Broken

  • Autor: inadaze22
  • Překladatel: Jimmi
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: SJ
  • Postavy: Draco Malfoy / Hermiona Grangerová, Pansy Parkinsonová
  • Rating: M - od 18 let
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 37
  • Shrnutí: Překlad popisu od autora: "Pocítil niečo blízke ľútosti k žene pred ním. A kým to nekonečne Draca rozrušovalo, to, čo ho znechucovalo najviac zo všetkého, bol mučivý fakt, že niekto či niečo zlomilo dušu Hermiony Grangerovej k nepoznaniu." Varování: Pozor, poviedka obsahuje neslušné slová, násilné a sexuálne scény, smrť vedľajšej postavy
  • Klíčová slova: angst, romance, dramione

Hodnocení čtenářů:

ChloeCZ:
“...”
Tiany:
“...”
lymmet:
“Rozvleklé, zbytečně dlouhé a ve výsledku spíš nuda, než zážitek z pěkné povídky.”
Lucie:
“Střízlivá jako by realistická povídka. Tíživá, smutná ale s nadějí. Draca z této povídky si zamilujete. Opravdu stojí za přečtení.”
GwenLoguir:
“Veľmi dobrá, veľmi ťažká poviedka. Chýbal mi tam ten koniec a na môj vkus sa všetko až trochu príliš rozpitvávalo. Ale klobúk dole, že to autorka zvládla... a dosť triezvo. Plý počet bodov to nedostane iba preto, že to nie je vec, ku ktorej by som sa chcela vracať. Je to dosť únavné. Varovaná som bola, samozrejme - a neľutujem, že som čítala, bolo to skvelé dielo. Ale raz stačilo.”
Slythoryn:
“Moc hezké, nádherné popisování pocitů”
Victoria:
“Povídla je dobrá, ale už delší dobu se mi nechce pokračovat ve čtení. Prozatím odkládám”
Caira:
“Tuhle povídku mi doporučila kamarádka. Jsem moc zvědavá, vypadá zajímavě.”
Aha_Lucia:
“jedna z najlepších poviedok, čo som kedy čítala. skončila presne tak dobre, aká bola dobrá po celý čas. ani jedna kapitola nebola slabá, všetky boli rovnako kvalitné a konečne mala nejaká poviedka zmysel. myslím, že každý ho v nej nájde.”
Kate Mathews:
“...”
Chantal:
“Broken je úžasná záležitost:) Povídku naplněnou tolika protichůdnými emocemi a tak neuvěřitelně "živou" jsem předtím nečetla a nevím, jestli na něco podobného ještě narazím. Klaním se před autorkou a tleskám Jimmi, její překlad je fenomenální! Vřele doporučuji přečíst, opravdu to stojí za to.”
Akkarra:
“Já nevím, mě to nudí a celkově mě to nezaujalo. Začalo to už pro mě neskutečně otravným, utahaným a rozvleklým prologem, jehož obsah by se dal v klidu shrnout do jednoho odstavce, a pokračovalo to další nezáživnou kapitolou, kterou jsem ani nedočetla. Možná, že později je děj podstatně zajímavější, mě ale začátek otrávil natolik, že se k dalším kapitolám prokousávat opravdu nehodlám. Je mi líto, mrzí mě to, ale ne... :(”
myosotis:
“Jedna z nejlepších povídek, co jsem kdy četla.”
Sargo:
“K přečtení”
Hajmi50:
“Výborné - mám ráda povídky popisující pocity a myšlenky.”
ZJTrane:
“Zvláštna atmosféra poviedky, úplne odlišná od ostatných "dramione". Našla som v nej mnoho krásnych myšlienok, ktoré sa dotýkajú asi každého, ale tu sú vyjadrené úžasne. Táto poviedka je písaná krásnym štýlom určite sa k nej vrátim viac ako len raz, teším sa až bude dokončená a ja si ju vychutnám. Jimmi prekladá obrovskou rýchlosťou už to nepotrvá dlho :) vďaka Jimmi ******************************************************** Koniec. Všetko čo som o poviedke napísala, je pravda a je to až do konca nádherne napísaný príbeh. Krásny koniec taký aký si hlavní hrdinovia zaslúžia, žiadny presladený happy end, ale dôstojný šťastný začiatok. Veľké poďakovanie Jimmi za všetko.”
zmije:
“Často příliš rozvláčné, kdyby povídka měla o třetinu méně slov a větší spád, byla by lepší.”
Jacomo:
“Jde o slovenský překlad z anglického originálu. Povídka je velmi výjimečná a to z několika důvodů: odehrává se po HP7 a zcela ho respektuje (kromě epilogu), ale nesnaží se nikoho z padlých oživit (nic ve zlém, já taky ráda "oživuju" :-D). Zároveň boří zavedené konvence a zažitá klišé o jednotlivých postavách - nikdo z hrdinů není jen dobrý nebo jen zlý. Ti dobří mají své špatné vlastnosti, zlým se podařilo dospět a náhle jsou lidštější než ti dobří. Myšlenkové pochody hlavních postav Hermiony a Draca, které zabírají velkou část příběhu, jdou až "na kost" a jsou tak reálné, jako by šlo o lidi vedle nás. V hlavním světle první poloviny příběhu stojí Hermiona, která se po skončení války vydala do Austrálie hledat rodiče. Když se vrátila, bylo to jen proto, aby zase odešla, tentokrát do Itálie za prací. Příběh začíná v okamžiku, kdy se po pěti letech vrací zpět do Británie, kde o ni nikdo nestojí. Včetně jejích bývalých přátel. Draco Malfoy se rozhodne zjistit proč, ale velmi brzy začne své zvědavosti litovat. A zejména ve druhé polovině příběhu ani on není ušetřen svých vlastních běsů. Osobní hodnocení - 6 hvězdiček z pěti, drobné upozornění - v tomhle příběhu opravdu (ale opravdu!) nebude mít rádi Ginny.”