Důsledky pravdy

  • Autor: Seal1
  • Překladatel: Baceba a Marvel
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Harry Potter, Severus Snape
  • Rating: 12+
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 32
  • Shrnutí: Překlad: Baceba (1 - 6) a Marvel (7 - 32) / Odpověď na severitus výzvu.
  • Klíčová slova: severitus, Harry je synem SS

Hodnocení čtenářů:

Lucie:
“...”
Gartepka:
“.”
kattyV:
“Musím říct, že se to četlo výborně, bylo to takové pohodové. Takže e až škoda, že tomu budu vlastně vytýkat i to, co mi tak napůl vyhovovalo - bylo to takové bezkonfliktní, což ale tak trochu špatně, že? To, jak všichni bez problémů přijímají fakt, že Severus je Harryho otec, bylo divné. A pak ty nelogičnosti, které zmiňuje Belldandy. Prostě, sice jsem to zhltla za jeden den, ale řekla bych, že hlouběji v paměti mi to neulpí.// Ještě k překladu - obsahuje velké množství chyb - od prostých překlepů (skutečně mě rozčiluje, že si někteří autoři nedají ani tu práci projet text automatickou kontrolou pravopisu. Opravdu je to tajemství, že něco takového existuje?), přes hrubky v tvrdých, měkkých -y -i, po neznalost, jak se píše přímá řeč. A ano i občasné neobratné použití slov (notorický profesor NENÍ totéž, jako notoricky známý profesor, v hlavě mi naskočil Snape propadlý alkoholu.) Jsem samozřejmě vždycky vděčná za jakýkoli překlad, ale chyby tohoto typu prostě ruší a mnohé z nich by se s trochou péče daly snadno odstranit.”
Mrmla:
“..”
l.terka:
“:)”
Trinyx:
“...”
yoshiko:
“Povídku mám přečtenou dvakrát. Je to pěkný příběh, ke kterému se ráda vracím.”
Slythoryn:
“Bohužel musím konstatovat, že mě příběh natolik neuchvátil, že jsem nenašla sílu přečíst si ho celý...”
belldandy:
“3/4. Klasika ve stylu "Blood Magic" od GatewayGirl, kterou u nás tak brilantně napsala Pecka (Krev není voda). Je to prostě moc příjemný severitus, sice nic tak přelomového jako Rok jako žádný jiný nebo Resonance, ale těžko se hledá něco, co bych tomu vytkla. Charaktery byly myslím v rámci toho, o jaký jde žánr dodrženy, jak to jen šlo - nadprůměrně. Pokud jde o logiku děje, přišlo mi, že po Harryho proměně a Snapeových výkřicích pod vlivem Fredova a Georgeova dryáku, by pravý stav věcí měl dojít celé škole, ale i tahle věc se tam na malou chvíli tématizuje a přišlo mi, že autorka si je toho problému aspoň vědomá. Opravdu oceňuji, že se tu našel způsob, jak do děje zapojit nejen Harryho, ale v podstatě celou nebelvírskou kolej, což je docela příjemná změna po příbězích, ve kterých kolikrát vystupují jen dva lidi. :)”
Anett:
“sůůůpr”
beruska:
“...”
Akkarra:
“Moc pěkné. Velmi pozitivně mě tady překvapili Fred s Georgem, zejména pak Fredovo ochranářské chování vůči Ginny. :)”
zmije:
“Zajímavý nápad, ale zpracování poněkud těžkopádné. V druhé půlce jsem četla už jen každou druhou kapitolu. Navíc si překladatelka oblíbila přechodníky, ale někdo jí zlomyslně zatajil, že existují různé tvary pro ženský a mužský rod, popř.množné číslo.”
Hatake Jane:
“moc dobré, sem ráda že vše dopadlo dobře tak jak má =) u jedné kapitoli jsem řvala na Sevíka ať nikam nechodí že je pako a že ho zabijou., když odešel rozbulela jsem se jak želva xD Doporučuji všem co mají rádi tenhle typ povídek (Severus otec Harryho)”
Pyriel:
“Blíží se Harryho 15. narozeniny a on se začíná měnit. Už není kopií Jamese Pottera, spíše připomíná jistého profesora lektvarů, který byl kdysi manželem Lily Evansové. A Severus dostává dopis ze záhrobí, který mu ukáže pravdu. Jak se s ní Severus a Harry vyrovnají? Dalo by se říci - klasika, v podstatě typický představitel celé jedné sekce ff ze světa HP, ale solidně napsané, takže solidní tři hvězdičky.”