Strasti dospívání

  • Autor: Tira Nog
  • Překladatel: Casiopea
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Harry Potter/Severus Snape
  • Rating: 18 +
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 12
  • Shrnutí: Příběh je pokračováním povídky Tiry Nog Prasklinka v čase. Harry Potter a Severus Snape se pokoušejí vyrovnat se změnami ve svých životech a najít způsob, jak zachránit přátelství, které se mezi nimi vytvořilo, když byli ještě dětmi.
  • Klíčová slova: snarry,

Hodnocení čtenářů:

jesssnape:
“3+”
Trinyx01:
“první díl byl lepší”
Benny:
“Tira Nog umí kecat o citech a vnitřni rozervanosti přes 20 kapitol(nezblaznila jsem se, vím že to má jen 12kapitol)Povidka prostě o ničem, nesnaším submisivniho Severuse.Hodnocení bych viděla za 0, ale važím se Casiopei.Takže bodik za překlad”
speisy:
“Pro mě moc pěkná povídka, hodně hluboká, citová, někdy rozdrásaná. Zasáhne i pobaví. Kapitoly jsou tak akorát dlouhé, abyste se stihli začíst do děje. Podle mě to má hlavu i patu, není to nikterak "přeslazené", jen pozor na sex. scény, ty jsou popisovány náruživě. Překlad se mi zdá dobrý - nikterak mě nic nerušilo, u ničeho jsem se nezadrhla. Jsem si jistá, že si ji brzy přečtu znovu, pro klidnou a hezkou náladu. Edit: Submisivní SS mi nevadil, podle mě by to mohla probíhat podobně, v analogii s jeho dětsvím a životem. Za mě nemohu soudit, zda jsou postavy více OOC, protože je to "situace", kde můžeme jen hádat, nakolik se autorka odchýlila. Výměna moci mi přijde jako dobrý nápad a sladkého mi na tom nepřijde nic.”
mariaa:
“Jistěže povídka má chyby, ale vzhledem k tomu, že se k ní stále dokola vracím, nemůžu jinak než jí dát plný počet.”
Fleur Tera:
“Keď si to porovnám s prvým dielom, tak ma to neskutočne sklamalo. To sa tak strašne zvrhlo na sladkú omáčku že až... budem úprimná SPOILER výmena moci? len to nie... všemocný Potter, submisívny Snape... kam som sa to dostala? vo väčšine kapitol som neveriaco krútila hlavou alebo prskala smiechom a to určite zámer nebol... pripomína mi to Until Proven... KONIEC SPOILERU škoda, lebo preklad je dobrý”
Sectumsempra:
“tahle povidka je pro me strasne zvlastni... vite, nesnasim vstavani. zvlast rano a obzvlast v pondeli (at uz bylo sedm, nebo pul desate, porad jsou to hnusny pondelni rana... meli by je proste zakazat :D) a tuhle povidku jsem tak nejak brala jako pekny budik (asi to zni nelogicky, ale moje vstavani = minimalne 5X posunout budik, pak konecne s vyrazem zombie opustit postel a odplouzit se). a tahle povidka me donutila vstat hned na prvni budik, protoze jsem se proste tesila na to, az si ji prectu. netvrdim, ze mi nektere veci nesedly, ze jsem po precteni nemusela sladit kafe... ale kdyz si vzpomenu na minula pondelni rana, musim hodnotit takhle (btw, prvni dil se mi libil mnohem vic:)”
Velká_koule_chaosu:
“....”
Nerla:
“Dočetla jsem to včera večer a už dneska nejsem schopná říct, o čem to bylo, až na to, že poslední třetina byla v podstatě čisté PWP s jednou hádkou. Takže zatímco první díl se mi líbil moc, tohle bylo velké zklamání a nebyla jsem daleka nedočtení. Jo, vlastně to mělo jeden světlý bod, ta povídka, a to větu "mamka tě měla vždycky radši", která mě hrozně rozesmála. Každopádně teda romance je to mizerná a děj to nemá.”
Sargo:
“:-)”
ZJTrane:
“Veľmi pekné a určite sa vrátim :)”
Mrmla:
“Moc pěkné.”
Adelaine:
“Co k tomu říct? Překlad dobrý, ale to je tak vše. Popravdě mi tam vadí snad všechno ostatní. Po prvním díle jsem asi čekala něco lepšího. Je to sladký a utahaný, což by samo o sobě zas až tak nevadilo, i přes shrbeného Snapea bych se dokázala nějak přenést, jenže hlavní úskalí v tomhle díle je asi Potter. Já mám Harryho ráda, ale tohle fakt nedávám. Tady je to prostě polobůh se vším všudy, myslím, že ano, dá se označit za Gary Stua. Všechny skamarádí, všichni ho mají rádi, nemá jedinou špatnou vlastnost (ty špatné jsou přece u něj potřebné a skvělé...) a chudák tolik trpěl... SPOILER: ukázka toho, jak celé tohle dílo probíhá - Severus stojí před skříní a neví, co si na sebe vzít, protože má všechno černý (to už samo o sobě je zarážející, ale dobrá, proč ne)... a musí přijít Potter, který zaprvé vrthne dovnitř bez klepání (myslím, že každý člověk by ho za to zabil, ale u něj je to přece dobře, protože je zrovna potřebný, že?) a musí Severusovi připomenout, že je kouzelník a že tedy si přece může přebarvit něco na jinou barvu. A samozřejmě: "Harry, ty jsi tak chytrý." - "Ne, Severusi, to je přece tvoje zásluha." Konec SPOILETU. Navíc nelogičnost toho, jak Harry Severuse úplně zná, všechna jeho přání, pocity, myšlenky, a to jen proto, že ho znal jako sedmiletého chlapce, ale nevšimne si, že je do něj Severus zamilovanej... No a dalších tisíc nelogických drobností. Asi mě to štve tolik i proto, že je to proslavená a oblíbená autorka a já nechápu, co na tom všichni vidí. Přiznávám, že tam byly asi tak tři chvíle, kdy to stálo za víc, ale bylo tam hodně těch, který byly strašný.”
belldandy:
“Mouchy, co to má, má Tira vždycky. Stejně tak přednosti, co to má, má Tira vždycky. Vidím to tak: brát se vším nebo nechat být. A já to tedy beru ... :)”