Za trochu lásky šel bych světa kraj: Estel

  • Autor: D.J. Orlovský
  • Fandom: LOTR
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Haldir/Aragorn
  • Rating: neuveden
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 8
  • Shrnutí: Osud je kdysi rozdělil a nyní je opět svedl dohromady. Jaká minulost leží mezi Aragornem, synem Arathornovým, dědicem Isildura a Pánem Dúnedainů a Haldirem z Lórienu, elfím kapitánem a strážcem Lothlórienu? Původní odkaz: www.fantasmagorium.net/povidky/lotr-zatrochu_lasky_1.php Alternativní odkaz: http://bystrozorky.mysteria.cz/povidky/haldir1.php
  • Klíčová slova: romantika

Hodnocení čtenářů:

yaoiyuri:
“Jedna z těch prvních opravdu „dlouhých“ povídek, které jsem kdy četla. Na sdíleném rodinném počítači, omg. :D A je nádherná!”
belldandy:
“To je tak, je tu pár věcí, se kterými musím bojovat a za které autor vážně nemůže. Já mám stále problém spojit si tu elfí vznešenost s něčím tak lidským (nebo dokonce živočišným) jako je sex. Z jedné strany mi něco tak oduševnělého prostě nepřipadá vzrušující a z té druhé je pro mě stále těžké přistoupit na takové ohýbání a přepisování originálu. Je mi ještě stále zatěžko představit si, že elfové (potažmo další postavy z Pána prstenů) vedli také nějaký normální život. Vsadím se, že nejen Tolkienovy postavy, ale ani Tolkien sám nikdy neklel. :) Nu, doufala jsem, v důvěře v D.J. jméno, že tahle fanfikce by mohla být tou, která mé vidění změní. A to se bohužel nestalo. / Nicméně doznávám, že i tak to nebylo špatné počtení. Docela mě tady bavilo, jak se to celé opíralo o vyfabulované rozdíly mezi elfí a lidskou kulturou. Asi proto, že jsem slashistka, jsem dokázala pobrat celé to pojetí homosexuality jak přirozené součástí elfí civilizace. Mám dojem, že s tím v podtextu pracovali i jiné elfí slashové povídky, které jsem četla, ale teprve zde to bylo autorem nějak zřetelně popsáno. Asi nejsložitější pro mě bylo přistoupit na onen milostný trojúhelník v závěru a pak také na literární pasáže z "Příběhu Aragorna a Arwen". Tolkienův styl je zrovna v tohle dodatku příliš "vysoký", aby mohl přirozeně zapadnout do zbytku textu. Přesto mám dojem, že v rámci vážně míněné české slashové LOTR fanfiction má tahle věc vážnou konkurenci jen v díle Mats Christiany. Na tu čtyřku mi to stačí ... / PS: Co mají všichni zrovna na těch elfech? Já bych si, přiznávám, daleko raději četla o lidech, trpaslících a zejména ... o hobitech. :)”
Akkarra:
“Nádherná povídka a já za ní před D.J. smekám.”
angie77:
“Nádherný a propracovaný příběh. Slash příliš nevyhledávám a představa souložících elfů mě dost děsila... ale tahle povídka je mnohem víc než slash.”
bedrníka:
“Dlouhá a krásná povídka, nebo spíš román o Haldirovi a Aragornovi. Ani jeden mi v knihách, natož ve filmech nepřirostl k srdci, takže je to jen díky D. J. skvělému psaní, že jsem ji přečetla a nenudila se u ní.”