Šťastné dny v pekle

  • Autor: Enahma
  • Překladatel: Lupina
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Harry Potter, Severus Snape, Remus, Sirius
  • Rating:
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 16
  • Shrnutí: První část dokončené trilogie. Navazuje na Ohnivý pohár. Příběh o zajetí, které přiblíží – hodně blízko – dvě nepravděpodobné osoby. Nejde o slash./ Re-editovaná verze
  • Klíčová slova: severitus, sevitus

Hodnocení čtenářů:

spaceyfan:
“Trilogie od Enahmy mě velmi potěšila. Překvapil vyzrálý jazyk, kvalitní překlad, propracovaný děj. Všechny díly skládačky do sebe perfektně zapadají a jeden bez druhého nemohou existovat. Proto je i 1. díl důležitý a pro mě naprosto uvěřitelný.”
Rulie:
“Přiznám se, že scény s mučením jsem musela přeskakovat, ale jinak si myslím, že je to povedená povídka.”
Flouen:
“...”
belldandy:
“Tak tedy, jak už bylo psáno mnohými k překladu iisis, první část téhle trilogie je poznamená přílišnou melodramatičností, podceňováním důsledků fyzického utrpení a předpokládáním, že lze přehodnotit postoj k druhé osobě jen tak na place skoro zčista jasna. Ale řekněmě, že to má nějaké vysvětlení nebo spíš psychologické pozadí, které se ... jen možná ... zdá trochu přijatelnější v kontextu dalších částí, tohle je jednoznačně nejslabší část trilogie. Vzhledem k tomu, že autorka vytváří Snapeaovi alternativní životopis (logické vzhledem k době vzniku) jde z tohoto hlediska o jasné AU , fabulačně příbuzné s Blood Magic od GatawayGirl nebo s Krev není voda od Pecky. Zejména Severus je tu hold někým poněkud jiným než s kým počítáme. Odstup v hodnocení by měl být možná i vícebodový, ale jít dolů více na to nějak nemám srdce. Myslím, že za zajímavé bych to ve svém osobním systému hodnocení označila.”
Onnyinka:
“Miluji a není víc co říct”
Sargo:
“Na té povídce je pěkné, že... aha, už vím, že se daly docela dlouhé kusy přeskakovat, aniž by to jakkoli vadilo. Vlastně celá se dala přeskočit, aniž by to jakkoli vadilo... marně dumám, proč to vlastně někdo napsal. A další přeložil, i když nutno uznat, že překlad je v pohodě a je na něm odvedena dobrá práce. Jenže povídka... dobře, Harry není Harry a Severus je ještě míň Severus než Harry není Harry, ale na tom není nutně nic špatného, hmm... Nevím přesně, jaké slovo použít. Naivní? Hloupé? Nedotažené? Nepravděpodobné? Ono to vlastně není nic z toho. Už to mám: fandomem by tu neměl být HP, ale lidská psychologie jako taková.”
Adelaine:
“Melodramatický Snape a moc rychlé obraty v chování. Neuvěřitelné a zbytečně kruté mučení. Jinak není to špatné.”