Přes vánoční prázdniny

  • Autor: Lanevra
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Peter Pettigrew/Severus Snape
  • Rating: 18+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 1
  • Shrnutí: Peter zůstává přes Vánoce jako jeden z mála ze starších ročníků a Severus taky.Co se mezi nimi odehraje?
  • Klíčová slova: znásilnění, SS/PP

Hodnocení čtenářů:

kami:
“Na počudovanie sa k tej poviedke nevraciam, ale mám ju rada. Je surová a slashová a je taká, aké má krátke PWP (táto poviedka ním je) byť. Je to stará dobrá Lanevra ako si ju pamätám.”
Sargo:
“...”
Adelaine:
“Já myslím, že dá se polemizovat u tohohle díla o spoustě věcí, ale zrovna pravděpodobnost postav bych moc nezpochybňovala. Zpochybňovala bych snad jedině slabší Severusův odpor a trošku způsob, jakým se nechal navést do celé situace. I když jeho důvody tam vlastně vůbec nejsou. Nicméně co bych hodně vyzdvihla u Lanevry, je to, že mám pocit, jako by její povídky měly určitý náboj, poselství, pointu. Zanechávají ve mě dojem, že stálo za to si je přečíst, že to ve mě vyvolalo odezvu, že jen nezavřu okno a nebudu to považovat za ztrátu času.”
belldandy:
“Jsem přesvědčená, že větší názorová diverzita chybí FF deníku jako sůl a proto je nutností (třebas někdy nepříjemnou) cizí názory respektovat. Je jasné, že by se cizí názory respektovaly o něco snáze právě tehdy, kdyby ona názorová diverzita už větší byla. Snad ten můj hlas navíc tomu aspoň malinko pomůže. / Tahle MWPP non-con jednorázovka je sice už starší , ale docela klasická Lanevra. Já vždy měla pocit, že Lanevřin styl má blízko k D.J. Orlovskému. Stejně jako u něj mám pocit, že existuje určitý (často ironický) odstup mezi textem a jeho autorem, což může být zrovna tak přednost jako chyba v závislosti na čtenářových preferencích. Ovšem charakter postav jsem vždy řadila k jednoznačným Lanevřiným přednostem. A vidím to tak i zde. Můžeme vést složitou polemiku o tom, co o daných postavách víme, ale pokud jde o mně - tak vzhledově zanedbaný, vztahovačný a díky šikaně také lehce plachý a opatrný mladičký Snape + zakomplexovaný zbabělý Pettigrew, který si dokáže svou méněcennost za tomu nakloněných okolností odreagovat absorudní krutostí a agresivitou - přesně zapadá do obrazu, který o postavách mám. / To, o čem mám v příběhu hlavní pochybnosti, se týká poměru sil. Nezdá se mi, že by Pettigrew, třebaže lehce obezní byl zas o tolik silnější, aby vychrtlý Severus neměl žádnou šanci na odpor, pokud se pro něj rozhodne. Zrovna na osamělého Petra by si Severus fyzicky troufnout mohl. A nezdálo se mi, že vykazuje nějaký markantní syndrom oběti a závislosti na agresorech, pro který by toho nebyl schopen psychicky. / A ještě osobní libůstka - já prostě nemám ráda opisy typu "černovlásek". Tohle je už starší záležitost, nevím, ale mám pocit, že tohle v současnosti Lanevra už nepoužívá. Doufám... :) / Nakonec dodám, že tuhle povídku nepovažuji za PWP slash. Což neříkám, abych ji obhájila. Lanevra píše i PWP, i jiní mí oblíbení autoři píší PWP. Tady mně osobně ale přijde, že sex zabírá příliš malou plochu v textu, abych si řekla, že jde o PWP. :)”
Salome:
“Opravdu se mi to nelíbí - nepravděpodobné obě postavy, navíc rozvleklé. Za pravopisné chyby, díky kterým by materiál mohl sloužit jako výuková pomůcka (pardon, nemohl kvůli zbytečně explicitnímu obsahu) strhávám další bod. Nevadí mi, že to je slash. Nelíbilo se mi to (všimněte si subjektivního tvaru) proto, že jsem tomu neuvěřila. Nelze PWP slashi vyčítat, že je PWP slash. To také nedělám. Mně se tam nelíbílo, že to bylo příliš rozvleklé (ty jsi to vyjádřila lapidárněji) a že jsem nepochopila, proč by se kdo z nich tak choval. Pokud by to bylo čisté PWP, kde se tím autor vůbec nemá snahu zabývat, opět by mě to nechávalo chladnou. Ale tady byla většina povídky věnována právě motivům postav, a mě nepřesvědčily. A kromě příběhu jde vždy i o formu, tedy jazyk, a ten mě rozhodně nepřesvědčil také. Ostatně- proč bych měla mít nižší nároky jen proto, že je to fanfiction? Nemíním autory fanfiction urážet tím, že je budu poplácávat po ramenou jako pětileté děti, které namalovaly krásný domeček. Nejsou pětileté děti. A urážela bych tím ty dobré, a že jich je dost.”
Benny:
“Vzkaz pro Lanevru;nemáš o tom v mailu mluvit;D K povídce;nehrané a realistické znásilnění.”