Šťastné dny v pekle

  • Autor: Enahma
  • Překladatel: iisis
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: SS, HP, Brumbál ....
  • Rating:
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 16
  • Shrnutí: Překlad od Lupiny je zde: https://hpkizi.sk/modules.php?name=Preklady&new_topic=398#kapitoly
  • Klíčová slova: severitus

Hodnocení čtenářů:

Flouen:
“...”
Ostravanka:
“q”
Ookami-sama:
“Pěkná povídka”
Adelaine:
“Melodramatický Snape, moc rychlý obrat v chování a celkově neuvěřitelné.”
Akkarra:
“Ta první kapitola je vážně otřesná a bohužel mi další nepřipadaly o nic lepší... :/ Tohle je teda zase dílo - viz. komentáře Sao a Sectumsempry.”
Neimh:
“Proč, řekněte mi někdo proč, si autoři kazí takový hezký námět první kapitolou? Ach jo. Asi mají pocit, že čím rychleji budou mít ten "hezký začátek vztahu" za sebou, tím to bude lepší. Nebude. Autorka tu má takové hezké, depresivní téma a ona ho rozmetá na kousky. Ty hvězdičky jsou za kapitoly 9-12, jsou povedené. N.”
Sectumsempra:
“odkladam hodnoceni na pozdeji... precteno pre dnekolika dny, porad mi to lezi v zaludku... ale opet mi tam vadi myslenkovy pochod ve stylu"ooo, nas nedoceneny potter, chudinka malinka, proc jsem ho tak nenavidell, mel bych si za to uriznout leve ucho...ne, pro to neexistuje omluva, radsi obe!" (ne, tohle neni spoliler) casem si to prectu jeste jednou a uvidim :) dodatek: cetla jsem minuly tyden znova. vzhledem k tomu, kolik jsem toho preskocila, aby to bylo snesitelne cteni, davam 1 (premyslela jsem i o dvojce, ale ja toho fakt preskocila hodne...)”
SaoKissa:
“Přečetla jsem první kapitolu a myslím, že mi to stačilo. Nechápu, jak si někteří autoři mohou myslet, že uvěřím takový blbosti jako je Snape, který za dvě minuty přejde ze stavu absolutní nenávisti k Harrymu až k jeho absolutnímu zbožňování a uctívání. Blé.”
GwenLoguir:
“Už som to voľakedy dávno určite čítala... ale netuším, akoby som to teraz hodnotila... // A to by som to musela zase prečítať a na to nemám čas a okrem toho si pamätám, aké to bolo temné, takže ani veľkú chuť. V tomto čase potrebujem optimistické veci so šťastnými koncami. Každopádne nasledujúce komentáre ma dokopali aspoň k niečomu: skúste si niekoho pozorovať ako trpí a potom sa zamyslite, či by ste k nemu nezmenili postoj, dokonca aj keby to nebolo malé decko, ale dospelý chlap. Ak máte aspoň kúsok dobrej predstavivosti (alebo pri horšom skúsenosti), prestanete sa do autorky takto navážať. Vážne, ľudia, čo to s vami je? Keď v telke počujete, ako niejaké sku*vené deti dokopali psa, upálili mačku, tak vás to pohorší atď, ale keď Snape, ktorý je tiež človek, má pozerať na nesmierne surové týranie dieťaťa a dokonca sa na ňom zúčastniť, on postoj zmeniť nemôže? A ešte keď to tomu chudákovi pripomína smrť vlastného brata, ktorého miloval? Môžete jej vyčítať štýl, opakovanie slov alebo ďalšiu miliardu chýb, aké autori robia, alebo že to dieťa reaguje neprimerane (aj keď reálne nikdy nemôže nik vedieť, ako by zareagoval. Aj keď väčšinu bolesť zlomí, nájdu sa tie šialené výnimky vymykajúce sa štandardom), ale že je Snapeovi ľúto dieťaťa? Čo robíte pri tom čítaní? Vnímate to vôbec? Čím si tie postavy prechádzajú? Alebo to ide pomimo a potom jasné, že je divné, keď má Snape čo len jednu výčitku svedomia, keď neviete, čo sa deje... A to mimochodom, Pottera neznášam a oslavovala by som, keby v sedmičke zdochol on. Veľmi výnimočne dokážu autori zmeniť jeho povahu tak, že si ho aspoň znášam, alebo si ho dokonca trochu obľúbim. Výnimočne. Väčinou ho iba trpím ako hmyz.”
ranchan:
“mučení, beznaděj... vytvářející se vztach dvou vězňů během pobytu v žaláři...s vyhlídkou blízké srmti... povídka přeložena super, je to napínavé a končí to dobře.”
belldandy:
“Trochu slabší čtyřka, nějak mi tam nesedí ty jejich rozhovory mezi mučením. Přijde mi to celé nehodnověrné, ale zároveň si myslím, že to má něco do sebe. Melodramatický Severus je Enahmina specialita. Sice mi to trochu vadí, ale ona ho tak zřejmě prostě vidí. Od té doby, co jsem objevila, že právě Enahma napsala "Můj pátek", musím při čtení této fikce myslet i na něj. Má to prostě jeho klady i zápory. Nad kterými skřípu chvílemi zuby a chvílemi jsem docela pohnutá. Nejspíš mám ráda, když postavy trpí, a Enahma jim to ráda dopřeje. :) - (I když Můj pátek se mi přeci jen líbil víc :). Jsem hold na ten slash. :P )”