Nebezpečné sliby

  • Autor: D.J. Orlovský
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Snape/Lily
  • Rating:
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 1
  • Shrnutí: Snape Pána zla požádal o život Lily Potterové a Pán zla mu vyhověl… ke smůle všech… alternativní odkaz z webarchivu, vč. původních komentářů (i od autora): https://web.archive.org/web/20160323024946/http://fantasmagorium.net/povidky/povidky-nebezpecne_sliby.php
  • Klíčová slova: AU, znásilnění, smrt

Hodnocení čtenářů:

Salome:
“Tohle je nesporně zajímavá povídka. Mám ale dojem, že autor podřídil potřebě "zajímavosti" logiku charakterů i příběhu. Že hlavním cílem bylo ukázat" "já to umím jinak", že autor si spletl kvalitu a čtenářovo překvapení. Rozhodně je povídka napsána nadprůměrným jazykem, počet hrubek je v toleranci přirozené chybovosti. Oceňuji také vcelku ještě uvěřitelné "společné dílo" hlavních aktérů , i když mě vždy pokusy - nacpu celou knihu do jedné povídky - přišly vždy trochu směšné; trochu drhnout musí tohle z podstaty věci. Myslím, že podstatu věci vyjádřila v komentářích pod povídkou Mystick, byť ona to považuje za klad: "Snape byl hulvát a Lily mrcha, to se mi líbí :))". Mně se právě tohle nelíbí: Lily rozhodně nepovažuji za mrchu, a ani touha po pomstě by z ní mrchu neudělala. Neprosnout lvici, ano. Zlou, vulgární kurvu - ne, rozhodně ne. Severus má spoustu špatných vlastností, ale není hulvát, a co víc - není hlupák.A Severus se tady hloupě choval – muselo mu být jasné, že si musí připravit věrohodné vysvětlení, pokud ji má získat. Třeba za pomoci Brumála, který by jí lehce vysvětlil, proč nesmí utéct, aby udržel Severuse jako špeha.To, že ho autorka líčí jako idiota, mi vadí na to všem nejvíc. I když snad ještě horší je vulgární, až psychopatická Lily. Možná se mýlím, ale mám dojem, že kanonickou Lily oceňovali zejména za její schopnost najít v každém dobro. Nikdo ji nepopisoval jako psychopatku, která necítí smutek, jen nenávist. Scéna s Karkarovem nebyla nevěrohodná nejen z pohledu psychologie Lily, ale i toho, že by Severus neměl dům zabezpečený natolik, aby se tam mohl Karkarov dostat. Velmi se mi ale líbila práce autora s detaily - schopnost málem vyjádřit hodně. Takže abych to shrnula: způsob napsání se mi líbil (až na zbytečně vulgárně psanou závěrečnou scénu, která to celé hodně shodila), nelíbilo se mi pojetí postav, které bylo nejen povrchní (to je ale vzhledem k délce omluvitelné), ale hodně nekanonické.”
kami:
“Nemyslím si, že takto by to fungovalo, nehovoriac o tom, že pri páre Snape/Potterová bude vždy dáka chyba.”
speisy:
“Drsné, někdy až nechutné, lítostivé. Lily je úžasná a statečná a vytrvalá. Asi taková, jaká mohla být. Severus je... Severus, který nikdy nepřišel o Lily. Ač se k tomu asi nikdy nevrátím, velmi podařené.”
Crystal:
“Vskutku zajímavé pojetí pár Lily/Sev... Silnější dvě hvězdičky.”
sandymathews:
“:)”
Kate Mathews:
“...určitě...”
bedrníka:
“Líbí se mi, že Snape krade a že je zbabělec.”