Povídky čtenáře/čtenářky bwews
z fandomu Harry Potter
ohodnocené na 80%

Bavme se

Odkaz | Autor: Cheryl Dyson | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy, Ginn Wasleyová, Ron Weasley | Rating: 13+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Znudění bystrozoři si najdou způsob, jak se zabavit…
Klíčová slova: romantika, humor , drarry


Cokoliv

Odkaz | Autor: Brygminka | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 16
Shrnutí: Jak sama autorka říká - Jen "obyčejný" příběh ze života Harryho Pottera. Povídka prodchnutá jemným humorem, nejasnými city a temnými stíny, které sedly na Bradavice.
Klíčová slova: drarry

Tereza:
“...”
Extasy:
“...”
fleur_packyt:
“Asi moje nejoblíbenější povídka, ke které se i po několika letech ráda vracím. Zvláštní, jak mi vztah Harryho a Draca připadal přirozený. Miluju dodnes. U autorky mě baví, jak se s každou další povídkou zlepšovala.”
jesssnape:
“...”
Adelaine:
“Mně osobně ten styl, který byl spíš jako poznámky než souvislý text, docela lezl na nervy. Líbilo se mi tam jen pár menších myšlenek, ale jejich zapracování už tolik ne. Bod za kostru příběhu a druhý za Draca.”
KalamityJane:
“Docetla jsem jen kvůli místnímu hodnocení, pořád jsem čekala, že se z toho vyvine něco víc. Styl mi nesedl, neustále se opakovaly ty samé myšlenky dokola.”
bwews:
“Tak jo, přiznám se - prvních pár kapitol jsem měla chuť ji prostě zavřít a docela jsem vrtěla hlavou nad přiděleným hodnocením.. Ale vydržela jsem. Autorčin styl psaní mi není tak úplně blízký - vlastně mě šíleně rozčiloval:D Krátké věty, moc myšlenek a úvah prakticky o ničem.. Přitom, když píše rozvětvená souvětí, tak s ní nemám problém. No popojedem. Také vztah Harry/Draco by mohl postupovat jistě pomaleji a být obsáhlejší. Ale! Najednou to začalo být zajímavé, gradující, čtivější. Když nehodnotím jako Drarry, tak mě povídka zaujala:P Jestli se k ní vrátím, nevím, ale za 4 si zaslouží.”
modrooczka:
“Pěká a hodně čtivá povídka. Asi jsem byla trošku skeptická ohledně Draca, nebotˇjsem ho trošku podezírala, že bude mít prsty v těch útokách. A proto jsem byla mile překvapená jeho nevinnou. :)”
Sargo:
“xxx”
Desire:
“Mě se líbila. :) Nebylo to nic vyjímečného, ale hezky se to četlo. Pro jednou se Harry nechoval jako šílenec, co chce zachránit svět, nebo jako zhroucená troska. Draco byl taky super. Pohodová povídka.”
Ostravanka:
“q”
Trinyx01:
“...”
Lucie:
“Nezaujalo”
Benny:
“Konečně hodnotné dílo na téma drarry.Předně musím řict, že by mi nevadilo, kdyby se tam slash(spiš bych to viděla na preslash)vůbec neobjevil.Žadné větši výhrady nemám.Číst to určitě znova nebudu, ale 4 dát musím.”
Memorin:
“Kdysi jsem to rozečetla a pak ze světa fanfiction odešla, nezbývá než sevrátit a začít znovu číst.”
Nerla:
“Líbilo se mi to, ale moc nevím, jak to shrnout. Určitě se mi líbilo, že tam byly dobře popsané věci, které v románech bývají popsané vždycky špatně - bezmoc někomu pomoci, neschopnost se přiblížit někomu, kdo utrpí ztrátu. Zpočátku mě štval styl psaní, všechny ty trojtečky, krátké věty a závorky, (a navíc ty hrubky v i/y!), ale na to jsem si zvykla a pak už se to nějak i hodilo. Hodně jsem oceňovala, že těch úvahových pasáží tam sice bylo dost, ale byly krátké, takže jsem nemusela nikde přeskakovat kusy textu, jak se mi občas stává. A líbilo se mi postupné rozvíjení vztahu-nevztahu a taky obecný náhled na homosexualitu, která není braná jako jakýkoliv jiný heterosexuální vztah, jak bývá obvyklé, ale víc... přirozeně. Autorce se o vztahu a pocitech obou gayů povedlo napsat přesně stejně, jako když mi kamarád líčí svoje problémy s chlapama. To jsem ještě asi nikde jinde nečetla, tak dobře zpracované. Jo, a replika 'Voldemort je prostě idiot' by si zasloužila zarámovat :) Silná trojka.”
Fleur Tera:
“skvelé”
Heredhether:
“Četla jsem dvakrát a pravděpodobně si to někdy dám i potřetí. Takhle nějak si představuju správnej Drarry příběh (i když abych se u něho svíjela blahem, mohl by být klíďo ještě rozvleklejší). Nechybělo tam dobrodružství, ba dokonce detektivní zápletka, romantika, psychologie, ani humor. Navíc s tím "jediným gayem v Bradavicích" mi to pořád evokovalo Daffyda Thomase: jediného gaye ve vsi (Malá Velká Británie), takže jsem se občas smála víc, než bylo vzhledem k významu textu adekvátní :D”
mariaa:
“...”
René.K.:
“Co mě na téhle povídce úplně dostalo bylo to, jak byly postavy IC. Hermiona, Ron, Snape... (ten se tam jen mihl a nevím, jestli to byl záměr, ale když jsem poněkolikáté četl ty typicky snapeovské řeči o Vyvoleném, už jsem to nevydržel a dostal jsem záchvat smíchu; možná byly snapeovské až moc, ale mně se to neskutečně líbilo :D). Nejvíc se mi ale na povídce (kromě příběhu samotného) líbilo chování Draca. Pár Potter/Malfoy není můj zrovna oblíbený a tak jsem takových povídek přečetl jen málo, nicméně všechny měly více či méně viditelnou vadu: Malfoy se přestal chovat jako Malfoy. Vždy mi přijde hloupé, když čtu o Dracovi, který se vlivem zamilovanosti změní do sladkého romantického cukrouška. To naštěstí u téhle povídky vůbec nehrozí a Draco zůstává sám sebou. Ačkoliv ta scéna, kdy Potter Draca utěšuje mi přijde trochu přehnaná, jinak jsou charaktery postav krásně zachovány. Ale abych nepsal jenom o zachovávání charakteru postav - co se mi naopak nelíbilo, bylo příliš mnoho úvah. Zastávám názor, že čtenář má dost fantazie, aby si některé mozkové pochody postav domyslel/představil/vymyslel sám. Autorka by nám čtenářům mohla nechat trochu víc prostoru, nemusí o všem tak urputně uvažovat. Další věc, která se mi nelíbila, bylo to trochu ohrané klišé (alespoň já na něj tedy narážím v jednom kuse), že pro to, aby se Harry a Draco sblížili, musí autor Draca tak nějak shodit/oslabit, aby mohl nastoupit Potter, hrdina a zachránce, a Dracovi pomoci. Je to sice reálné, ale rád bych si přečetl taky něco jiného, než že se Draco stává nějak oslabeným a tak se až díky tomu s Potterem spřátelí. Nemluvě o tom, že i Harry je v téhle povídce v jistém smyslu oslabený (událost mezi ním, Ronem a Hermionou) a tak se k Dracovi upne, což už mi taky přijde jako trochu ohraná záležitost. Další věc, která mi v povídce tak úplně nesedí, je Lucius. Podle knižní předlohy je to sice parchant, ale svou rodinu miluje celým srdcem. Když chce autorka udělat z Luciuse úplného parchanta, budiž, ale v téhle povídce mi prostě nesedl. Taky události okolo Narcissy (nechci spoilerovat) mi přišly trochu přehnané a vlastně i zbytečné. Nicméně moje výtky jsou jen malé oproti tomu, jak moc mě tenhle příběh bavil, takže hodnotím 4* a určitě se k povídce v budoucnu vrátím :) Už jen pro tak hezky malfoyovského Draca.”
Mrmla:
“111”
Velká_koule_chaosu:
“Nezaujalo mě to. Jak už tu někdo psal, kdyby to nebyla drarry povídka, možná by to bylo i lepší. A to drarry zbožňuju - ale zde jsem nějak nepochopila, proč to tak autorka označila a "vnutila" to textu, ... tak to na mě totiž působilo. 2, 5*”
kripolik:
“bylo to fajn ale některé fráze mi tam prostě neseděly a rušilo to dojem, ale stejně se k povídce někdy ráda vrátím.”
Victoria:
“Tuhle miluju...”
sigam:
“Tuhle povídku jsem si zamilovala. Styl je prostě perfektní a popsaný vztah mezi Dracem a Harrym uvěřitelný a kouzelný.”
beruska:
“...”
sandymathews:
“...”
MandalanUmen:
“...........”
ZJTrane:
“Zaujímavý príbeh. Miestami trochu preplnený úvahami, ale ku koncu strhujúci a napínavý. Koniec bol úplne perfektný aj keď mi chýba epilóg. Ale v mojej hlave som si ho vytvorila a napodiv je krásne optimistický, čo sa mne teda nestáva. Ale tento príbeh si optimizmus zaslúži.”
Akkarra:
“Nelituju, že jsem to četla. :) Draco je stejně nesnesitelný jako vždycky a - a to mě překvapilo snad nejvíc - Potter se tady nechová ani jako blb z pomocné školy a ani jako zakomplexovaný hrdina, ale jako normální šestnáctiletý kluk. A, byť to přiznávám velice nerada, dokonce mi byl místy i značně sympatický. :)”
Sanasami:
“Tak to bolo super...je mi ľúto Levandule ale tak jej treba keď sa spolčuje s debilom .....inak to bolo bombové”
Ivet:
“Cokoliv je možné, hlavně v této povídce. Mám ji hodně ráda a vracím se k ní s úsměvem. Brygmi své umění dokáže krásně podat.”
darken:
“Moje nejoblíbenější povídka z HP ff vůbec. Můžu se k ní vracet zas a znova a nikdy mě nepřestane bavit. Žádný třeskutý humor, žádné přehnané násilí a pornografické scény. Dokonale vyvážený cit a postavy jednající a smýšlející logicky a dle svých charakterů. Tohle by se vážně mohlo stát...”

Draco in darkness

Odkaz | Autor: Plumeria | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy | Rating: 13+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 9
Shrnutí: V sedmém ročníku přijde Draco následkem nehody o zrak.
Klíčová slova: přátelství, romantika, preslash


Jak je důležité míti Nevilla

Odkaz | Autor: Lanevra | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Neville Longbottom, Lenka Láskorádová | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 25
Shrnutí: Už se vám někdy stál sen o mrzutém profesorovi lektvarů? Nevillovi ano a je to začátek mnoho jeho problému, které si ve své patnáctileté hlavě ani nedokáže představit. / Doprovodná povídka k cyklu: Nedostupnost přátelství + Nerozhodnost lásky + Neznalost nepřítele + Nedosažitelnost vítězství
Klíčová slova: Snaville


Lettered - v dopisech

Odkaz | Autor: Pir8fancier | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Draco Malfoy/Harry Potter | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Draco píše zpočátku anonymní dopisy Harrymu.Povídka je 18+, protože i když jsou dopisy jednostranné, o erotické napětí v nich není nouze :-)
Klíčová slova: Drarry, dopisy, Epistolary Fic


Red Hills

Odkaz | Autor: Akame Sora | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 50
Shrnutí: Kouzelnický svět se po válce vrací do normálu. Harry chce uskutečnit svou vizi, Draco vidí obchodní příležitosti. Škodolibý osud zkříží jejich cesty. Oba si myslí, že vědí, co od sebe mohou vzájemně očekávat. Skutečně to tak bude?
Klíčová slova: drarry, poválečné období


Spojení (Linked)

Odkaz | Autor: Philyra912 | Fandom: Harry Potter | Jazyk: SJ | Postavy: Draco Malfoy/Hermiona Grangerová | Rating: 13+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 23
Shrnutí: Keď úloha z Elixírov má zvláštne a znepokojujúce vedľajšie účinky na Draca a Hermionu, dozvedia sa o sebe viac, než kedy chceli.
Klíčová slova: romantika , Dramione


Too Many Potters - Příliš mnoho Potterů

Odkaz | Autor: Cheryl Dyson | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Draco Malfoy/Harry Potter, a mnoho dalších Potterů ;) | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Weasleyovic dvojčata uspořádají večírek na oslavu vytvoření nového lektvaru.Povídka je tak AU, až to hezké není.A obsahuje části pouze pro dospělé, samozřejmě.
Klíčová slova: Drarry, AU, Mnoholičný lektvar, sex


Vysoká cena - High Priced

Odkaz | Autor: Cheryl Dyson | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 5
Shrnutí: Harry je víla...
Klíčová slova: víla, humor, romantika , Drarry