Running Blind

  • Autor: Silwen
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Severus Snape, Draco Malfoy, Hermiona Grangerová, Harry Potter, Ron Weasley, Remus Lupin, Ginny Weasleyová, Lucius Malfoy
  • Rating:
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 30
  • Shrnutí: Námět na povídku mi poskytla písnička Running Blind od skupiny Godsmack. Hlavní postavou je Hermiona Grangerová, která postupně zjišťuje, že pravda se leckdy skrývá i na druhé straně barikády. Nečekejte žádnou sladkou romanci, ani naivní hledání štěstí. Vše překrývá nepřátelství, lež, intrika a smrt. Věnováno třem nepostaradatelným lidem - M., L. a D. Pokud by měl někdo zájem, text (i s překladem) písně, která dala povídce název a inspirovala k zápletce, může najít u mě na blogu - http://silwen.blog.cz/0707/running-blind-by-godsmack (autorka Silwen)
  • Klíčová slova: psychologické, drama, romantika

Hodnocení čtenářů:

Salome:
“Dramione je dost, ale přesto je námět této povídky neotřelý, a to nejen vzhledem k době, kdy byl napsán - za námět 4. Povídka je napsaná hezkým, civilním jazykem, mírně drsným až téměř chandlerovským. Je to z POV Hermiony, navíc v přítomném čase - to není úpně lehké zvládnout, autorce se to však podařilo. A pěkně to sedne k Hermioně, jakou se měla zde stát. Vadí mi jedině soustavné porušování pravidla černovlasého chlapce (Kdo neví, co to je, mrkněte na stránky SOSáků). Ach jo, všechny ty slepice, které svým ubohým žákyním vtloukly do hlavy, že nemají opakovat, nikdy a za žádnou cenu, by si zasloužily poslat do literárního pekla. Zbytečně to (spolu s odfláknutým pravopisem), budí dojem amatérismu (jo, vím, je to amatérské, ale to neznamená, že to musí být vidět na první pohled, ne?). Za styl tedy 4 body. A pravopis... ten je opravdu slabinou povídky.Téměř důsledně dvě tečky místo tří, chybná typografie… Smrtijedi s malým s, občas s velkým – takže to není omyl, jen na to autorka kašle. Nebelvírská šprtka pro změnu s velkým, stejně jako Londýnský byt či Kanadská pevnina. Nejspíš mi unikla nějaká neznámá země. Nebo autorka neumí pravopis. Zmijozely či Nebelvír pak najdeme často pro změnu s malým písmenem. Sází to, jak ji napadne, bez zamyšlení, logiky (či nahlédnutí do knihy). Interpunkce je hodně špatná. Průměrný počet chyb v těhch kapitolách, kdy jsem to počítala, byl kolem 15, a to už rušivé. Pravopis tedy za 2. Struktura je zajímavá. Moc se mi líbily krátké flashbacky, které rozvíjely v pozadí další vrstvu příběhu. Kapitoly byly na můj vkus příliš krátké - někdy nezahrnovaly ani celý obraz a byly někdy nelogicky useknuté. Celková sevřenost, neukecanost, schopnost vynechat nepodstatné se mi ale líbila - za 4. Postavy byly v rámci tolerance IC (hlavně pro ty, kteří jsou stejně jao Brumbál přesvědčeni, že v Draco je v jádru dobrý člověk). Hodně se mi líbila drsnější Hermiona. Jejich jednání však bylo někdy podřízeno potřebě autorky - což je samozřejmé, ale nemělo by to být poznat - za 4. A tím jsme už u děje: nechci spoilovat, takže jen naznačím - když mám chytit nebezpečného zločince, pošlu jednoho policajta. Ne, raději policajtku, policajta jen, kdyby byl gay, protože… proto. Autor to tak potřeboval, to stačí – ovšem jak komu. Pro chování Hermiony v poslední části příběhu nebyl důvod, pokud jí zbylo tolik přátel - a pak by nemuselo dojít k té tragédií. Kdyby ovšem autorka nepotřebovala vrchol příběhu. Ten je potřeba, to každý, kdo píše, ví. Jenže by to mělo mít logiku, a to zde nemá. Na druhou stranu většina děje logická byla, a ta rozvíjející se detektivka mě bavila - takže za 4. Přesah... tak je to hlavně příjemná detektivka šmrncnutá lovestory (nebo naopak)... ale ano, ta urputná vůle přenést se přes zlé věci, v tom něco je. Tak dejme tomu za 3 . Celkově se mi to četlo dobře, autorka umí vtáhnout do děje, pobavit i dojmout. Byly tam opravdu silné momenty. Osobně mě vadilo vydírání autorky ohledně komentářů (zveřejním tři odstavce pod záminkou, že je to kapitola a už vydírám, že pokud nebudou komentovat, nebude pokračování - „Bububu, nebudou komentáře - nebudou kapitoly. :0D“), to mi není sympatické. Hodně se mi líbil epilog, kde se autorce podařilo vyhnout přeslazenosti i ubrečenosti. Oceňuju i výběr titulní písničky. Takže body za sympatie 3. Celkově tedy 3-4, zaokrouhluju nahoru.”
palanda:
“mela bych si asi vzit nejaky odborny slovnik ....... :P”
Memorin:
“Klidně bych tomu dala i víc, nebýt epilogu, kde se věnovala vztahu Severuse a Hermiony. Ale já měla dojem že ta povídka je především o Hermioně a Dracovi. Plus některé charakterové rysy mi nějak neseděly. Ale jinak prototi průměru je to prostě dobré...”