Strážce tajemství

  • Autor: switchknife
  • Překladatel: bedrníka
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Severus Snape/Hermiona Grangerová
  • Rating: 18+
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 1
  • Shrnutí: Vědění je moc, ale odolnost je síla. Ty ilustrace jsou k nahlédnutí tady: http://lizardspots.dreamwidth.org/7617.html
  • Klíčová slova: PWP

Hodnocení čtenářů:

Luczaida:
“Musím ocenit tu temnou atmosféru a že se autor držel erotiky až do konce a vykašlal se na romantický cancy ke konci, jak to tak mnohokrát bývá..”
Walli1313:
“.”
SarahNara:
“Erotická poviedka s nula romantickými prvkami, avšak celkom zachovaná reálnosť až na mierne OOC Severusa, čo sa pri tomto páre až tak nevidí.”
Cora:
“Poměrně dost působivé. Temná erotika, řekla bych.”
Nel-ly:
“V podstatě erotická povídka... ale nápaditě napsaná a naprosto nepřeslazená, což je dokonalý.”
Aswalka82:
“-”
Irwin:
“V tomhle pairingu moc přehled nemám, dobře napsané, OK, AU kdy za podvádění vás vyloučí, přivřeme oči, reakce hermiony v tomto případě uvěřitlné, a Snape, konečně povídka, která se blíží k tomu jakýho si ho představuju ... to dobrý hodnocení nemá jen tak, stojí za přečtení ;)”
Mandelinka:
“Fanfictionové klišé (omýlané stále dokola), že lze vynutit sexuální vzrušení či dokonce orgasmus, mi připadá i po těch letech čtení ff stále odporné. U chlapa možná, jako čistě fyziologickou reakci, ale u ženské? Těžko. I tady lze předpokládat nějakou fyzickou reakci na podnět, ale se vzrušením těžko co společného. Opakuje se to v povídkách s usilovností, že neváhám to nazvat "prosazováním názoru" a připadá mi to jako nesmírně nezdravý způsob myšlení, protože podle komentářů je patrné, že se bere poměrně vážně. Upřímně přeji čtenářkám, ať nejsou nikdy konfrontovány s realitou. Z čiště literárního hlediska musím říct, že mě to tam nesmírně ruší a kazí veškeré vyznění, i když by zbytek byl dobrý. Přesto má tato povídka obrovský klad ve svém vyústění. Nevěrohodný, protože Hermioně nakonec muselo dojít, že se neměla nechat zatlačit do takové situace, ale přesto výrazně pozitivnější než obvykle bývá.”
Salome:
“Ve svém žánru patří k nejlepším. Naprosto souhlasím s komentářem Belldandy - co mě na tom fascinuje nejvíc, je právě to perfektně popsané ponížení Hermiony, ponížení, které si ona ale nakonec vnutit nenechala. A samozřejmě - perfektní styl a jazyk. A pokud jde o to, zda lze vynutit sexuální vzrušení: Nemyslím, že ho lze vynutit pouze fyzickou stimulací. U ženy je jeho součástí vždy psychika. Ale psychika má mnoho vrstev. Velmi dobře si umím představit (i z vlastní zkušenosti), že něco zároveň žena chce i nechce. Ale samozřejmě, pokud by jí byl skutečně odporný, tedy po všech stránkách, i té fyzické, tak by to bylo něco jiného. Avšak souhlasila by s tím, pokud by na určité - nevědomé, napřiznané, a nepochybně i zuřivě zapírané - úrovni ji nepřitahoval? Mně osobně se rozhodně stalo, že mě přitahoval muž, který mi byl nepříjemný, neměla jsem ho ráda, bála jsem se ho, a rozhodně bych s ním rozumově nic mít nechtěla. A nikdy bych na to dobrovoně nepřistoupila. Ale donucena - tedy kdybych měla tu výmluvu, že jsem byla donucena - ano, dokážu si představit leccos. Tím rozhodně nechci omlouvat znásilnění, ale cítím tuto situaci jako přci jen poněkud odlišnou.”
kami:
“Určite je to dobrá poviedka.”
Amarilli:
“Čítala som niekoľkokrát a vždy ma to dostane do kolien.”
mayla:
“Trochu menej uveriteľné, ale je to fan FICTION, tak prečo nie? :)”
Benny:
“Jedna z mála het povídek, kterou jsem četla a rozhodně nelituji.”
Adelaine:
“Já nevím, začátek mi přišel neuvěřitelný, ta zápletka, proč se tak stalo. Ale jinak ten konec byl už o dost lepší a Hermionina síla se mi hodně líbila.”
Lanevra:
“A já tu pětku dám, četla jsem to třikrát, takže si jí to zaslouží. A to prosím nemám ráda snamione.”
Nerla:
“Ble. První půlka byla realistická - až moc, a číst si o znásilnění není zrovna můj šálek kávy. Druhá půlka už sklouzla k tomu, k čemu sklouzávají všechny fanfiction o nedobrovolném sexu, což jsou u mě hodně mínusové body. Navíc mi vadil konec, takový dovětek odnikud, který má být hluboký, ale přitom je... mimo. Úplně.”
Madam Bookfly:
“Páni. Nechutný Snape a Hermiona, která se naučila zmijozelskou lekci. Váhám mezi "zvrácené" a "poučné".”
Fleur Tera:
“čítala som to kedysi dávno a je to jednoducho úžasné”
Mrmla:
“...”
belldandy:
“Ne, podle mne tato povídka není klasické PWP o tom, jak někdo někoho znásilní, aby dotyčný křičel napřed "Néé" a následně po pěti sekundách přešel na "Anóó". Tato povídka pojednává o tom, jak ponižující je při sexuálním obtěžování vědomí její oběti, že navzdory tomu, že celý akt ve své hlavě odmítá, může pociťovat erotické vzrušení. Na čemž nevidím nic, co by bylo mimo, protože tak to zkrátka je. A ano, jistě že není realistická, jistěže je psána prostě jako PWP, přesto doznávám, že mi přijde reálnější než devadesát procent fanfiction, které jsem četla. No jasně, že tu Severus budí lítost. Co jiného cítit k ubožákovi? :) Ale speciální ocenění si tu ponechávám za Hermionu. Ve většině snamione mi přijde jako průměrná hrdinka červené knihovny, zde ji zápletka umožňuje projevit se jako žena, která má dost inteligence a sebevědomí, aby si nenechala vnutit pocit provinilosti. Navzdory situaci ona není oběť, protože se jí ve své hlavě nestane. V tomto případě platí, že bych chtěla být ženou jako je ona. Zase jednou PWP, které na mě udělalo vážně dojem.”
Akkarra:
“Bože... Snape je tady dokonale slizský, dokonalý bastard. Ale nemůžu si pomoct - je mi ho tady svým způsobem strašně líto... Tohle je opravdu skvost.”
Keiko.kei:
“Zápletka není zrovna originální, ale erotická scéna je popsaná skvěle...”
SaraPolanska:
“Jedna z nej povídek se sexem, co jsem kdy četla. Byla jedna z mých prvních ve ff vůbec. Nemohu jinak, než dát nejvyšší počet. Snape je tu hrozný bastard, ale já jsem ho po tomhle nezačala nenávidět... naopak, ještě víc milovat :-D”
D.J. Orlovský:
“Povídky, kdy je Snape dokonalý bastard a bezcharakterní svině mají v sobě jistý mrazivý náboj, tahle ho má rozhodně.”
bedrníka:
“Správně jetý Snape zneužívající studenty. Moje nejoblíbenější věta je Severusova ´Červená karkulka na procházce...´ (o vagíně).”