Osmkrát

  • Autor: Fabula Rasa
  • Překladatel: Sinam Llumi
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Severus Snape/Sirius Black
  • Rating: 18+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 4
  • Shrnutí: Kolikrát, než se oba zničí?
  • Klíčová slova: Sex

Hodnocení čtenářů:

Badinek:
“...”
Rulie:
“myslím, že jedna z nejlepších povídek pro pár Severus/Sirius ...... vau ....”
Cora:
“Tohle je ten případ, kdy opravdu věřím, že jsou tihle dva schopni se při první příležitosti nezmrzačit. Obsahové kopance povídka má, ale upřímně - tady je mi to nějak fuk, protože celkově ve mě zůstal jen příjemný pocit z toho, že mezi nimi může jít i o víc než "jen" živočišnou přitažlivost. Závěr byl neotřelý, líbil se mi moc.”
KalamityJane:
“Mezi nimi to bylo dokonalé, ta politika na pozadí pokulhavala”
kami:
“...”
Adelaine:
“Pointa byla dobrá, vážně se mi to hodně líbilo, ale celý příběh mezitím za moc nestál.”
Casiopea:
“Tohle byla prostě nádhera. Maličko jsem zakopla o ten konec, ale to bylo asi tím, že jsem někde od půlky očekávala, že to skončí asi jako Butch Cassidy. Ne, že bych měla ráda smutné konce. Jen mi asi přišel maličko nedotažený, na to jak radikálně se lišil od kánonu, by bylo potřeba trochu víc naťuknout, proč se Brumbál rozhodl, jak se rozhodl, a proč ve velké bitvě s Voldemortem nefiguruje Harry. Nicméně, u silných příběhů mi takové věci nijak nepřekážejí. Ohromně jsem si to užila. Takového Siriuse bych chtěla mít v každém FF. :)”
Benny:
“Proč jen doufám,že neskončili u čísla osm?”
SinamLlumi:
“Tahle povídka nepatří od Fabuly k mým nej-nej-nejoblíbenějším, nicméně dobré dialogy, smysluplný děj, kompaktní příběh a podobné prkotinky, které obyčejně dělají ff kvalitní, se jí rozhodně upřít nedají. Jinými slovy, ctnosti zde bohatě vyvažují příležitostný patetický moment – který se u žánru *romantická tragedie* snad skoro i očekává. PS: O kom čem asi autorka mluví, když říká: "Jak tragické následky může mít, číst si v raném mládí Tennysona?" ;) NERLA: Asi nesmíš tak lpět na schématickém popisu, který celý akt shrnuje do dvou vět, ale představit si, že to jsou živí, pohybující se lidé... už? :D To by měl, protože Voldy v jednom kuse probouzí své milence z mrtvých za pomoci nejšílenějšího kouzla na světě, které btw. vůbec nezná, že jo? :D (V době napsání povídky se o viteálech apod. ještě nevědělo.) Samozřejmě když mezi následky nepočítáš, že se přírodní zákony převrátily vnitřkem ven, vypukla otevřená válka, hrozí, že Voldy se stane nesmrtelným, a nikdo nemůže tušit, jak se jejich sobecké narušení rovnováhy světa projeví dlouhodobě – od použití kouzla uplynulo na konci povídky 24 hodin. Ach jó. No architekt možná jo – hlavně záleží na tom, jak moc by se nevyznal v literatuře. :) S.L.”
Nerla:
“Tak nevím, popis sexu mě nebaví, kromě toho nějak nemám ráda, když dělají autorky z lidí chobotničky (JAK někdo může přirážet do někoho, kdo je k němu zády a ohnutý přes stůl, a zároveň ho líbat?) a když... ále. Během druhé a třetí kapitoly jsem tudíž měla chuť nedočíst. Poslední kapitola mě naopak nahlodala dát nějaké rozumné hodnocení... ach jo. Ale zase tam byly takové ty lapsy, že tamten kouzelník nikoliv necitlivý k věcem černé magie by měl tudíž celý život vědět, kde se pohybuje a co dělá Voldemort, nebo že to ultrazlé zaklínání, které tamti dva provedli, nemá očividně žádné následky, ale přesto by bylo lepší zničit Bradavice než ho provést... Jó, melodramatičnost. Dva body, víc asi ne, bylo to příliš nevyvážené. Jak by možná řekl architekt.”
EveLynn:
“Moc hezká povídka, navíc s mým oblíbeným párem :D”
Tina_tt:
“t”
Mrmla:
“...”
mariaa:
“...”
Sargo:
“...”
Sectumsempra:
“kdysi jsem to cetla poprve, dneska podruhe... a mam pocit, ze az si to nekdy prectu potreti, budu z toho porad stejne nadsena:)”
belldandy:
“Nu, asi si na tu Fabulu Rasu už zvykám, každá další přečtená povídka od ní se mi totiž líbí víc než ta předchozí (mám pořadí Repechage-Cordelictus-Osmkrát). Každopádně se mi Osmkrát líbilo moc a jen se divím, proč se ostatním nelíbí také tak. Ta povídka v sobě má trochu melancholického smutku nad dočasností a krátkým trváním všech věcí, hlavně těch, co za to stojí . A ten konec ... možná spoustu lidí naštve ... mně teď po dočtení nezbývá než hledět do budoucnosti s úzkostí a nadějí jako to udělali hlavní hrdinové.”
Velká_koule_chaosu:
“...”
Akkarra:
“Black a Snape jsou prostě... :) Je to lehce temné a tísnivé, prokládáné sexem a nevyslovenými city... Téměř dokonalé. :)”
Victoria:
“Přeletěla jsem začátek a zjistila jsem, že to není úplně můj styl”
Kate Mathews:
“...”
sandymathews:
“:)”
ZJTrane:
“Preklad Sinam Llumi je zárukou kvality, tak prekladu ako aj výberu. A táto poviedka to potvrdzuje.”