Skryté cesty

  • Autor: Seiyuu Bishies
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Severus Snape/Harry Potter, SS/Albus Brumbál
  • Rating: zatím tam ještě nic nepřístupného nebylo :)
  • Slash: ano
  • Dokončeno: nedokončeno
  • Poslední aktualizace: 2013-05-30
  • Počet kapitol: 18
  • Shrnutí: AU. Je třeba brát v úvahu, že Snape je tu upír, přesněji specifický druh upíra, a vzhledem k tomu se mění i spousta kanonických událostí. Přes úpíří tématiku, jde žánrem spíš o fantasy než o horor.
  • Klíčová slova: snarry, upíři,

Hodnocení čtenářů:

spaceyfan:
“Souhlasím s Corou a Haluzkou, že zhruba do 25. kapitoly to bylo úchvatné čtení. Zápletkou s cestováním časem si autorka ukousla příliš velké sousto, které ji skoro zadusilo, takže zbývající kapitoly vnímám jako nadbytečné a nehodnotím je. Svět dhampirů a rodinný klan Dravenů, jehož všichni členové bez rozdílu mně byli velmi sympatičtí, byl vylíčen geniálně a naprosto mě uchvátil. Myslím, že by si zasloužili samostatnou povídku, v níž by hráli prim. Zlatá trojka by nemusela vůbec existovat. Spíš bych si představovala spojení Severuse a Lucia Malfoye. Co všechno by spolu dokázali v řadách Smrtijedů! Voldemort ani Brumbál by proti nim neměli jedinou šanci. Severus jako dhampir si mě opravdu podmanil, a tuším, že tu s námi pořád někde je…”
Haluzka:
“Na komentář Corry, se kterým se vnitřně ztotožňuji, navážu citací autorky: "Navíc jsem si časem uvědomila, že jsem ten příběh zavedla do slepé uličky, ze které bych viděla jeden jediný možný návrat - vymazat všechny kapitoly od čísla 25 nahoru a úplně je předělat." Neuvěřitelně ráda bych si přečetla ten úplně nový konec příběhu. Do osudné pětadvacítky to totiž byla pecka. :) A to zmiňuji jako člověk, který AU moc nemusí a naopak zbożňuje kanonické postavy. Teď mám bohužel jen obrovské dilema ohledně hodnocení. Příběh osciluje někde mezi pětkou a trojkou podle toho, kterou část zrovna čtěte. MOŽNÝ SPOILER Nenadchlo mě už cestování po Evropě. Cestování časem mě vyloženě znechutilo a jen nadupaná první část a vědomí, že bude brzy konec, mě donutily povídku dočíst. Přitom samotný závěr po návratu do Bradavic mi přišel poměrně fajn. Na celém středověkém intermezzu mě vlastně zaujal jen Harry souložící s Morganou a fakt, že dokázal započít i efektivně ukončit (nejspíš?) jednu dlouho kouzelnickou pokrevní linii. P.S.: Plátová zbroj se v Evropě objevuje poprvé ve čtrnáctém století. Zatraceně, lidi. Když už máte potřebu rýpat se v hluboké historii, alespoň si načtěte základní reálie. Třeba co se nosilo, když s tím chcete pracovat. Prosím. Moc prosím. Celkově bojuji mezi trojkou a čtyřkou. Zatím za tři a uvidím časem.”
Keta Mar:
“Autorka napsala velmi povedený příběh. Otevřený konec mi nevadí. Návrat do časů Merlina mi moc ale neseděl.”
ranchan:
“Úžasná povídka. Dobře napsaná, napínavá a plná akce”
Lucie:
“....”
Cora:
“Do 25. kapitoly nejlepší HP povídka s upíří tématikou, jakou jsem četla. Líbilo se mi prakticky všechno. Severusova jinakost, jeho vztah s Brumbálem, Harrym i rodinou, hodně zajímavé vedlejší postavy; děj svižný a plný nečekaných zápletek, hojně, opravdu hojně akce. V následujících několika částech se mi ale bohužel rychlost čtení, čert ví proč, vrátila k normálu, a třicátou kapitolu jsem vnímala už jako vyloženě nevítaný zlom. Nemůžu v sobě utlumit pocit, že odklon od původního příběhu podstatně (a troufám si říct, že zbytečně) narušil tu podmanivou atmosféru předchozího vyprávění. Pokud někdy autorka povídku opět vyprostí z ledu, přečtu ráda znovu a celé; snad potom budu moct posoudit, na kolik se teď mýlím.”
lilith3913:
“:-)”
speisy:
“-”
Lanevra:
“snad někdy...”
Mrmla:
“..”
Luna Snape:
“***”
belldandy:
“-”