Zodpovědnost nade vše

  • Autor: Dyce
  • Překladatel: Elza
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Severus Snape / Hermiona Grangerová
  • Rating: T
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 31
  • Shrnutí: Úvod: Válka skončila. Život Hermiony Grangerové, ač bezpečnější, přec není o nic méně spletitý. Nechtěné následky vítězství ovlivňují nejen ji, ale i všechny jí blízké. Psáno v letech 2006 až 2007 - autorka je Australanka
  • Klíčová slova: snamione

Hodnocení čtenářů:

SSnape:
“Zajímavý námět na povídku, poměrně uvěřitelné charaktery, ráda se k povídce jednou vrátím :)”
Katekyo:
“...”
jesssnape:
“...”
kattyV:
“Původně jsem chtěla ohodnotit čtyřmi hvězdičkami. Ale pak jsem se zamyslela nad tím, jak dlouho do noci jsem ji včera četla... takže asi přece jen pět.Nkěteré věci mi vadily - byly takové ne zcela konzistentní - vztah k Percymu, reakce rodiny na úlet Freda a George, vysvětlení Percyho vztahu k Brumbálovi... Percy mi celkověpřipadal málo uuvěřitelný. Ale vzhledem k tomu, že se tam zase tak často nevskytoval, tak to zase tak moc nevadilo. Líbil se mi Draco, jeho nečekaná moudrost, vztah k Hermioně i Severusovi. Zajímavá myšlenka, se kterou přišel Colin - Je těžké tvářit se, že jsme jen obyčejní studenti a profesoři, když jsme bok po boku bojovali a umírali... Jo, čím více o tom přemýšlím, tak za mně si to pět hvězdiček zaslouží.”
Luci.e.n:
“No... rozporuplné pocity - to asi nejvíce vyjadřuje co mi ohledně této povídky běží hlavou. Negativa? Někdy jsem autorce nevěřila Snapea, na můj vkus byl moc málo propracovaný. Taky se mi moc nelíbilo vykreslení vztahu Hermiony a Draca - jaksi plytké, jakoby chyběly tak dvě kapitoly, které by tomu dodaly uvěřitelnosti. Rozhovory Draca a Severuse - taky jaksi neuvěřitelné, ne u těchto dvou postav. Postavy někdy mluvily jako by měli v zadku zaražený kůl - křečovitě. O ukončení povídky toho bylo napsáno dost, takže se jen přidávám. Konec mi prostě přišel trochu odfláklý, jako by se s tím už autorce nechtělo psát. Pozitiva? Netradiční téma, pěkně popsané Hermioniny pocity... No, nebylo to špatné, dokonce si to možná někdy přečtu znova... Možná...”
kami:
“...”
Lucie:
“Pěkná povídka na ne úplně běžné téma. Stojí za přečtení.”
mayla:
“:)”
zoe1993:
“Poměrně dobře napsaná povídka, až na konec ten tam ne zcela zapadá. Rozhodně se ráda té povídce ráda vracím. Postavy jsou tam vnímány realisticky. Nejvíce se mi líbil přípitek Minervy na Severusova syna a jeho dokonalé načapání. :)”
Keiko.kei:
“Na začátku mě povídka hodně chytla, ale dost se táhla. Hodně se mi tady líbil Draco, jak jeho vztah k Hermioně, jak přecházeli s opatrného příměří k opravdovému přátelství, tak jeho vztah se Severusem. Povídku u mě ale totálně zabil závěr. Totálně přeslazený, příliš vyumělkovaný konec (řešení s dvojčaty).”
Lanevra:
“Statečně přečteno. Má první povídka na tento pár a kupodivu jsem to přežila ve zdraví, v což jsem nedoufala, asi proto, že je to kousek docela pěkný. Grangerová se povedla vystihnout, po celou dobu jsem totiž měla nutkavou potřebu ji zavraždit, což je u mě v případě téhle postavy dobré znamení. Bylo tam poměrně dost míst, kdy jsem poznávala i Snapea. To jak se tam k Grangerce chovají mile a laskavě mi občas lezlo krkem. Koncem jsem byla znechucená, to jinak říct nemůžu, ale očekávala jsem ho, tak ho nebudu kritizovat.”
Luna Snape:
“moc pěkná povídka”
Fleur Tera:
“Pekná poviedka na dlhé večery. Páčil sa mi opis vývoja vzťahu H/S a H/D, pomerne vtipné repliky a situácie do ktorých sa všetci zamotávali. Koniec mi po tom všetkom neprišiel príliš vierohodný, ale aj tak som im držala palce :D Skvelý preklad.”
Susie:
“Tuhle povídku jsem číst začala, avšak nedokončila. Přišla mi trapná, nelíbil se mi styl psaní. Hodně lidem tady se líbila, ale pardon... Mně ne.”
Slythoryn:
“Líbilo se mi na tom, že to není takové tuctové téma. Nebylo to na to samý brdo a tohle kritérium je pro mě jedno z nejdůležitějších. Jméno dítěte se mi až tak nelíbí, prostě mi do příběhu tolik nesedí, ale to je jen detail. Hezky jsou naopak popsané zmijozelské způsoby, dávání dárků a starobylé hodnoty krásy.”
Zuzule:
“Skvělá povídka. Líbilo se mi větší náhled do zmijozelu. Ráda se k ní vracím.”
Kate Mathews:
“...”
beruska:
“Pekne”
ZJTrane:
“Jedna z tých poviedok, ku ktorým sa rada vrátim”
Neferet:
“...”
SaraPolanska:
“Pěkné to ano, překlad super, ale vadilo mi tam pár drobností (spoiler, jméno dítěte). Ráda se k tomu někdy vrátím, ale u mě to na vrchol nedosáhlo.”
GwenLoguir:
“Skvelá poviedka. Dosť dospelá a realistická, ale so sladučkým happyendom. A viem ju čítať opakovane - znak tých naj, rozhodne! (pretože prvýkrát vydržím takmer pri všetkom kvôli zvedavosti ako to dopadne...ale keď sa k tomu po čase vrátim a predvčerom som sa vrátila, znamená to, že je proste kvalitná a záživná)”
Mája:
“Moc hezká povídka, skvěle přeložená. Doporučuji.”
Aha_Lucia:
“výborná, síce netradičná poviedka, kde autorka zaujímavo popisuje následky vojny na mladých, ktoré nie sú tak ideálne a ako sa s tým postavy snažia vyrovnať. preklad je rovnako úchvatný!”
Nade:
“Tuhle povídku jsem si oblíbila hned po první kapitole. Trochu netradiční zápletka, běžné kouzelnické trable, humor a úžasný překlad. Poklona. Dodávám, že mnohé postavy jsou vykresleny tak dokonale a trefně, že nezbývá než je milovat.”
Jacomo:
“Milý příběh s pairingem HG/SS vystaveným nečekané životní zkoušce. Trocha psychologie těhotné ženy, trocha zmatku budoucího otce, trocha obvyklých záhad a trocha neobvyklého nebezpečí. Protřepat, zamíchat, nalít do sklenic! Dobrou chuť.”
zuzka:
“hezká povídka, která je překládána podle mě vražedně rychlím tempem :-) ne že byxh si stěžovala ;-D”
Jimmi:
“Excelentný preklad od Elzy. Zatiaľ zavčasu vyjadrovať sa k deju.”