Světlo v temnotách

  • Autor: Leonyda Styron
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Samantha (AUTP), Severus Snape, James Potter, Lily Evansová-Potterová, Sirius Black, Remus Lupin, Lucius Malfoy…
  • Rating: 12+
  • Slash: ne
  • Dokončeno: nedokončeno
  • Poslední aktualizace: 2010-08-17
  • Počet kapitol: 13
  • Shrnutí: Samantha má jet poprvé do Bradavic. Vyrůstá v blízkosti člověka, kterého většina lidí nemůže vystát. Ona však ví, že je jiný a nepochopený. Je jeho světlem, když temnota všechno kolem obestírá a zlo se přikrádá čím dál blíž k Bradavicím.
  • Klíčová slova: autorská postava

Hodnocení čtenářů:

Zuzi:
“oki”
kami:
“Je to už dávno, čo som to čítala. Konkrétne pred dvoma rokmi. Vtedy sa mi páčila a mala som k nej pripísaný takýto komentár: Táto poviedka ma oslovila z množstva dôvodov, prvý a najhlavnejší je asi ten, že autorská postava, ktorá je vložená do príbehu má jedenásť rokov a nastupuje do školy, dej mení minimálne, pretože pravou hlavnou postavou je Severus Snape, jej bratranec, ktorý je od nej starší a vída sa s ňou zriedka. Človek potom nemá pocit, že sa celý svet točí vôkol jeden osoby. Ďalej sa mi samozrejme páči, že tam vystupuje Severus, ale aj spolu s Lily a ostatnými záškodníkmi a postavami, ktoré sa tam neustále obmieňajú. Snape tiež nie je zobrazovaný ako niekto dokonalý, ale človek s chybami, možno to je spôsobené aj vzťahom autorky k postave: „I přestože tuhle postavu (Severus) nemám ráda, neodolala jsem tomu, abych ji ukázala poněkud v jiném světle.“ Ako Slovák nie som úplne kompetentný človek na to, aby som posúdila správnosť gramatiky alebo štýlu. Autorka tiež na oživenie každej kapitoly dodala obrázok na koniec. Poviedka nie je dokončená a pravdepodobne už nikdy nebude. Tiež 5 bodov si určite nezaslúži, ale ja ju nechcem stratiť. Je to taká moja raritka. (Dnes neviem, ako by na mňa poviedka pôsobila, asi by som jej dala lepší priemer.)”