naděje na opětovné shledání) a Sherlock zabloudí i do našich končin, charaktery jsou dodržené od začátku do konce - realističnost, Sebastian Moran (!!!), originální milostná scéna. Negativa: trochu mě mátlo vyprávění ve 2. osobě, k němuž místy autorka přechází.”