Poškození pod kontrolou

  • Autor: Juxian Tang
  • Překladatel: Adelaine
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: HP/SS, HP/a další
  • Rating: 18 + (to jako vážně!)
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 1
  • Shrnutí: VAROVÁNÍ: ZNÁSILŇOVÁNÍ, NÁSILÍ, VĚCI, ZE KTERÝCH SE VÁM MŮŽE UDĚLAT ŠPATNĚ / Shrnutí: Pokračování Naruby od Amanuensis (překlad Sinam Llumi). Snape se pokouší mít poškození pod kontrolou, až ono poškození začíná mít kontrolu nad ním.
  • Klíčová slova:

Hodnocení čtenářů:

FemmeFragile:
“K přečtení”
AdelleR:
“Dost zvrácené. Ale přiznávám, že se to četlo dobře, a kreativita ohledně postav se teda nezapře... Snarry nevyhledávám, k tomuto to ale kupodivu sedělo.”
Velká_koule_chaosu:
“2, 5*”
DenDella:
“Jako samostatná povídka by to bylo asi lepší. Ačkoli je to rozhodně pokračování na úrovni. Z Naruby jsem byla poprvé úplně vykolejená, ale po této povídce už bych se nad ničím nepozastavila. Je zajímavé, do jakých hloubek utrpení děj spadl. Najednou jakoby mě to nutilo k nostalgickým vzpomínkám na dobu, kdy mohl ještě Harry nosit oblečení a povídat si s přáteli. Ale nevím, jestli je to úplně dobře. Původní dílo mělo zkrátka svoje kouzlo, i když tam k tak velkému mučení nedocházelo. Tohle je zkrátka ráj pro sadisty, ale kouzlo se vytratilo. A to jsem opravdu necítila žádný diskomfort ani při jedné scéně. Myšlenka na to, že je Snape ve skutečnosti na dobré straně se mi rozhodně zamlouvá. Takový ostatně byl i v kanonu. Ale bohatě by stačilo, kdyby kolaboroval a občasně pomáhal Harrymu. Naprosto mi sem neseděl jakýkoli motiv lásky. Harryho bych ještě pochopila – ve společnosti tyranů se chorobně zamiloval do tyrana nejmenšího. Ale proč mu Snape lásku oplácel? Každopádně úžasný nápad a čtení jsem si stále užívala.”
Mr. Robot:
“Veľmi temné a drsné, no svojim zvráteným spôsobom dobré.”
lymmet:
“Nepřipadá mi to ani temné, ani erotické, spíš hloupé a trapné a ve výsledku snad i směšně pitomé.”
Extasy:
“A to jsem si myslela, že jsem úchylná. Asi ne dostatečně :)”
DestielAngel:
“-”
Zuzi:
“--”
Sectumsempra:
“Jiste se shodneme, ze tahle povidka neni pro kazdeho. Pro me je treba zvlastne fascinujici svoji dekadenci, spinavosti a temnotou. Jak obvykle nemam rada sladke konce a preslazene epilogy, tady mi to nevadi, pro me to dela cele dilo kompletnim.Salome: Uprimne jsem si nikdy nemyslela, ze jsme normalni, nicmene, mam to chapat tak, ze skutecnost, ze se mi tahle serie libi, ze me snad dela spatneho cloveka? :D | prave jsem prisla na zajimavou vec - kdyz jsem povidku cetla poprve (v anglictine), nektere veci mi tam nesedely. Od te doby jsem ji cetla jeste dvakrat, ted jednou v cestine a tak nejak mi docela zustala v hlave... takze ji mozna zkuste dat jeste jednu sanci :))”
Salome:
“Opravdu už za hranou, která dělí literaturu a porno. Jistě, bylo tam varování. Brutalitu bych nekritizovala, kdyby byla logická a nezbytná. Tedy, kdyby nebyla účelem, ale prostředkem - protože to je to, co dělí porno od erotické literatury. Násilí má také svou logiku - ať už v motivech násilníků, či v důsledcích pro psychologii oběti. Pokud jde násilný sex jen samoúčelným, nebojme se to nazvat pravým jménem - porno. Pokud má navíc kýčovitý závěr, je to navíc kýčovité špatné porno. Tento "příběh" byl nejen brutální, ale nelogicky brutální. Závěr byl nejen sladky, ale nelogicky sladký. Tedy bylo to špatné i v rámci svého žánru. Pro normálního člověka nestravitelné. Tedy: Problém není v tom, že je to HARDCORE, ale, že je tam "růžovoučký konýsek".”
Hulk:
“---”
shadow:
“Na mě už je to taky moc. Možná kdyby to byla originálka, ...ale tohle HP/SS pro mě už není moc zkousnutelné. Klidně ať je celá povídka pwp, ale násilí nemám ráda.”
Lucie:
“Hu tak toto je už za hranicí, příliš brutální.”
Wendyses:
“Skvělé pokračování.”
Akkarra:
“Naprostá fascinace. Je to tak temné, perverzní, zvrácené...”
Benny:
“Vykecám se na deníku, jelikož se mnou stránky odmítají komunikovat.Dnes jsem si plánovala klid(chlap je v práci)a hezkou romantiku(milionkrát čtené klišé o nuceném svazku)A co neobjevím?Merline, plány v háji a já jsem rozhozená.Ale strašně moc děkuji za pokračování Naruby.Hodně mi to osvětlilo, i když náznak jak to skončí s Harrym a Severusem, byl naznačen v povídce Diamantem.Upozornění je zcela na místě, nejvíc jsem vděčná za Brumbála.(Tohle si o něm myslím dávno)Jen nesouhlasím s tím, že konec je sladký, jsem ráda, že po všech těch útrapách, kterýma kluci(a ne jen oni)prošli, byl konec cukernatý.Skladám poklonu, žetohle mučení a znásilňovaní překladatelka přeložila bez úhony na zdraví.(Pevně v to věřím)Děkuji./Čtu slash hlavně kvůli ústřední dvojici, takže neřeším jak nebo jak nejneuvěřetelněji oddělaji Voldemorta.To je nepodstatné, hlavně když se ho zbaví.Psychická újma se rozebírat nemusí, je jasné jaké to na oběti má důsledky.Poslední věta?Kliše určitě ne.”
Lanevra:
“Konec... no ten konec... ten... a tak já už se k tomu vyjádřila přímo u povídky. U Naruby, které mě svou násilností už až uspávalo, jsem dala pětku, protože jsem to uspání přehlédla. Tedy přehlédnu konec a pětku dám taky. Bylo to myslím, díky snad větším nebo zřetelnějším odmlkám mezi mučením, o něco spádovitější než Naruby.”
belldandy:
“Vím, že má tahle povídka své vady (třeba porážka Voldemorta, sporná návaznost na Naruby...) Snažila jsem se je rozebrat v článku na svém blogu, proto na tomto místě nechám na ostatních ať si je hledají samy. Nicméně já mám k této povídce silný osobní vztah a po té, co jsem její překlad dostala jako dárek k narozeninám, je tento vztah ještě větší. Takže si dovoluji této náklonosti dáti prostor ve výšce hodnocení. Šťastný, možná i trochu laciný konec k FF Naruby. Počítejte s tím, že tahle povídka zůstává stále drastická podobně jako bylo Naruby. Harryho POV střídá to Severusovo. / Diskuze o tom, co odděluje literaturu od pornografie budou nejspíš věčné. Kdyby se ptali mne, řekla bych, že je to proto, že taková hranice vůbec neexistuje. (To řka, listuji si ve svých zamilovaných "Ztracených divkách" Alana Moora.:) ) Myslím ale, že přítomnost násilí tuto hranici nemůže určovat. Tvrdím, že ten, kdo zkousnul třeba "120 dnů Sodomy", zvládne "Poškození pod kontrolou" už celkem v pohodě. A i kdybychom stokrát chtěli, nemůžeme tady veřejným hlasováním markýze Sadeho vystrnadit z dějin literatury. Pro mě osobně by každopádně definice, která by ho z ní vystrnadila, byla příliš úzká. Já si schopnosti a odvahy psát bez "etické" autocenzury cením. Možná mě tahle povídka odhalila jako "morálně zkaženou", nicméně právě to, že mi dokázala něco o mně odhalit - třeba čeho se bojím nebo co mě může vzrušovat - tedy právě TO si na ní cením. / Kýčovitý konec - to je zas jiná otázka, ale ten určuje spíše červenou knihovnu než pornografii. Já mám pocit, že nemalá část čtenářů téhle povídky je za ten kýčovitý konec vděčná. A právě ten konec byl pro Juxian zřejmě motivací k napsání této povídky. Po konci "Naruby" se totiž v noci vážně špatně spí. :) / Tahle povídka je všechno možné - násilná, děsivá, možná i zvrácená... taky není reálná - je spíše SURREÁLNÁ, ale nemyslím si, že je to čisté PWP. To určuje spíše přítomnost či nepřítomnost dalšího děje. A ten tu zkrátka je.”