Kukaččí mládě

  • Autor: Lendaber
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Luca Caruso, Sirius Black
  • Rating:
  • Slash: ne
  • Dokončeno: nedokončeno
  • Poslední aktualizace: 2013-11-29
  • Počet kapitol: 20
  • Shrnutí: Luca pátrá po svých skutečných rodičích, k pravdě ji má přivést Sirius Black, ale ten věci ještě zkomplikuje...
  • Klíčová slova:

Hodnocení čtenářů:

Salome:
“Zatím nedokončená povídka, ke které se autorka vrátila po dlouhém odpočinku. Hledání otce a ani další motivy nejsou zcela neobvyklé, ale Lendaber je dokáže zkombinovat tak, že překvapují (4), jazyk je čtivý, civilní, zpočátku ruší hovorové výrazy mimo přímou řeč, které zbytečně upozorňují na to, že jde o amatérské psaní, stejně jako občasné chybky (s výrazně zlepšující se tendencí) - což je škoda, protože jinak by to mělo parametry profesionála. (4, 4) . Strukturováno je výborně, autorka bez ztráty kytičky zvládla i obtížné prolínání dvou časových linií, příběh je výborně vystavěn (5). Kanonické postavy jsou přesné, moc se mi líbí Sirius, ale i Severus a další, které se čas od času mihnou. Originální postavy jsou výborné ty dvě hlavní - Lendaber je výborně dokáže uvést „do hry“ a na malé ploše velmi plasticky charakterizovat. Ostatní působí spíš jako ilustrace. Ale chování všech dokáže Lendaber výborně odůvodnit, takže chápu i chování, které mi je bytostně cizí. (5) Logiku celého příběhu zatím hodnotit nejde, ale to, co je napsáno, svou logiku má. Možná (POZOR SPOILER) až příliš těhotenství na první pokus :). (4) Je to příjemný lehce nahořkle romantický příběh, který másnad i lehce něco navíc - ale hodně skryté pod motivy postav. (3) Rozhodně mě dokázala připoutat k monitoru více, než jsem měla v plánu (5). Zatím hodnotím za 4, hodnocení se ale může změnit, až/pokud Lendaber dopíše.”
sandymathews:
“...”
Keiko.kei:
“Většinou se bojím povídek, kde jí více nových postav, ale tady jsou krásně zapracovány a když tam nechybí Sirius :)”