Záležitost citů

  • Autor: Witherell
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Hermiona Grangerová, Severus Snape, HP, RW, GW, MM
  • Rating:
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 30
  • Shrnutí: Studenti Harryho ročníku se po závěrečné bitvě s Voldemortem mohou vrátit do Školy čar a kouzel, plně si doplnit poslední ročník a složit zkoušky OVCE. Ale jak to tak vypadá, Hermionu Grangerovou se jakési okázalé city rozhodly odvádět od její plné soustředěnosti na učivo. Pokud máte zájem, povídku naleznete i na internetové adrese www.ff.societasnocturna.com, taktéž pod přezdívkou Witherell. O komentáře si prosím!
  • Klíčová slova: snamione

Hodnocení čtenářů:

Salome:
“No, tak jak to zhodnotit a nebýt příliš krutá? Je řemeslně dostatečně zdvládnutá povídka svého žánru. Je tam minimum pravopisných chyb (Nebelvírská společenská místnost je asi název té místnosti, když se autorka domnívá, že se píše s velkým písmenem. Když neumí pravopis, mohla by se aspoň podívat do knihy. A máme tu také Nebelvírské barvy a Nebelvírský stůl.) Kdo má rád velmi sladké snamionky, se všemi typickými atributy (ošklivě nazývanými klišé), tak ten si užije, protože zde najde úplně všechny. Ostatně je jich tolik, že si jich všimli i komentující čtenáři, jinak tak plní obdivu o nejnej povídce (Severus nad whisky, chápavá Minerva, pitomí studenti, Ron, který se stále cpe... dál nechci prozrazovat, třeba děj opravdu někoho překvapí, což osobně nechápu.) Jazyk je ucházející, dialogy zní téměř přirozeně, příšerné jsou jen autorkami tohoto typu čtiva tolik oblíbené vnitřní hlásky (proč si jednou nepřečtou i normální literaturu a vycházejí z toho, že takto se píšeí? Nepíše.) Pardon. Hermiona má těch hlásků víc. Asi nejde o prostou schizorfenii, ale o mnohočetnou poruchu osobnosti. Autorka nepovažuje za nutné ověřovat si fakta (třeba výroba Veritaséra) - jde přece "jen" o fanfiction, takže co by se snažila. Pokud to ale ona nebere vážně, proč bychom měli my? Charakter tohoto „díla“ skvěle vystihují tyto věty: „O čem to, ksakru, vůbec uvažuje! ON, že by ukrýval cit vůči slečně Grangerové?“ Nikdy sis nevšimla, jak smyslnou má chůzi." " Ale ale... že by slavný Severus Snape začínal měknout?" Jo, a Severus, právě Severus nezdravě adorující mudlorozenou Lily, bude Hermionu v duchu nazývat „mudlovskou mrchou“? Řada zápletek je nelogických, prozrazovat je však nechci. Snad jen k nápadu s panenskou krví, jejíž odebrání způsobí velké křeče vedoucí ke smrti, pokud není krev navrácena: Panny samozřejmě nekrvácí. Nikdy. A ještěže Hermionku v dětství rodiče zubaři nevzali k lékaři (nejspíš milovníci alternativní medicíny). Takže shnrutí: Příběh pro čtenářky akutně zamilované do Snapea, kterým nevadí nelogické boty.”
anetan007:
“Mám tuto povídku ráda a nedávno jsem po ní i zpětně pátrala. :)”
SaraPolanska:
“Ehm. Zatím nevím, jaké hodnocení přidělit, ale zatím váhám... Severus se choval jak idiot - ke kterému jsem snad poprvé v životě chvílema chytala averze. Hermionu bych nejraději utopila v kotlíku s vařící vodou asi po páté kapitole a ke konci už jsem měla chuť zabít nejen ji. Harry a Ron ačkoliv občas vyplodí nějakou srozumitelnou větu se chovají trochu bezduše. Námět by mi nevadil, zpracování by mi taky nevadilo, ale ty charaktery hlavních postav mi přišly strašně protivné.”
GwenLoguir:
“...”