Jak je důležité míti Nevilla

  • Autor: Lanevra
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Severus Snape/Neville Longbottom, Lenka Láskorádová
  • Rating: 18+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 25
  • Shrnutí: Už se vám někdy stál sen o mrzutém profesorovi lektvarů? Nevillovi ano a je to začátek mnoho jeho problému, které si ve své patnáctileté hlavě ani nedokáže představit. / Doprovodná povídka k cyklu: Nedostupnost přátelství + Nerozhodnost lásky + Neznalost nepřítele + Nedosažitelnost vítězství
  • Klíčová slova: Snaville

Hodnocení čtenářů:

Lady Aludnev:
“...”
Lucie:
“...”
Fleur Tera:
“Skvelé!! jednoznačne najlepšia časť série, ktorú som doteraz prečítala. Netradičná hlavná dvojca v našich končinách a tak skvelo spracovaná! Milujem tu Severusa... tak skvelo je napísaný, je sám sebou, stále rovnako uštipačný no postupne prímajúci.. ale aj tak vrčí naďalej a drží si svoju masku :) čítala som poviedku zarovno s NL a neviem si to predstaviť ani inak.. oba príbehy sa skvelo dopĺňali a prelínali... ale tá scéna u Voldemorta ma naštvala, najmä Snapova voľba, hoci chápem celé objasnenie, no aj tak sa mi nepáči”
jesssnape:
“...”
mariaa:
“...”
bwews:
“Snape s Nevillem jsou v podání Lanevry vážně úžasní. Bavilo:)”
Sectumsempra:
“Lanevra je jedna z mala autoru, jejichz Severuse zeru (oooch) Takze, ted si utru slinu a vyplodim nejaky rozumny komentar: Sice jsem obcas nevericne koukala na gramaticke chyby, ale ony jsou tak zoufale nepodstatne, kdyz tu mate skvelou charakteristiku postav a nemene dobry dej. Jasne, ze sem tam mi neco nesedelo, ale v povidce me to vubec nerusilo. Celou dobu jsem chtela dat ctyrku, ale proste.... Snape a steak? Snape a whisky? Snape a "friends with benefits"? A k tomu dokonaly parchant, prolezly zmijozelskymi vlastnostmi skrz na skrz? Tak presne tohle je TEN Snape, kteryho mam postaveneho na jakymsi piedestalu;)) Za pet a netrpelive cekam na dalsi dil!”
Benny:
“Ve zkratce-originální, neotřelé a skvělé dialogy.Lanevra je záruka kvality..P.S.Hrubky a překlepy ignoruji.Nepodstatné”
Mrmla:
“..”
belldandy:
“Jak bylo řečeno jednou komentátorkou na začátku, Lanevra je takový český sneville Kolumbus. A nutno říct, že tato fanfikce není vůbec špatným vstupem do neprobádaných vod tohoto v našich končinách neobvyklého párování. Možná se tu a tam nevyhne některým (zejména ze snarry) známým klíšé, nicméně zkuste neobjevit ani jedno maličké klišé, pokud čtete už svou pětistou milostnou romanci. Za některé motivy v této fanfikci bych dala bez váhání pět bodů - minimálně za vytvoření a promyšlení celého nového odvětví magie - nazvané dendromagie a pak také za ustaraného a proto neuvěřitelné protivného Severuse v dvou závěru předcházejích kapitolách. K tomu si připočtěte tradiční Lanevřiny přednosti, které už bych mohla opisovat fanfikci od fanfikce - nadprůměrnou věrnost a promyšlenost charakterů, zápletka s uspokojující mírou nápaditosti, smysl pro lehkou humornou nadsázku. Našla jsem nějaké slabiny? Nu, možná se mi zdálo, že jejich vztah někdy ke konci dorazil do stavu hraničně idylického doprovázeného zarážející Nevillovou odvahou k něžným oslovením? :) Nebyla by to nicméně Lanevra, aby na postavy v zápětí nečíhaly nějaké dramatické události. / Jak se autorka vyjádřila někde bokem: Sneville má na její tvorbu nezvyklý - ukázkově happyendový konec. Je to sice tak, ale zároveň mám velké nutkání s tímto tvrzením polemizovat. Protože ten krásně dojímavý šťastný konec stojí na vratkých základech, hrozí reálná možnost, že v jakési nevajádřené budoucnosti budou odhaleny informace, jež měly zůstat skryté, a celé to domácí štěstí bude odhaleno jako Potěmkinova vesnice. Ať už s touto povídkou související tetralogie přinese cokoli, tato možnost ve mě bude stále nějakým způsobem hlodat. ( Jen tak na okraj: S věrohodností onoho druhu obřadů, na nějž tu dojde v závěru, mám jako čtenář stále jakýsi soukromý problém, ale pokud přijmu za pravidlo, že v tomto světě to prostě a jednoduše možné je - Brumbál to ověřoval, tak mi nezbývá než mu věřit :)-, pak zbytek byl ... hmm ... uvěřitelný a také roztomile zábavný.) /”
Akkarra:
“Musím přiznat, že kdyby autorkou nebyla Lana, tak budu u Voldemorta a i u Brumbála třískat hlavou do stolu. Jenomže Lanevra to umí podat tak, že Voldemort vesele nutící Snapea, aby si vzal Nevilla, je sice úkaz poněkud překvapivý, ale jinak v podstatě úplně normální... A Brumbál, který s hysterickým nadšením poskakuje po ředitelně, vyrábí šperky, nepustí Severuse ke slovu a organizuje svatbu během jedné hodiny, je vlastně naprosto všední podívanou... ;D Ale vážně se mi to líbilo. A byla jsem tady nadšená ze Severuse - naprosto snapeovský. Protože on Nevilla přece vůbec nemiluje a bere si ho jen kvůli Voldemortovi, ačkoli hlavní vinu stejně nese Brumbál, který to všechno musel zorganizovat na teď a Severus tak neměl možnost přijít s nějakým úžaným plánem, jak z toho průseru (do kterého se vůbec nedostal svojí vinou, protože to u Voldyho prostě zpackal, kdepak, ne ne ne) vybruslit se zdravou kůží a bez chomoutu. :D Dědek jeden hyperaktivní... ;)”
Sargo:
“xxx”
Casiopea:
“Čtu a náramně si to užívám. :) //Edit: Takže dočteno a nadšení mě neopustilo. Pokud bych měla mít nějaké výhrady, pokaždé jsem je zapomněla dřív, než jsem je stačila pořádně v hlavě zformulovat. Nikdy by mě nenapadlo, jak budou tihle dva kompatibilní, a ukázalo se, že jsou. A jak! Navíc mě naprosto okouzlila celá ta věc kolem dendromagie. Moc doufám, že v pokračování dostane ještě prostor. Moc by se mi líbilo, kdyby např. Neville místo zabití Nagini Pánovi zla zavařil nějakou ohavně rozkošnou květinou. Nechám se překvapit. :)”
Adelaine:
“Myslím, že Neville je jeden ze tří lidí, které vedle Severuse snesu, takže klidně další Snaville:). K povídce: Povídka psaná s krásnou nadsázkou, takže se u ní i zasmějete, promyšlená do podrobností, za vylíčení Zmijozelů bych líbala zem, po který Lanevra chodí (ne vážně, já nesnáším, když někdo řekne, že druhý se zachoval zmijozelsky, přestože ona akce postrádá chytrost, vtip, vyčůranost a prostě zmijozelskost...), štěkající, protivný, prospěchářský Severus byl taky dle mého gusta, i se mi líbí, jak Neville je navenek nejistý a nerozhodný i v jejich vztahu, přesto dokáže tak nenápadně v určitých ohledech přebírat nad Severusem kontrolu, ani se mi to nezdálo přehnaně sladký, když si uvědomím, že to není Harry, ale Nev, a u toho mám pocit, že se Severus tolik nemusí hlídat. Nu nevýhody, jejich vztah se mi zdál moc rychle se vyvíjející, pak mi došlo, že přece jen to časově dlouho trvalo, jen to tam nebylo rozepsané... To by byl asi zase jinak román. Taky mi dlouho trvalo, než jsem přijala, že Voldemort je prostě cvok, který se tím na veřejnosti rozhodně netají... A taky, což se mi u Lanevry stalo zatím jen dvakrát, se mi v jednu chvíli zdálo, že se Severus zachoval až moc hloupě, ale přiznávám, že to je asi mé vidění romantického hrdiny, který nechybuje... 3/4”