Povídky čtenáře/čtenářky belldandy
z fandomu Harry Potter
rozečtené

Stránky: 

The First Time

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy | Rating: 12+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Estriel to považuje za drabblík.
Klíčová slova: drarry, drabble


The Heart´s Obligations

Odkaz | Autor: schemingreader | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: Snape/Lupin | Rating: PG-13 | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 7
Shrnutí: In a small Belarusian town, Snape is a fatherless Talmud prodigy who falls in love with Lupin, his study partner.
Klíčová slova: AU, sex


The Price of Magic

Odkaz | Autor: Acid a Sinick | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 12
Shrnutí: autorky: Acid /Acidburn/ Ac1d6urn a Sinick
Klíčová slova:


The Road To Hell

Odkaz | Autor: Cybele | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: SS/HP | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Druhá část The Road to Hell Series, Sequel k "The Eager Student" (HP/RL), prequle k "Hell: Frozen Over" (HP/SS, RL/SB). Harry měl sny, které naznačují Snapovo sebevražedné chování.
Klíčová slova:


To Shape and Change - Utvářet a měnit

Odkaz | Autor: Blueowl | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Severus Snape a většina postav JKR světa | Rating: 12 | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 34
Shrnutí: Téma cestování časem. Severus Snape se vrací v čase, vědom si toho, co by se stalo, kdyby selhal. Snaží se ovlivňovat Harry Pottera, největšího čaroděje všech dob, a veškeré původní předsudky drží stranou. Děj začíná v momentě, kdy Hagrid přivede Harryho na Příčnou ulici. Příběh ignoruje viteály.
Klíčová slova: adventure, Harry Potter, Severus Snape


Two Lockets

Odkaz | Autor: Acid a Sinick | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: SS/RB SS/HP | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 7
Shrnutí: Harry, Snape, and the grim old house that keeps its secrets.
Klíčová slova: Hurt/Comfort, Romance


Unwell

Odkaz | Autor: SocksForDobby | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Harry Potter | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2013-09-23 | Počet kapitol: 96
Shrnutí: Severus Snape si po válce myslel, že jeho jméno bylo očištěno. Nikdy si nemyslel, že doživotní otroctví pro smrtijedy se bude vztahovat i na něj. Přesto je silný. Nenechá se zlomit.Varování: násilí, vztek, otroctví, vulgarismy, nedobrovolný sex, krvavé scény, něco jako AU, Vítěž DH awards. Překlad všech 96 zveřejněných kapitol dokončen 2019, nicméně fanfikce jako taková zůstává nedopsána; překlad také zveřejněn na Wattpadu: https://www.wattpad.com/user/41yellow
Klíčová slova: Snarry, násilí, nedobrovolný sex, vulgarismy, otroctví


Utvářet a měnit

Odkaz | Autor: Blueowl | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Severus Snape a většina postav JKR světa | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 18
Shrnutí: Popis příběhu: Téma cestování časem. Severus Snape se vrací v čase, vědom si toho, co by se stalo, kdyby selhal. Snaží se ovlivňovat Harry Pottera, jakožto největšího čaroděje všech dob, a veškeré původní předsudky drží stranou. Děj začíná v momentě, kdy Hagrid přivede Harryho na Příčnou ulici. Příběh ignoruje viteály.
Klíčová slova:

Rulie:
“čtivé, velmi dobré .... příjde mi, že se tam Harry choval jako podstatně starší osoba - ne 11leté dítě, ale Harry je výjimka sám o sobě, takže proč ne. Líbil se mi nápad s cestováním Severuse čase. Celkově tu povídku vnímám velmi pozitivně a čtení jsem si užila.”
Adelaine:
“přečten a hodnocen originál”
kattyV:
“Mám ohledně této povídky trochu rozporuplné pocity. Na jednu stranu - velmi příjemně se čte, celá je pozitivní (to mám ráda). Samotný nápad - Severus se vrací v čase, aby se pokusil změnit věci tak, že Voldemort to projede, se mi líbí a je poměrně dobře promyšlená. Nabízí některá jiná řešení a zamýšlí se nad otázkami, které nebyly v kánonu logické. (Například - proč zrovna Lilyina oběť měla za následek Voldemortův pád. Přece to nebyla první matka, která obětovala svůj život za život dítěte.) Zajímavé taky je, jak malé změny, které Severus udělá, vedou velmi brzy k dalekosáhlým a velkým změnám. Líbí se mi i to, že změna chování Severuse byla logická. Když se vrátíte v čase, díváte se na třídu prvňáčků a víte, kolik jich v minulé realitě zemřelo, jaksi se k nim nedokážete chovat tak hnusně jako dříve. Nehledě na to, že si uvědomíte, že vyhrát kolejní pohár není zase tak moc důležité ve srovnání s tím, zachránit Bradavice a kouzelnický svět. Na druhou stranu - je toho pozitivního chvílemi až moc. Autorka ve své poznámce píše, že nechce stvořit super-Harryho. No to by mě tedy zajímalo, co si pod tím pojmem představuje. Já nějak nevím, jak víc super by ještě tento Harry mohl být.Spoiler: Jedenáctiletý Harry necelé čtyři měsíce po příchodu do školy zvládá léčebnou magii na nevídané úrovni. Léčí všechny a všechno, co neumí léčit běžní léčitelé, zachrání život Dracovi, vyléčí dokonce velké množství vlkodlaků a provádí celou řadu dalších mimořádných léčebných zásahů. Všichni ho milují (no dobře, Zachariáš Smitha a Voldemort ne), všichni učitelé se věnují jeho rozvoji, nedělá nic jiného, než rozvíjí své mimořádné schopnosti v celé řadě předmětů, přičemž ve všech vyniká, je obdařen mimořádnými magickými schopnostmi (snad jen Merlin se mu vyrovná) a kromě toho je neuvěřitelně milý, chápavý a citlivý. Může být ještě více super? Já už si to neumím představit. konec spoileru Prostě, kdyby byl Harry míň úžasný, bylo by to daleko přesvědčivější. Nehledě na to, že to má ten důsledek, že se všechno vyřeší hodně brzy - extra-super-Harrymu to netrvá více než dva roky, aby si to s Voldym vyřídil. Taky druhá polovina epilogu se mi zdála zbytečná. Onen, podle autorky nesuper-Harry se stává legendo, na kterou pamatuje celý kouzelnický svět po řadu dalších století. Uf. Ještě k překladu - příjemný a přirozený, který působí, jako by to ani překlad nebyl. Máme pocit, že povídka je napsána v češtině a opravdu se dobře čte. Při čtení jsem se neubránila povzdechu nad tím, že Patoložka v současnosti snad už úplně opustila svět HP a věnuje se fandomům, které mi nic neříkají, a které nemám nejmenší chuť číst. Škoda, říkám za sebe, i když předpokládám, že fanoušci oněch fandomů mají radost. Jediné, co kazí v překladu dojem, jsou občasné hrubky, kterou by tak dobrá překladatelka (+ dvě bety) opravdu neměla pustit do světa. Není jich mnoho (jedna na kapitolu?), ale jsou takového typu, že to mnou vždycky úplně škubne a vzpamatovávám se další půl strany. Vím, že chybám se člověk občas opravdu nevyhne, ať text kontroluje, jak chce, ale na to jsou právě bety, ne? Prosím, vidět koho co Malfoyovi se fakt nepíše s měkkým i, i když se tato chyba šíří světem FF jako mor.”
Fleur Tera:
“Samotný príbeh nie je ničím výnimočný alebo prekvapivý - už v prvej kapitole bolo jasné, ktorým smerom a v akej tónine sa bude uberať. Potter je až priveľmi dokonalý a geniálny a všetky problémy sa vyriešia až príliš rýchlo. Napriek tomu ma čítanie bavilo, hlavne niektoré zmeny oproti kánonu, ktoré pomohli príbeh vylepšiť. Druhú polovicu epilógu ignorujem. Bod navyše za skvelý preklad.”
leporelo:
“konecne...chvala Patolozke...je tato nadherne naivne pozitivna poviedka dokoncena...iste, posuva svet HP niekam uuuuplne inam, no rozhodne to nie je na zahodenie...ja viem...je to obcas az prilis...idealne? Sladke? No tejto poviedke to odpustam...jednoducho je to taaaake pohladenie na dusi, citat tento pribeh...nuz a dalsi pozitivny bod ma uzasny preklad...cita sa to jedna basen...”
lilith3913:
“:-)”
l.terka:
“Povídka je překládána i na http://patolozka.cz/index.php/cz/to-shape-and-change Je tam 21 kap.”
Mrmla:
“,,”
Chantal:
“...”
ranchan:
“-"-”
Sargo:
“Xxx”
GwenLoguir:
“po druhej editácií sa to zverejňuje u kizi: http://hp.kizi.sk/modules.php?name=News&file=article&sid=3599”
belldandy:
“-”

V síti

Odkaz | Autor: Spitfire | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 8
Shrnutí: Co se stane když pustíte kouzelníka k počítači? Také vás rodiče varovali, že na internetu potkáte divné lidi? Harryho Merlinžel neměl kdo varovat.
Klíčová slova: AU, drarry, počítače


Veritas

Odkaz | Autor: Lanevra | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: SS/HP, Albus Brumbál, Poppy Pomfreyová, Ginny Weasleyová, Hermiona Grangerová, Ron Weasley | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2014-04-14 | Počet kapitol: 39
Shrnutí: Poslední ročník v Bradavicích se nese ve znamení velkých změn. To, co bylo v minulosti ztraceno se navrací zpět i přes nelibost těch, kterých se to nejvíce týká. Zvěstuje návrat starých pořádků také zářnou budoucnost ve znamení míru nebo Pán zla zneužije co násilím vyrval z hlubin minulosti a znovuzrozen povstane, aby ovládl svět?
Klíčová slova: Snarry, mpreg - těhotný Snape


Vers l'avant

Odkaz | Autor: AnnieMirai | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape | Rating: PG-13 - od třinácti let | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 20
Shrnutí: Poslední přemístění Harryho Pottera skončilo zmizením jeho magie a broděním hlubokým sněhem ve vichřici. Myslel si, že po porážce Voldemorta bude utíkat maximálně tak před posledními Smrtijedy, nebo před novým temným kouzelníkem či čarodějkou. Nikdy ho nenapadlo, že bude utíkat před bystrozory - koneckonců, byl jedním z nich. Jenže všechno to mělo své opodstatnění a ačkoli Harry nevěřil na náhody, jedna mu v podobě srubu, který obýval neznámý lektvarista, zachránila život.
Klíčová slova: Snarry, homofobie, sníh, život na útěku, skrytá identita


Vivere Porta

Odkaz | Autor: TruTru Kanashiko | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Harry Potter, Dobby, Brumbál, Voldemort, Draco, Klofan, Krátura, Victorie Silvia Salazarová (OC) | Rating: 17+ | Slash: ano | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: nezadáno | Počet kapitol: 50
Shrnutí: Harry přestal být studentem Bradavic, potkávají ho stále špatné a snad ještě horší věci. Mezi mudly a čaroději nevědomky hledá klíč k bráně stojící mezi nimi...a do všech svých problémů s popularitou, válkou a černou magií musí navíc běhat po světě se sarkastickým pohledem netopýra v zádech a hledat všechny Voldemortovy viteály. / Změny v příběhu: Brumbál neobjeví prsten, takže se ho nepokusí zničit a kvůli tomu je jeho čas srmti odložen na neurčito. Severus Snape nedá Narcisse svůj neporušitelný slib, a ani k tomu nedostane příležitost. Draco Malfoy se s tím bude muset poprat jinak. Sirius je definitivně mrtvý a mému Severusovi je zde 38 let. Harry Potter i nadále trpí vizemi Voldemorta a sužují ho noční můry o smrti Cedrika a Siriuse. Objeví se tu nějaké moje vlastní inkantace, předměty, možná i tvorové nebo lektvary. Říkám to dopředu, aby si pak někdo nemyslel, že jsou mi původní zaklínadla úplně cizí.
Klíčová slova: snarry


Vnímavá zahrada

Odkaz | Autor: RaeWhit | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Harry Potter | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 22
Shrnutí: Co kdyby se Harry nedověděl od Albuse Brumbála celou věštbu? Po letech, navždy změněných druhou části věštby, se Severus a Harry opět sbližují, tentokrát díky společné lásce ke květinám a zahradám.
Klíčová slova: Snarry, post-war, květiny


Všetko to začalo návštevou Gringottbanky

Odkaz | Autor: jadedragon36 | Fandom: Harry Potter | Jazyk: SJ | Postavy: Harry Potter, Severus Snape a další | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2012-06-03 | Počet kapitol: 22
Shrnutí: Voldemort je mŕtvy, Harry nakoniec absolvoval Rokfort a je pripravený žiť svoj život ale jeho svet sa prevrátil na ruby, keď si uvedomil, že z jeho priateľov sa stali nepriatelia a nepriatelia priateľmi; ten, koho miloval nenávidí, ten, koho nenávidel miluje; chudobný sa stane bohatým; ten, komu najviac veril bol tým kto mu najviac ublížil. Objaví sa nový Temný pán a ukazuje sa, že je to pradávne zlo. A všetko sa to začalo návštevou Gringottbanky. HP/SS, DM/HG, NL/LL. Alternativní překlad do češtiny od Fruska46 (zatím také nedokončený, ale probíhající i v roce 2021): https://www.wattpad.com/802265393
Klíčová slova: po válce, Snape žije, Fred žije, mocný Harry


Wishes are for Dreamers

Odkaz | Autor: Yih | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: Harry Potter, Severus Snape | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 13
Shrnutí: AU. The Make A Wish Foundation grants wishes for terminally ill children. The day of Harry's 18th birthday, he gets a wish of a lifetime granted to meet his idol, his inspiration the musical prodigy, Severus Snape.
Klíčová slova: AU


Stránky: