Útočiště

  • Autor: Danae
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Snape/Hermiona
  • Rating: 12+
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 12
  • Shrnutí: Osudy Severuse Snapea a Hermiony Grangerové v závěru války s Voldemortem a pět let poté. Dva životy, které se nečekaně setkávají. Dvě časové linie, které se těsně proplétají, aby minulost objasnila přítomnost - anebo ji ještě více zamlžila... Sepsáno po vydání Prince dvojí krve - povídku lze chápat jako alternativní verzi 7. ročníku. původní odkaz: http://fanfiction.potterharry.net/cze/povidka/1270%7CUtociste/
  • Klíčová slova: zmrzačený Snape, smutné, snamione

Hodnocení čtenářů:

SSnape:
“Hezky napsané, ráda se k ní vrátím :)”
Pogroma:
“x”
Ebibis:
“...”
Nel-ly:
“Ono je to napsané moc hezky... ale tak kýčovité a srdíčkovité, až je člověku, co má toho Seva opravdu rád, spíš špatně. 2, 5”
Cora:
“Kouzlo téhle povídky je jednoznačně v těch různých časových osách; autorka má obě dějové roviny fakt pěkně poskládané. Je to psané takovým líbivým slohem, zápletka s pelikánem je chytrá, délka akorát. Epilog by sice zasloužil inzulin, ale tady mi kupodivu přišel tak nějak na místě - v průběhu čtení mi totiž naskočil plukovník Brandon z Rozumu a citu, a už neodskočil. Takže ne Snape, ale Rickman, jen z o dost cudnější doby... Ale je to krásně napsaný příběh.”
Ammorrek:
“v povídce je potenciál, kterej byl na konci zbytečně zahozenej :-) průběh se mi líbil :-) škoda toho konce”
Adelaine:
“Povídka se mi líbila (naprosto tedy ignoruji poslední jeden a půl kapitoly), velice oceňuji to, jak to bylo napsané - hezky poetické, čtivé a na správných místech napínavé, líbilo se mi, jak se dvě časové linie prolínaly, dávaly tomu ten správný šmrnc a vzájemně se výborně doplňovaly, zaujal mě i příběh (až na drobnosti, jako např. zbavení se Voldyho, poslední půl kapitoly a epilog). Co mi tedy ale absolutně nesedělo už od začátku, byl Severus a pak následně jejich 'romantický vztah' v poslední jeden a půl kapitole, tady tedy souhlasím se Sinam. Takže ignoruju-li, že to měl být Severus a poslední část, tak se mi ta povídka vážně líbila.”
lymmet:
“Do značné míry souhlasím s komentářem SinamLlumi. A to já normálně snamionky docela můžu.”
Benny:
“Už jsem si slíbila, že žádnou snamionku nerozkliknu.Merlinžel by se o tom nesměla Adelaine zmínit v mailu.Četla jsem těch 12kapitol tři hrozné dny.Hrůza.Fuj.Jsem vyléčená.Vlastně nevím, přišla mi to jako děsná nuda.A to i na snamionku.Poslední kapitol je..no samozřejmě kýč a na druhou stranu jsem exorcismus prováděný na Snapeovi četla poprvé.Epilog jsem vynechala, přesto se nedonutím tomu dát vyšší známku než dvě.Konec pátrání, čtenář to vzdává a nehledá snamione, stala by se ze mne bulimička a nerada zvracím.”
bwews:
“..”
kattyV:
“***”
The Frail:
“.”
Lucie:
“Krásné, citové, hořkosladké...”
mayla:
“Som rada, že som sa k tejto poviedke dostala..má zaujímavý námet a originálny dej. Potešili aj aj doplňujúce informácie a odpovede postáv na otázky čitateľov :)”
Jett Alice Black:
“Jedna z mojich naojobľúbenejších Snamioniek. Príbeh sa postupne rozvíja a odhaľuje zápletku. Strašne sa mi páčilo to náboženské prepojenie, pretože býva dosť ojedinelé... a tu to neskutočne sadlo.”
Sargo:
“Preci nedam petku? Ale budu muset: nejlepsi pasaze ve mne zustaly po leta. A to romantiku nemusim :-) Tady ale byla jen korenim silnemu, skvele napsanemu pribehu. :-)”
Nerla:
“Silných čtyři a půl bodu. Četla jsem tu povídku už víckrát, ale vždy ve mně utkvěly jen střípky - babička a sasanky, pelikán a destilování lektvaru. Ta povídka je nádherná a líbí se mi způsob, jakým je napsaná a jak dokáže splétat dvě časové linie dohromady bez újmy na tom, že u starší je již předem dáno, jak musí skončit. A právě starší příběhová linie o válce se mi líbí víc, ale bez té novější by jí hodně chybělo... Je to hodně silných čtyři a půl bodu. Vřele doporučuji. (Hm, není malicherné nedat za pět kvůlli jediné replice? Tedy konkrétně kvůli poslední replice jedenácté kapitoly, která je tak neuvěřitelně laciná, že mi zkazila požitek ze zbytku? I epilog je méně kýčovitější než ona!)”
Tintinka:
“Dobře napsané, ale nejsem moc fanynka podobného typu příběhů...”
Sectumsempra:
“nemam rada romantiku, romantickeho severuse a epilogy...kazdopadne to bylo dobre napsane (hermiona v jeskyni me opravdu bavila) - i ten epilog jsem nakonec prezila, kdyz jsem si k nemu pustila uvedenou kate bush (http://www.youtube.com/watch?v=L-xsCXEvR6M)”
elulinek:
“Já myslím, že útočiště byla jedna z mých prvích povídek, co jsem před třemi lety přišla do FF, a jeden z motivů, proč jsem sama začala psát. Četla jsem nesčetněkrát. Nemůžu se než klanět a i přes to, že jsem náročnějšího rázu co se slohu týče, řadím mezi TOP!”
Chavelierka:
“Útočiště jsem četla už hodně dávno, přesto ve mě zanechala tato povídka silný pocit. Nepamatuji si ji do podrobností, ale přestovím o čem je a jaké byly mé pocity. Poklona autorce.”
Fleur Tera:
“výborné”
margotka:
“...”
Velká_koule_chaosu:
“...”
patolozka:
“Tato povídka mi stále nedává spát a často se k ní vracím! Dvě dějové linie se nádherně prolínají a dolňují a konec? Ten je krásný!”
Slythoryn:
“Četla jsem to už poněkolikáté, ale vždy mě to sebe naprosto vtáhne. Tuhle povídku prostě nejde nemít rád.”
Emily:
“Neuvěřitelné, dokonalé, obsahuje můj oblíbený pár, fascinuje mě to.. prostě krása”
GwenLoguir:
“fascinujúce”
beruska:
“;-)”
lensha95:
“Nádherná povídka, líbí se mi, že autorka použila svůj způsob ničení viteálů. Skvělé prolínání minulosti a budoucnosti. Opravdu skvělá povídka. Musím dát 5-”
Aha_Lucia:
“Myslím, že ten, kto napíše, že je táto poviedka plná klišé a že je nudná a bez iskry, zrejme nerozumie tomu, čo číta. Krásna poviedka, výborné prelínanie minulosti s prítomnosťou, nezvyklé kresťanské motívy, škrty postáv, naopak pridanie múdrej babičky a istá dávka realizmu, ktorý Rowlingová postrádala sa postarali o to, aby čítanie tejto poviedky bolo zážitkom. Autorka neprinášala krkolomné teórie, ktoré vedia zradiť samého autora, ak nie sú dobre prepracované. Po tom, čo tu bolo písané, som sa bála epilógu, ale verte mi - čítala som oveľa sladšie kúsky. Celkovo - túto poviedku nemôžem hodnotiť inak, ako 5.”
Neferet:
“Hezká povídka, i když konec není zrovna můj šálek kávy.”
SinamLlumi:
“Bleh... tomu říkám červená knihovna. Tahle povídka přesně symbolizuje, proč nenávidím 90% hetu – spousta klišé a propagace společenských sterotypů. Zdlouhavé, nudné, bez jiskry a originality. Jestli tohle je zdravý vztah dvou rovnocenných dospělých lidí tak já jsem papež. Epilog s kultem panenství, nebo jak už to nazvat, nebyl IMHO ani tak přeslazený, jako nebetyčně sexistický a vzbuzující pochyby o duševním zdraví autorky, která úspěšně vykastrovala nejen Snapea, na což už jsem zvyklá, ale i Hermionu. S.L.”
SaraPolanska:
“Nelze hodnotit jinak, než plným počtem. Útočiště (i přes příliš romantický epilog, který je i na mě dost přeslazený) musím hodnotit 5ti body. Považuji to za nejlepší dílo české ff a jedno z nejlepších té zahraniční. Příběh je dokonale propracovaný, živý a vtáhnul mě silou, kterou jsem jinde ještě nepotkala. Hodně mě inspirovala a já se před touto povídkou klaním. Hermionina cesta jeskyní je mistrovským dílem.”
Akkarra:
“Abych se přiznala, tak jsem malinko zklamaná. Nelíbila se mi Voldemortova smrt, nebo spíš to, kdo ji způsobil a v jedenácté kapitole mi taky pár věcí tak úplně nesedlo. Nejvíc mě asi zklamal epilog. Epilogy nemám ráda, málokdy se povedou a tady tomu bohužel není jinak.”
ZJTrane:
“Jedna z najlepších poviedok SS/HG viem, že som ju čítala so zatajeným dychom. Určite sa k nej vrátim.”
Nex:
“Povídka, která ve svém ději nese spoustu temných událostí jako jizvy - už jsou pryč, ale nikdy docela nezmizí, budou vás provázet celý život. Ale kdo říká, že jizvy znamenají pro současnost něco víc než "pomni"? Tahle povídka, její téma a závěr, její příběh a postavy, jsou lehce mimo to, na co jsme zvyklí, ale mám dojem, že jakýmsi způsobem víc in character než jejich originály v sedmém díle. Chybí tomu kouzlo světa Harryho Pottera. Ale nechybí tomu kouzlo dvou lidí, kteří se nevzdali, dvou lidí v mnoha a mnoha variacích, až se změnili na dav postav, které činí tento příběh svým vlastním způsobem jedinečným. Pokud by sedmý díl neměl být o magii světa kouzel, mohl by být sedmým dílem tento příběh - o magii světa dobrých lidí.”
sluzy:
“Dojemná a smutná poviedka. Naozaj neznášam takéto smutné konce ale sú tak krásne! proste milujem túto poviedku a nikdy sa to nezmení :D”
Nefrites:
“Všechno, co mělo být řečeno již řečeno bylo. Mohu jen doporučit.”
Rebelka:
“Povídka krásná jak celkově, tak v detailech. Čtenář může jen fascinovaně sledovat, jak mu na monituru jednotlivé postavy ožívají, a prožívat s nimi strhující příběh.”
kometa:
“Jacomo a angie77 všechno řekly za mě. Útočiště považuji nejen za nejlepší českou ss/hg, ale za jednu z nejlepších vůbec. Byla pro mě první, díky které jsem uvěřila, že by tenhle pár mohl fungovat a nakonec jsem mu naprosto propadla :-D ”
neviathiel:
“Jedna z nejlepších romancí, co jsem četla v celé fanfiction vůbec, a jedna z tří Danainých povídek, které mně hluboce zasáhly a ovlivnily do budoucna.”
Colleen:
“Romantický, ale smutný příběh, který i přesto končí dobře.”
Jacomo:
“Podepisuji každičké slovo z komentáře od angie77. Navíc přidávám ještě obdivné smeknutí za nezvyklý styl psaní - proplétání dvou dějových linií - a také za vytvoření originální postavy Hermioniny babičky, která se mi moc zamlouvala. Nezvyklost křesťanských motivů v pozadí příběhu je povídce ještě ku prospěchu.”
angie77:
“Nádherná povídka, kterou jsem četla už několikrát a přesto mi některé pasáže vždy spolehlivě přivolají slzy do očí... Považuji ji za nejlepší českou povídku s pairingem Hermiona-Severus. Autorka neplýtvá slovy, každá věta a každý údaj má svůj smysl. Příběh je báječně romantický, ačkoli (nebo snad právě proto, že...) ti dva spolu vlastně víceméně "nic nemají".”
ave:
“Tak by mohl vypadat sedmý díl Harryho Pottera, kdyby měla JKR dost odvahy a uměla doopravdy psát. Dojemné, strhující a moudré.”
bedrníka:
“Krásně napsaná, trošku smutná povídka, ve které se ze Severuse vyklube muž se srdcem na pravém místě a z Hermiony moudrá žena. Moje nejoblínenější pasáž je plížení se zavřenýma očima mezi těmi sasankami. Akorát jsem skoro oplakala Rona, zabíjení Rona je neřest SS/HG - a já mám Rona ráda!”