Prckové

  • Autor: Amireen
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Harry Potter, Lucius Malfoy, Draco Malfoy, Narcisa Malfoyová, Severus Snape, Brumbál a další ...
  • Rating: 15
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 8
  • Shrnutí: Harry se dostane od svých příbuzných k Malfoyovým, kde je přijat jako druhý syn. Ve chvíli, kdy se dostane do Bradavic, se ukáže, jaký kdo opravdu je. A jaké jsou jeho záměry.
  • Klíčová slova: Harry Malfoy

Hodnocení čtenářů:

spaceyfan:
“Povídka, jež nutí k zamyšlení. Zápory: Příběhu lze vyčíst spoustu nedostatků. Některé situace a jednání osob jsou pouze načrtnuty, některé zápletky nejsou dotaženy do uspokojivého konce. Finále je nejednoznačné a žádalo by si podrobnější zpracování. Chybí epilog. Na druhou stranu by možná tento dovětek mnohým čtenářům nevyhovoval. A možná výše řečené nejsou nedostatky povídky, ale její klady. Nechť si proto každý sám domyslí svůj nejvíce vyhovující konec. Klady: Líbí se mi, jak jsou v tomto příběhu rozdány karty, a jak se jednotliví aktéři chovají. Přesně podle mého gusta. Kdyby byla takto pojata původní verze HP, stala bych se určitě fanouškem kánonu a nepotřebovala bych číst fanfikce. Z tohoto úhlu pohledu vypadá kouzelnický svět dospěleji a postava Harryho sympatičtěji. Lucius a Severus se pro mě, i přes jejich nedostatky, stávají přitažlivými hrdiny a ryšavci symbolem tuposti. Citronové bonbóny zanechávají v ústech velmi kyselou pachuť, kterou je třeba spláchnout několika prcky kvalitní whisky. Doporučuji praktikovat během čtení Prcků. V neposlední řadě chválím správné skloňování vlastních jmen, které se ve většině HP fanfikcí nedrží české gramatiky. Škoda, že se autorka po osmé kapitole nadobro odmlčela. Z jejího pera mohlo jistojistě vzniknout ještě nejedno zajímavé dílo.”
lilith3913:
“:-D”
Lucie:
“....”
Slythoryn:
“Naprosto jsem zajásala hned při první kapitole, protože toto dílko je opravdu dechberoucí. Znám sice povídky, kdy je Harry ve Zmijozelu/má odlišné dětství, takže to změní celý jeho pobyt v Bradavicích, ale nic neznám dokončeného. Až na tohle. Od návratu Voldemorta se sice chová Harry bezcitněji, než jak by normálně měl, ale to je jen podmíněné Malfoyovskou výchovou. Každopádně smekám”
kattyV:
“***”
Aswalka82:
“--”
Babu:
“Za mě jedna z nejlepších povídek ve světě fan fiction. Charaktery možná zcela neodpovídají kánonu, ale do značné míry (snad jen krom Narcissy a Rona) odpovídají představám mým. Zatím přečteno sedm kapitol, každá s mražením v zádech. Klaním se autorce, jejímu nápadu a jeho báječného provedení.”
Nerla:
“Převyprávění kánonu, kdyby bylo všechno trochu jinak... Kdyby se Brumbál choval jako Voldemortův poskok a kdyby se Voldemort choval jako hodný dědeček Brumbál. Kdyby se Lucius choval jako kanonická Narcisa k Dracovi a Narcisa jako její alter ego z Kamene manželství. Kdyby se Sirius choval rozumně jako Remus a Ron jako Sirius z dob Pobertů. Kdyby se kanonický Neville s někým opravdu spřátelil... Do povídky jsem se v prvních kapitolách zamilovala, Harry Malfoy je skvělá postava, ale jak kapitoly přibývaly, lehkost se z povídky vytratila a konec jsem dočítala už vysloveně s nechutí. Charaktery se bezdůvodně mění kapitolu od kapitoly, o vztazích raději úplně pomlčet, a to nemluvím o tom, jak to skončilo. První kapitoly bych hodnotila silnou čtyřkou, poslední slabou dvojkou, budiž z toho tedy trojka.”
Licona:
“Zatial je to za 3... priemerná poviedka, nie zle napísaná, ale psychológia postáv sa mi zdá nedomyslená... Ale možno to nakoniec všetko zapadne na svoje miesto a ja pochopím, prečo sa postavy správajú tak, ako sa správajú, a budem môcť hodnotenie zdvihnúť ešte o jeden bod”
Adelaine:
“Mám pocit, že charaktery postav kolísaly, občas mi to připadalo dost přehnané, ale budiž. Jinak pěkný příběh, zajímavý nápad, dobře napsané a až na okamžiky se mi to líbilo”
Mandelinka:
“Líbilo :-)”
kripolik:
“Opravdu zajímavé pojetí příběhu. Líbilo se mi, že byl popsán celý příběh od Harryho pěti let až skoro k dospělosti, ale možná bych uvítala kdyby povídka byla delší, protože mi přišlo že potenciál některých situací vůbec nebyl využit a byly tam prostě dané aby příběh posunuly dál i když mohly nabídnout mnohem víc. Taky jsem se dost ztrácela v čase a často se mi stalo, že jsem najednou zjistila, že jsme se posunuli o několik měsíců vpřed a já jsem z toho byla chvíli celkem zmatená. Povídce jsem původně chtěla dát hodnocení 3, ale po posledních pár odstavcích prostě nemůžu jinak než hodnocení zvednout na 4.”
GwenLoguir:
“postavy nie sú ano tak OOC, ako skôr... niektoré ich črty šli do extrému - hlavne Dumby a Lucius. Ale zaujímavé podanie. Chcelo by to pokračovanie”
Sargo:
“Safra, to se mi to libilo. Pri vsi te podivnosti vlastne verohodne. :-)”
Velká_koule_chaosu:
“...”
te.ss.sa:
“Jedna z nejlepších povídek co sem kdy četla.”