Acta est fabula

  • Autor: Blanch
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy, Severus Snape, lord Voldemort
  • Rating: 18+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 21
  • Shrnutí: Hra skončila. Bystrozor Potter přijde do Azkabanu vyslýchat vězně Draca Malfoye kvůli vyšetřování a dopadení Severuse Snapea. Jaké překvapení ho čeká, když mu mladý smrtijed pod veritasérem svěří trochu jiná tajemství.
  • Klíčová slova: tragédie, pwp, depresivní, psychologické, romantika

Hodnocení čtenářů:

Taj Branan:
“Četl jsem tuto povídku už dávno a už tehdy jsem z ní byl naprosto unešený. Blanch se rozhodla, že jí dá lepší podobu, a tak jsem se ke čtení vrátil znovu a pravdou je, že si původní podobu ani nepamatuju, takže tu už nehodnotím, asi. Do háje, málokterá fanfikce se mnou takto pohnula. Nejen příběhem, který je vážně bolestivý, ale i krásný a vnímavý. Ale zároveň je podaný tak citlivě, hluboce a barvitě! A to nemluvím o tom, jak je ten sloh vybraný, jemný a krásný. Texty samy o sobě jsou tak dojímavé, že člověk i ignoruje celou ich formu příběhu a naprosto vidí vše plasticky a živě. A to ani nemluvím o sexuálních scénách. Žhavé, rozhodně žhavé a niterně dojemné a plné vášně. Dracův pohled tomu vůbec nic neubírá. Naopak je spíš tolikrát vtipnější i osobitější. Podruhé jsem se přesvědčil o tom, jak je tenhle příběh chytlavý, krásný a dojemný. Ale to je asi jen můj dojem, protože jsem z toho měl stejný pocit i poprvé. Takže jsem moc nepochopil negativní komentáře níž. O to spíš, jak ta fanfikce vypadá teď, tomu by nikdo takové hodnocení nemohl dát s čistým svědomím...”
Tereza:
“...”
DenDella:
“Hlavní myšlenka je skvělá a skutečně se mi líbila, ale jako celek je to hrozně suché a bez hloubky. To položení do melancholie na konci a špatný konec, který se v pár odstavcích téměř vyrovnal všem dvaceti předchozím kapitolám, pro mě byl u Blanch příjemně smutné překvapení. Mám její styl psaní ráda - píše spontánně a nezávisle, nebojí se neúspěchu ani průběžného zveřejňování a upravování. Výsledkem bývá nedokonale přirozené chování postav a příjemná atmosféra u čtení. S tématy jako je toto si ale nikdy úplně neporadila. Čtení jsem přežila bez problémů, POV Draco mi nijak nevadil.”
fleur_packyt:
“Pro mě slashová klasika, ke které se jednou za čas ráda vracím.”
terkacarodejka:
“to uz hsen nyslel nekde cetla :] 3/5”
Benny:
“Přečteno před lety..ehm, respektivě nedočteno po pár kapitolách.Už jen kombinace shrnutí a klíčových slov ukazuje na kvalitu psychologie ve ff.Dávám šance a máloco nedočtu, ale ne děkuji pěkně.”
jesssnape:
“to zas bylo něco...”
bwews:
“Těšila jsem se na Drarry, fakt jo.. Začátku to ještě vypadalo nadějně, i když mi moc nesedělo, že je povídka vlastně psaná z pohledu Draca (to mi vadilo docela dost). Ale potom se ty otravné úvahy začaly ještě stupňovat, prostě nic pro mě. Skončila jsem, ehm, u 7. kapitoly a jelikož mi neseděl ani ten romantický sex, tak nemám sebemenší chuť pokračovat, bohužel... Dám za tři, protože autorka docela psát umí.. (ale faktem je, že po téhle zkušenosti se jí budu raději vyhýbat obloukem..)”
Ookami-sama:
“Krásné, napínavé.”
Memorin:
“velmi silná 3”
Mrmla:
“...”
Lutadora:
“:)”
Peth Kurayami:
“Co na to říct? Krásné snad jen ten konec.. Za ten bych autorku umlátila Pobertovým plánkem. 5 za ony scény, 4 za děj a 4 za zajímavost :)”
kripolik:
“možná se k ní někdy vrátím :)”
Crystal:
“Není to špatné, ale už jsem četla i lepší.”
Victoria:
“Zatím nedočteno, ale možná se k ní vrátím. Nevím, asi jsem divná, ale tato povídka mi vůbec nesedí”
sigam:
“Myslím, že bych si ji měla přečíst znovu.”
sandymathews:
“uvidíme”
Marion Daé:
“tuto povídku jsem četla, nadchla se z ní, a pak ji nikde nemohla najít.. dávám plné hodnocení. možná proto, že byla jedna z prvních..možná proto, že je jiná, možná protože pořád vidím Draca na terase, a Harryho, který se za ním přes bariéru nedostane.. zůstane u mě na vrcholu.”
ZJTrane:
“Dielo ku ktorému sa rada vrátim. Táto poviedka je jednou z tých, na ktoré nezabudnem. Je napísaná krásne a cítiť z nej kopec emócií.”
Anne:
“Klasika, která mi vykouzlila úsměv na rtech a i vytvořila pár slziček. K čertu s úvahami nad OC či OOC postav...”