Nocturne

  • Autor: Tira Nog
  • Překladatel: misto713
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: SJ
  • Postavy: Harry Potter/Severus Snape
  • Rating: 18+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 11
  • Shrnutí: 13 let po porážce Voldemorta. Bystrozorové pronásledují a popravují upíry. Jedním z chycených upírů odsouzených k smrti je Snape. Jde o překlad od misto713.
  • Klíčová slova: Severus upírem , snarry

Hodnocení čtenářů:

spaceyfan:
“Miluji Tiru Nog a hladové upíry. Lidská krev je tak sladká!”
l.enik.c:
“Oproti jiným autorčiným povídkám zde není kladen až tak velký důraz na Harryho neuvěřitelnou moc, což vidím jako plus. Severus je tu opět v té submisivnější pozici, ale nevadí mi to (nejlepší sexuální scéna je ovšem stejně ta, kdy si prohodí role, byť v extrémní situaci). Je to zvláštní, ale na jednu stranu mi tu Snape v některých chvílích připadá opravdu Snapeovský a ne tak OOC jako v jiných Tiřiných povídkách, resp. možná dokážu lépe přijmout jeho "pohnutky", kdy tu není za až tak velkého chudáčka, kterému v životě jen všichni ubližovali a ubližují, ale má jen jeden takový "drobný" problém. Hodně dlouho jsem se povídce vyhýbala kvůli námětu Severuse jako upíra, ale už jsem se k ní vrátila dvakrát a mám ji ráda. Líbí se mi, že je i relativně poklidná, žádný velký zvrat jako např. v Until Proven. Hlédání léku na vampirismus a celkem originální léčba, které předcházela solidní hádka dvou hlavních hrdinů, se mi líbilo. Nemám žádných větších výhrad.”
Mandragora:
“k přečtení”
LiviaCullen:
“Jedna z najlepších, vrelo odporúčam každému, kto vyhľadáva SS/HP”
bedrníka:
“Tira Nog je moje zamilovaná profíkovská autorka, zkusila jsem proto i její SS/HP a Nocturne se mi líbilo. Napodruhé si sice už jen vybírám oblíbené scény, ale vracím se k ní, což se mi u tohohle páru nestává. Severus jako v odříkání žijící upír je neodolatelný (bez toho jeho zkrášlování bych se tedy obešla, ale aspoň to má nějakou logiku v rámci příběhu).”
Alisenka666:
“Tuhle povídku prostě miluju, romantika podle mého gusta :-)”
Extasy:
“Krásná povídka! Dříve jsem měla trochu problém s rozdělením rolí v posteli, ale Tira mě naučila nebýt tak úzkoprsá :D Vlastně mě naučila i brát tohoto nadmíru OOC Severuse jako samozřejmost. Tedy pokud čtu její povídky. Otázka upírství je tu brána zase z jiného pohledu, což je osvěžující po jiných známých vampírovkách. Takže za mě určitě za 5.”
Rulie:
“snepa bych snesla o sebevědomnějšího, ale logické aspekty příběhu, příběh samotný a psaní autorky se mi všeobecně velmi líbí. Podle mě povedená upířina, což u spojení HP/upíři moc často nebývá”
brandivina:
“Začátek se táhl jako žvejkačka, ale pak to mělo spád. Tiru Nog miluju a její charaktery postav také, neuznávám přesvědčení, že charaktery musí být dle kánonu.Sexuální scény naprosto úžasné, celkově skvělé a ráda se k tomu vrátím.”
lia:
“mám ráda tuto autorku”
Trinyx01:
“...”
Lucie:
“Četla jsme dvakrát a pokaždé jsme si povídku velmi užila. První část je lepší než druhá. Tahle autorka má prostě něco do sebe.”
Benny:
“Skoro všechno špatně”
Nerla:
“Napoprvé bych tomu možná dala i pětku. Teď jsem si to přečetla po hodně dlouhé době a už mi to nepřišlo stejně dobré jako kdysi. (No vážně, u které povídky přeskočíte posledních pět stránek, protože je to čisté PWP?) Charaktery mi ale seděly - vcelku mi připadá, že by se tak Snape mohl chovat, kdyby na tom záviselo jeho přežití a přiměřeně pohodlný způsob života. Potter se projednou nechoval jako poleno, což byla taky příjemná změna. Inu - nebolí si povídku přečíst vícekrát, ale teď už se k ní asi nevrátím. A vřelé díky překladatelce za vyexpedování do stáhnutelného dokumentu, pro nás, co čítáváme offline, je to veliká pomoc.”
Adelaine:
“Má to pár dobrých nápadů, ale mně osobně absolutně vůbec neseděly jejich charaktery.”
Fleur Tera:
“tak toto nie je nič pre mňa... kedysi prečítané po druhú kapitolu”
Lanevra:
“Samotný příběh je zajímaví, ovšem domnívám se že Potterovské postavy vůbec nebyli třeba. Je to asi tím, že tak silně AU příběhy jsou prostě... AU. Severus je tu takové plačtiví, což tomu ještě nasadilo korunu, když jsem si ho představila jak slovensky šišlá (to šišlání je myšleno v roztomilém kontextu, mám slovenštinu ráda).”
Mrmla:
“...”
delatrix:
“první kamitola nedokáže moc zaujmout, ale pak se po to vážně pořádně rozjede. Vztah mezi HP/SS je dost neobvyklý i když jde o povídku”
Velká_koule_chaosu:
“Ou. Tohle bude horší. Pro začátek asi tak, že povídka mi na začátku přišla čtivá a nedalo se od ní odtrhnout. Ovšem posledních pát kapitol jsem se chtě nechtě nudila, dost mě otravovalo pár vět a slovních spojení, co se v povídce neustále opakovalo, popis sexu mi snad až na konec přišel jako kdyby to bylo opravdu úplně to samý a raději jsem tyto části už přeskakovala. Kupodivu mi zde Severusova nejistota nijak nevadila a obecně jejich vztah je zde popsán dobře. Za začátek bych dala 4-5*, za konec(tak od 7. kapitoly) 2*. Takže dám 3*. Celkově zklamání(začátek úžasný a pak to jde všechno do kytek) a už se k povídce vracet nehodlám. Přesto přečtení nelituji.”
Sectumsempra:
“pekny prumer :)”
Luna Snape:
“tuto povídku už jsem kdysi četla a moc se mi líbila”
belldandy:
“Aby bylo jasno - nevěřím, že Severus Snape je upír ! Ale ty upírské afrodisiakální sliny mě prostě svedly. :). A tak, i když upírství v HP nijak nepodporuji, Nocturne se mi zkrátka líbí. A ano Severus Tiry Nog je vždy poněkud psychicky nalomený muž a je pasivní ve více významech toho slova. No, mně přijde těžké ho nemít rád. - Jak že to tuhle psala Casiopea - fikce, která ze mě udělá špatnou matku a manželku. :)”
patolozka:
“Zajímavé téma a Tira Nog je skvělá autorka! A že byly postavy trochu mimo kanon? Výdyť to také bylo 13 let po Voldemortovi, oba se změnili. Užila jsem si to!”
kami:
“Tento pár nepreferujem, ale aj tak som to nejako zvládla prelúskať. Koniec mi vôbec nevvhoval, na také priam kruté happy endy nie som stavaná, ale aj tak som to dočítala.”
Akkarra:
“Ne, bohužel. Nedočetla jsem ani první kapitolu. Nebaví mě to, přijde mi to utahané a Snapeův charakter mi přinejmenším nesedí - takový "mouchy, snězte si mě"... Prostě to není Snape. A paradoxně mi nesedí ani Potter, ačkoli se zcela výjiměčně nechová jako hysterický spratek.”
mariaa:
“:)”
beruska:
“Je to hezka povidka, ale upirske zapletky nemusim”
assez:
“Někteří z toho padají na zadek - nic ve zlém. Já osobně to vidím sice jako ano, ale pouze jako průměr… lepší.”
ZJTrane:
“Potrebujem plastickú operáciu, lebo toho priblblého výrazu čo mi zostal v tvári sa asi ináč nezbavím, toto bola sila. Nemám slov, krása som rada, že som túto poviedku našla.”
zmije:
“Vůbec to není špatné. Kromě sexu a vysávání krve je tam taky prostor na to, aby postavy žily vnitřním životem, který se v průběhu děje vyvíjí. Poslední kapitola má značně zvýšenou cukernatost.”