Cambiare Podentes: Madurare

  • Autor: Jordan Grant
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: AJ
  • Postavy: HP + SS
  • Rating: 18+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 56
  • Shrnutí: Pokračování povídky Cambiare Podentes: Invocare
  • Klíčová slova: sex

Hodnocení čtenářů:

spaceyfan:
“Povídka je opravdu velmi dlouhá, ale není pravda, že by se děj v jednotlivých kapitolách neposouval. Délka příběhu je naopak jeho kladem. Pravda, Severus je oproti standardu atypický, neobjevují se u něho výbuchy vzteku a obvyklá lstivost a panovačnost, ale je to dáno tím, že velmi brzy zjišťuje, že se, chudák, zamiloval. A láska, jak víme, dělá z lidí blázny. Proto je možné uvěřit v Severusovu proměnu, proto je k Harrymu tak vstřícný, trpělivý a nesobecký. Harry se opravdu často chová jako nedospělý fakan, ale i on projde během příběhu neuvěřitelným vývojem. Musí čelit událostem, které od základu změní jeho život. Vyrovnává se postupně se znásilněním a doživotním otroctvím. A co je nejdůležitější. Musí se seznámit se sexem a s mnoha způsoby milování mezi dvěma muži. Každá kapitola tak přináší nějaký vývoj. Uskutečnění porážky Voldemorta se jeví trochu infantilní a málo uvěřitelné, ale Temný pán hraje v tomto příběhu jen nepatrnou roli. Hlavním tématem je sex, fyzické milování a poznávání více forem pohlavního styku. A také vztah dvou jedinců, od počáteční nevraživosti, přes přátelství a spolupráci až k vzájemné lásce. A o tom to je. Z tohoto pohledu se nejedná vůbec o dlouhý a nudný příběh.”
Lanevra:
“Řeknu s jistotou co je problémem této povídky. Autorka měla v hlavě vizi dlouhého příběhu, který chtěla popsat podrobně doslova den za dnem. Snadno se jí to vedlo v prvním díle, i když ke konci už to také poněkud pokulhávalo. Trochu dechu nabrala na začátku tohoto druhého dílu, nicméně ho pak opět ztratila a z povídky se stal rozvláčný opus o vztekajícím se Harry Potterovi a sebelítoslivém Severusovi Snapeovi. Přiznám se bez mučení, že mi do konce stále zbývá pět nepřečtených kapitol, jenže ten příběh je úmorně ubíjející a já pochybuji, že je kdy dokončím. Sice nevím jestli je to vyloženě na dvojku, ale zase k předešlému dílu jsme dala trojku a tohle je rozhodně horší.”
Adelaine:
“Viz komentář k překladu.”
belldandy:
“...”
zmije:
“rozečteno”