Pro větší dobro...

  • Autor: Mata
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Albus Brumbál, Gellert Grindelwald, Albus/Gellert
  • Rating:
  • Slash: ano
  • Dokončeno: nedokončeno
  • Poslední aktualizace: 2013-07-15
  • Počet kapitol: 35
  • Shrnutí: Dva mladí muži, velmi nadaní kouzelníci. Jeden velký nebezpečný sen a souhra podivně osudových událostí. Přelom 19. a 20. století. Konvence, zvyky a zakázaná láska. Psychologické drama o vnitřním boji rozumu a citů, o velkých snech i osobní prohře. O neopětované lásce a palčivé touze. O světě, který není černobílý, kde má své místo bolest i nenávist, láska a přátelství. Kde krev není voda a nechtěné se může stát skutečností. Za beta-read a konzultace historických událostí děkuji Jankovi Ke každé kapitole je přiřazena jedna píseň od Loreeny McKennitt, která vhodně podtrhuje atmosféru. Při této hudbě povídka vzniká a ráda se o ni s vámi podělím. Přednostně zveřejňuji zde http://www.matove.estranky.cz/clanky/povidky/pro-vetsi-dobro/ (autorka)
  • Klíčová slova: preslash, psychologické, drama, grindeldore

Hodnocení čtenářů:

Ebibis:
“Naprosto jsem se do této povídky zamilovala. Přesně takto jsem si vždy představovala Grindewalda.. Jako veselého, charismatického, okouzlujícího, nadaného muže. A Albuse.. rovněž úžasný!”
Ostravanka:
“q”
KalamityJane:
“:-)”
kami:
“...”
Salome:
“Velmi pěkný příběh, kde autorka důsledně dodržuje styl doby příběhu. Příběh nikam nespěchá, postavy jsou vykresleny důkladně a uvěřitelně; autorka však umí zachytit i dramatické situace. Skvěle umí zachytit téměř až bolestivě pomalu se rozvíjející touhu, přitom však zůstává cudná, jak se sluší na román z 19. století. Příběh tak, myslím, nemůže urazit ani ty, co nevyhledávají slash. Škoda je, že se někdy nevyhne pravopisným chybám, jinak by toto dílo bylo profesionální (ale to píšu jen proto, že a kvalitní věci mám vyšší nároky). Ocenit lze skvělé zachycení dobových reálií a logickou rekonstrukci dramatického příběhu, který J.K.R. jen naznačila.//Nebudu puntičkář a zvyšuju na pět :) Je to fakt výborný.”
Adelaine:
“Popravdě jsem mírně zklamaná, podle úvodu a komentářů jsem čekala víc. Převážně víc věcí k zamyšlení, víc rozporuplnosti. Možná až přejde pocit zklamání a dojde mi, že je to fakt dobře románově napsaný (trošku zdlouhavý, což nemusí vyhovovat každému), že je to až na interpunkci skoro bez chyb, že na ff je to vlastně rozhodně lepší průměr, tak známku asi zvednu.”
kacaba:
“Zatím naprosto skvělé. Postupný, nikam nepospíchající vývoj vztahu Gellerta a Albuse. Máta navíc zachycuje velmi citlivě mladší charaktery obou hlavních hrdinů - Albusovy pochyby a ctižádost i Gellertův temperament a vášeň - i Albusovy sestry Ariany. Nová kapitola vychází každou neděli.”
Memorin:
“Konečně pořádný příběh o vztahu mezi Albusem a Gelertem. Autorčino psaní se mi líbí, píše knižně a lehce. Jsem zvědavá, jak pojme Albusovi vztahy, především pak mezi Gellertem.”