Povídky čtenáře/čtenářky zmije
z fandomu Harry Potter
rozečtené

Stránky: 

Never Tickle a Sleeping Dragon (Without Explicit Instructions)

Odkaz | Autor: eeyore9990 | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: Minerva McGonagall, Filius Flitwick, Pomona Sprout, Severus Snape, ensemble | Rating: R (for really? REALLY????) | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: It's that time of year again...
Klíčová slova: sexology, humor


O učiteli a posunu paradigmatu krásy

Odkaz | Autor: Julie | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape, Hermiona Grangerová | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Cosi mezi pohádkou O krásce a zvířeti a Pygmalionem.
Klíčová slova: AU


Redeem Me

Odkaz | Autor: Samayel | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 68
Shrnutí: Rok po válce se Draco objeví na prahu Doupěte. Proč přišel a jak jej Harry přijme?
Klíčová slova: drarry, násilí, nedobrovolný sex, drogy, vraždy


Resonance

Odkaz | Autor: GreenGecko | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Severus Snape | Rating: bez omezení | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 73
Shrnutí: Autoři: Salamander a GreenGecko / Harry porazil Voldemorta na konci šiesteho ročníka a kým uviazol počas leta na Rokforte, medzi ním a Snapeom prišlo k očakávanému pochopeniu. Rozličné strany sa dozvedajú o tejto podivnej adopcii v doprovode mnohých zábavných scén, vrátane Harryho priateľov, ktorým to váha Harry povedať. Harry sa dostáva do aurorského programu, no problémy na seba nenechajú dlho čakať a kolotoč sa točí nanovo.
Klíčová slova: severitus, Harry adoptován Severusem Snapem


Rodina jako žádná jiná

Odkaz | Autor: Aspen in the Sunlight | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Severus Snape, Draco Malfoy | Rating: 12+ | Slash: ne | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2013-04-21 | Počet kapitol: 40
Shrnutí: Třetí část trilogie Roku...
Klíčová slova: Severus Snape otcem Harryho Pottera.

akula_aa:
“Je to rozhodně trochu jiné než předchozí díly, ale to ani náhodou neznamená horší. Postavy se někdy chovají tak, že je mi to nepříjemné, ale dějově to dává smysl a lze to obhájit. Skvělé propracované dílo, nabízí se otázka, jestli už není na jeden díl moc dlouhé. Neustále se hýbe dál a dál, konec v nedohlednu.”
SallomkaP:
“Přiznám se, že nápad se mi moc líbil. Věc druhá mě mrzí, tedy to, že je to nedokončené... Ale určitě lepší než Léto”
HufflepuffMaky:
“...”
Fleur Tera:
“snáď sa Aspen vráti..”
Salome:
“Touto částí nejsem tolik nadšená, jako Rokem, a nejsem asi sama. A není to jen tempem autorky, které neumžňuje se do příběhu skutečně ponořit; prodlevy několika měsíců jsou skutečně příliš. Hlavně se ale autorka doputila jednoho z autorských hříchů, který sice dokázala vcelku odůvodnit (ona umí skvěle odůvodnit téměř cokoli), přesto po něm stále ve mně zůstává kus zklamání a frustrace. Jistě, je to dobře napsané, stále to zůstává nadprůměrné, výjimečné dílo. Ale je to opravdu příliš pomalé, peripetie kolem Harryho jednoho problému se točí v jejich čase měsíce, v reálném už snad roky... Takže čtu dál, ale prvotní nadšení již v tom není...”
kripolik:
“první a druhý díl už mám přečtený teď jenom čekám až bude přeložený i tento :)”
belldandy:
“Ráda bych věděla, co to o mě vypovídá, protože to není poprvé, ale já (na rozdíl od jiných) žádné zhoršení kvality Aspenina psaní nepozoruji. Ne, že bych v jejích FF neviděla mnohé sporné prvky, jen se mi zdá, že jsou to stále tytéž prvky, které už v Roku jedny poutaly a druhé odpuzovaly. Například v rozporu s mým osobním viděním, je Aspenin Snape vyrovnanou osobností. Jeho rodičovské schopnosti řešit dramatické situace v klidu mu mohu jen závidět. (Je to obdivuhodné i vzhledem k tomu, jak pohnutý osud mu autorka přisoudila, ale příznačné proto, že ho Aspen v souladu s většinou HP fandomu zbavuje skoro vší viny. ) Dále, nejen Snapeovi, ale všem svým hlavním hrdinům vnukla Aspen minimálně na muže neobvyklou ochotu si věci rozumě vyříkat a zdá se mi, že toto jejich "vyříkávání" zabírá nakonec většinu prostoru v této FF. Prostřednictvím svých postav se Aspen blýskne znalosti všelikých psychologických fenoménů jako přenos nebo úzkost z odmítnutí. SPOILER! Nastal-li oproti Roku nějaký posun, vidím ho zejména v tom, že Harrymu ztráta paměti poskytla možnost odhodit roli hodného syna a vyzkoušet (konečně) meze rodičovské lásky a trpělivosti, podobně jako to dělal Draco v prvním díle. Kouzelné mi připadá, že zatímco děj Roku občas předběhly Harryho vize budoucnosti, tak v Rodině se tu a tam zjeví záblesky Harryho minulosti. Možná mi dnes připadají mnohé prvky jako klišé (správný severitus se zřejmě neobejde bez ztráty paměti), nu ve mě ještě rezonuje zážitek z prvního čtení (na jeden zátah), kdy jsem ta klišé ještě nerozeznávala. KONEC SPOILERU! Na základě toho jak podrobně dosud Aspen popisovala vývoj vztahu mezi postavami a s ohledem na to, kolik důležitých peripetií je třeba ještě vyřešit, se mi zdá, že si na konec ještě počkáme. I když doznávám, že nyní je už pro mě skoro nemožné držet se v příběhu a číst s nadšením další kapitolu, v níž se (ovšem v souladu s předchozím tempem) téměř nic nového nestane, odmítám brát při hodnocení pomalé přidávání kapitol v úvahu. Myslím, že na "své" tempo má autor prostě právo a důležité je výsledné dílo. A s tím jsem doposud spokojená, tedy minimálně tak jako jsem byla kdysi s Rokem.”
GwenLoguir:
“...”
Akkarra:
“Tahle třetí část se mi moc nelíbí. Sklouzává to do stokrát použitých klišé a tempo už není pomalé, ale doslova úmorné... Škoda.”
ZJTrane:
“rada by som si počkala kým bude dokončený preklad, uvidím či to vydržím.”
zmije:
“rozečteno”
assez:
“Víte, na co jsem si vzpomněla a co mě přes to množství utvrdilo o velikosti autorky? Jak krásně ona umí obsáhnout patové situace. A to něco, co dá, když je toho nejvíc třeba. Jako mně v Roku vyrazil dech Samhain (přitáhl si mě začátek a očarovala mě spletitost příběhu a já neustále čekám na útok Toma Raddla), tady se bezesporu jedná o Severusovu minulost. Není, myslím, třeba dodávat - a já to přesto píšu - že Aspen umí podávat některé důležité věci věrohodně. S dostatkem argumentů na podklad, umí do toho zamíchat i originál - a že to se musí umět - a bezesporu do toho umí dát kus citu.”
Mandragora:
“rozečteno”

Second Best

Odkaz | Autor: RaeWhit | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: Harry Potter, Severus Snape | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 3
Shrnutí: Two lonely men find each other in an internet chat room, and ultimately discover that it is, indeed, a small world after all. This story is inspired and uses several plot devices from the Hanks/Ryan film, 'You've Got Mail', as well as a few poignant lines were shamelessly put into the mouths of Harry and Snape
Klíčová slova: internet


Secrets

Odkaz | Autor: Vorabiza | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: HP/DM, SS/RL | Rating: NC-17 | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 62
Shrnutí: Beginning with Draco´s unexpected arrival at the Dursleys, Harry´s summer after sixth year becomes filled with activity and many secrets. As his summer progresses, Harry generates several unexpected allies as he finds himself actively becoming the leader of the Light side.
Klíčová slova: post-HBP


Snape na druhou

Odkaz | Autor: D.J. Orlovský | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Harry Potter | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Voldemort si stvořil dokonalého Smrtijeda, dokonalou zbraň, nástroj zkázy Harry Pottera i Albuse Brumbála. Jenže se zdá, že ta "zbraň" má svoji hlavu a co hůř - má srdce 
Klíčová slova: smutek, tragédie, naděje


Starry Night

Odkaz | Autor: joanwilder | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: SS/HP, DM | Rating: nc17 | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Snarry, post-Hogwarts, professionals, reconsidering old prejudices, newly discovered/proved competence, Aurors, teachers.
Klíčová slova: hp/ss, slash, nc17, h d gen, fic, angst, romance


Tajemství je ve vyprávění

Odkaz | Autor: Sakuri | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy, Remus Lupin/Severus Snape | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 42
Shrnutí: Draco Malfoy, čistokrevný a zmijozelský princ, musí snést nepředstavitelné, když je napaden a pokousán Remusem Lupinem. Jak může po tomhle žít takový život, zvlášt když Potter stále do všeho strká ten svůj nevítaný nos?
Klíčová slova: vlkodlak


The Fountain of Dreams

Odkaz | Autor: nat rulz | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: HP/SS | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 4
Shrnutí: A reluctant prince holding a ball. A dying girl. A beaten boy defying the odds to save her. A chance meeting. A desperate race against time. Love has a habit of blooming at the most inopportune moment there is.
Klíčová slova: snarry pohádka


The Marriage

Odkaz | Autor: Janara | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: HP, AB, Voldemort, SS, LM | Rating: T | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Complete At the start of Harry's seventh year Dumbledore has come up with the perfect way of ending the war. There is only one problem, Harry refuses to play the Headmaster's game. Will Harry be able to avoid the trap set by the aged wizard?
Klíčová slova:


The Mills of Manchester

Odkaz | Autor: lysanatt (snapelike) | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: Snape/Lupin | Rating: NC-17 | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 11
Shrnutí: It is a cold and bitter January day when famous chef Severus Snape is sacked from the posh French restaurant he has been managing for almost fifteen years. He discovers there is a world outside—a world where three meals a day is a luxury and life is a struggle to stay alive. Soon Severus finds himself queuing up for a job at the cotton mills, and it is not an entirely pleasant experience. Several people try to interfere with Severus´ life, and when Remus Lupin suddenly shows up, Severus´ plans take a quite different turn... původní odkaz: http://snupinsanta.annex-files.com/viewstory.php?sid=97&ageconsent=ok&warning=1
Klíčová slova: AU, hurt/comfort


The Next Morning

Odkaz | Autor: willyolioleo | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: HP, HG, RW | Rating: K+ (9+) | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Co když ty pasti v prváku byly skutečně navrženy tak, aby zabránily temnému kozelníkovi dostat se ke kameni mudrců? Jakou šanci by měla skupinka prvňáků? Odpověď: vůbec žádnou.
Klíčová slova: humor


Volání divočiny

Odkaz | Autor: WolfieTwins | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 14
Shrnutí: Lupinovská klasika z neklasikovatějších, přeložená Hederou. Po zkušenostech s Lockhartem je Brumbál pevně rozhodnut najít dobrého učitele Obrany proti černé magii. Pokusí se přemluvit svého dávného studenta, aby se místa ujal. Předloha autorek WolfieTwins je k nahlédnutí zde: http://www.fanfiction.net/s/28644/1/
Klíčová slova:


What Changed?

Odkaz | Autor: Xelan | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: HP/ HG | Rating: M (16+) | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Dlouho jsem věřila, že párování v kánonu bylo výsledkem lektvaru, ale nikdy jsem netušila, kdo to udělal. Pak někdo navrhl osobu, kterou jsem nikdy nepodezřívala a tohle je, jak jsem se s tím vypořádala.
Klíčová slova:


Worthy of Slytherin

Odkaz | Autor: SerpentClara | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: HP, LV, Moudrý klobouk | Rating: K+ (9+) | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: V prvním roce v Bradavicích byl Harry Potter přinucen učinit dvě rozhodnutí, jimž by žádný chlapec jeho věku neměl čelit. Co kdyby byl Harry o trochu méně odvážný? Zaměřme se na Harryho Zařazování a jeho důsledky. AU
Klíčová slova: Harry ve Zmijozelu


Zda smím jít blíž... zda smím jít dál

Odkaz | Autor: A-SISI | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape, Ginny, další | Rating: 12+, 15+, (možná i 18+) | Slash: ano | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2011-08-28 | Počet kapitol: 26
Shrnutí: Je po válce, Voldemort padl. Severus Snape přežil a nyní, očištěn od „hříchů“ své minulosti (veřejně ano, ale i sám před sebou?) vede dál Bradavickou školu na postu ředitele. Harry Potter je v té samé době poněkud unavený hrdina kouzelnického světa, jehož přirozenou povahu deptá jednak přetrvávající (nevyžádaná) pozornost, jednak i poněkud neuspokojivý partnerský vztah – s Ginny Weasleyovou. Člověk míní… život si hraje. Jednoho dne se Harry shodou okolností opět ocitne v Bradavicích. Je to, jako by se znovu setkala černá a bílá a pustila se do sebe v nikdy (?) nekončícím souboji, který nemá vítěze. Nebo ho mít může? Pojďte se, spolu se mnou, podívat, jak takový boj dopadne. --- Zaslechl jsem lásku odcházet, když se prvně rtů mých dotkl ret. Kdo mé naději však zabrání – ani strach, že přijde zklamání, abych nekles pod tvá kolena. Nejkrásnější bývá šílená. J. Seifert
Klíčová slova: Snarry


Život jde dál

Odkaz | Autor: assez | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: HP, SS, AB, MM... | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 101
Shrnutí: Život je a bude román, který se bude zaměřovat především na vztah Harryho a Severuse a ne, nemohu říci, o jaký že to , , vztah” jde… protože i to bude důležité. , , Vhodné” je to pro všechny (většinou :)). Místy dost dobrodružné, místy romantika (hledejte ji i v nejneočekávanějších koutech – třeba jednou pochopíte, jak to myslím), určitě místy tragedie, humor, psychologické, to a – úvahy, takže ode mne nečekejte ani víc a ani méně...
Klíčová slova:


Stránky: