Dítě dobra a zla

  • Autor: Viky
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Charlie a nějaké nedůležité křoví jako je Voldy, Brumbál, Harry...
  • Rating:
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 10
  • Shrnutí: Má to být podle popisku autorky povídka o dívce, která celý život prožila na houpačce mezi dobrem a zlem... která strana v ní nakonec zvítězí?
  • Klíčová slova: Mary Sue

Hodnocení čtenářů:

Salome:
“Pokusím se na začátek pochválit: Tak, vzhledem k tomu, že úroveň ukazuje na malé dítě, tak je opravdu nutné ocenit skutečně pěkný sloh, s minimem pravopisných chyb (hlavně interpunkce), které se dají odpustit. Psychologicky je to naprosto mimo. Už od začátku - „kamarádství“ tříletého a ročního dítěte, hlavní hrdinka je papírová Mary Sue, její vývoj je absolutně nepropracovaný a nevěrohodný; pokud u Mary Sue má smysl hovořit o psychologii. Není sice míněno jako humor, ale některé momenty mě skutečně pobavily (a díky tomuj sem to dočetla): Voldymu říká „papi“, Voldík přestane páchat zlo a věnuje se výchově nadaného bejby, pak se jí svěří, že má strach... Velmi sofistikované pojetí nitrozpytu: myšlenky v hlavě jsou seřazené v šuplíčcích – 1 rok, 2 roky… A samozřejmě najde právě tu, kterou potřebuje. Jak jinak. Vždyť je to Mary Sue. A přerod k dobru…stačí se dotknout přívěsku jednorožce. A vyjde sluníčko. (Ale zrovna ta symbolikas počasím se mi líbila; ostatně když to prošlo Tolkienovi...) Je tam toho mnohem víc, ve vhodné společnosti a s lahvinkou něčeho dobrého si s ním užijete mnoho zábavy při hlasitém předčítání. Také to můžete vzít jako docela pěknou pohádku pro malé děti, protože jak jsem psala - na rozdíll od jiných příběhů s plochými postavami a bez špatky logiky, tohle má hezký jazyk. K druhému dílu jsem odvahu nenašla, nemám v sobě tu lahvinku.”