Beze slov

  • Autor: Steppenwoelfin
  • Překladatel: Archea Majuar
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: HP/SS, Albus, Minerva, Luna, Ginny,... a další
  • Rating:
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 33
  • Shrnutí: Harry je po bitvě s Voldemortem němý a Severus ho musí naučit neverbální kouzla a telepatii.(V této povídce Snape Pottra opravdu nešetří. :) ) Originál povídky: https://www.fanfiction.net/u/59059/Steppenwoelfin
  • Klíčová slova: HP/SS, telepatie

Hodnocení čtenářů:

FemmeFragile:
“Zní to dobře, zařazuju k přečtení”
Niké Anastásia Willows:
“Noooo..”
Lucie:
“...”
Rulie:
“Tak povídku jsem dočetla, první kapitoly famózní pak se to přehouplo do červené knihovny, což mi nevadilo, ale poslední kapitoly už byly nedotažené, ale na celkovém dojmu to rozhodně neubírá”
LiviaCullen:
“nápad poviedky je veľmi pekný. . len sa mi nepáčilo spracovanie... neviem či je to tým prekladom alebo tak bola napísaná aj original ale bolo to vcelku chaotické .. Raz tam študenti boli raz nie ... nikdy som presne ku koncu poviedky nevedela aké je obdobie roku či sú prázdniny alebo školský rok ... ale bolo to dobre”
Anonymka SS:
“Povídka se mi moc líbila ;-)”
Usmevava_Barush:
“..”
l.terka:
“Pěkné, :)”
Benny:
“Jak píše Archea byl to její první překlad a obdivuji,že si vybrala tak dlouhé dílo.Ze začatku byl Snape skutečný a nefalšovaný Snape.Ke konci už nemístně Gary Stu.Ale v celém kontextu je to dobrá povídka.”
speisy:
“Povídka mi přijde úžasná. Dokázala jsem se vcítit do němého Harryho, Severus mi přišel perfektní, to sbližování bylo taky docela přirozené ale posledních asi, nevím tak 5 kapitol? Otřes. Oba byli tak mimo, až se to nedalo číst. Kromě toho jsem byla zmatená z děje - povedlo se jim to nebo ne?! Ty poslední kapitoly budu ignorovat, odfláknuté, nesmyslné. Ale ráda se k ní vrátím.”
Adelaine:
“Začátek dobrý, pak už se to zhoršovalo.”
Mrmla:
“---”
Fleur Tera:
“začiatok v podobe Severusa ako pravého sarkastického bastarda som si vážne užila, plus tie skvelé Harryho tričká :D ale koniec je hlboko hrozný... neuveriteľné žvásty a , , roztřesené vydechnutí" od hlavnej postavy boli tak OOC že pokazili dojem z predchádzajúcich celkom vydarených 30 kapitol.”
Tintinka:
“Mám pro tuhle povídku docela slabost...”
Sectumsempra:
“tak to mame: zacatek povidky - uplne perfektni (5), v prubehu mi sice nektere veci nesedly, ale i tak se to skvele cetlo (4)... a pak prislo poslednich nekolik kapitol a ty byly naprostou tragedii (0 bodu)... to mame devet deleno tremi jsou tri, takze davam tri, i kdyz v tehle povidce nic na tri nebylo... (btw, ten konec psala jina osoba, nebo autorce v prubehu psani spadlo neco tezkeho na hlavu? nijak jinak si tohle zatmeni nedokazu vysvetlit)”
Sargo:
“Tak už si to sem konečně poznamenám: sloh tak mizerný, že se u toho nedá vydržet.”
Akkarra:
“Nápad je to zajímavý, ale... Drtivé většině rozhovorů a dojemných scén mezi Severusem a Potterem prostě neuvěřím ani ve snu. Ale i to bych skousla, protože mě tohle vážně bavilo - kdyby nebylo těch posledních pěti kapitol, u kterých jsem třískala hlavou do stolu... :(”
Gartepka:
“nápad dobrý, ale to zpracování :( celou dobu jsem čekala na nějaké to vyvrcholení, a když už jsem se dočkala, čekalo mě jen zklamání...”
mariaa:
“.”
belldandy:
“Je to dobrý příběh. Oceňuji potencilál zápletky i to, že se tu rozvíjí vztah postupně. Přečetla jsem to ve dvou dnech, takže to muselo být docela zábavné. :) - Překlad má nějaké mouchy, prostě by to chtělo fakt dobrou betu. - Ovšem hlavní vadou pro mě bylo romatické provedení. Mám za to, že některé věci by měly zůstat nevysloveny. A pokud už se vyslovují, tak by se aspoň neměly vyslovat v každé třetí kapitole. Severus tu pravda je pěkně sarkastický, ale celkově si toho hrdinové svěří, víc než čemu jsem byla ochotná věřit. Občas do docela povedeného textu vklouzne melodramatická perla typu: "Nemyslím si, že je Nitrobrana tak silná, aby potlačila naši lásku." - Pokud jde o hodnocení mám vážné dilema. Ten příběh pro mě má potenciál být nadprůměrný, jenže lescos v něm ho zas sráží dolů. Takže pro mě je to buď zasloužilá a hodně povedená trojka nebo horší čtyřka. Já bych řekla 3, 5. PS: Přemýšlím, že mi tam možná chybělo nějaké pořádné drama. Na mě to byla docela idylka. A taky nad tím jestli něco nezůstalo ztraceno v překladu.”
Velká_koule_chaosu:
“Pro začátek se omlouvám za to shrnutí, ale jaksi jsem netušila co napsat. :D Jinak k povídce. Harry zde snad každou kapitolu brečí(někdy mi to lezlo na nervy, někdy to do povídky krásně zapadalo), strašně moc překlepů že jsem mnohdy musela luštit co za slovo to má vlastně být, věty pákrát nedávaly smysl, na začátku je pár kapitol úplně proházených, ale nějak jsem se i s tím poprala, autorka se snaží být vtipná - no povětšinu povídky se jí to opravdu dařilo, ale konec je nicmoc(poslední 2 kapitoly bych úplně smazala). A přes toto všechno jsem si tuto povídku oblíbila, je čtivá, vtáhne do děje, a hlavně(aspoň podle mého) je zde po celou dobu Severus prostě Severusem, sarkasmus mu vůbec nechybí ba naopak a i na konci se autorce jakýmsi záhadným způsobem podařilo aby vše neskončilo jako slaďák a ze Seva se nestal takový ten zamilovaný šašek(samozřejmě jak jsem již psala u posledních dvou kapitol jsem nevěřícně kroutila hlavou, ale asi podle vkusu). No na závěr bych asi řekla, že u této povídky je to opravdu o trpělivosti co se překlepů a pravopisu týče a povídku nejspíš buď budete milovat nebo nesnášet. (Hodnocení za děj 5*, za pravopis atd. 2*, ovšem povídka se opravdu líbila. Dám 4*)”