Povídky čtenáře/čtenářky Cora
z fandomu Harry Potter

|<  >|

To ta vůně

Odkaz | Autor: Darkness deStination | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Harry Potter | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Tak to může dopadnout, když se Harry toulá v noci po Bradavicích. (původní odkaz: http://www.fantasmagorium.net/povidky/povidky-tota_vune.php) Pokračování: To ta vůně II. : http://www.fantasmagorium.net/povidky/povidky-tota_vune_2.php  
Klíčová slova: sex, humor


To ta vůně II.

Odkaz | Autor: Sssnake | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Harry Potter | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: I když Harry nemá tak citlivý nos jako mistr lektvarů, přesto mu pomůže odhalit jednu záhadu. Sequel To ta vůně od Darkness: http://www.fantasmagorium.net/povidky/povidky-tota_vune.php
Klíčová slova: lemon


Tohle se stalo, Albusi

Odkaz | Autor: Matsubara Washiru | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Všechny | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Jedno špatně vyslovené slovíčko a co z toho vzešlo.
Klíčová slova: Humor


Tolik se ti po mně stýská?

Odkaz | Autor: Calligraphy | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Harry Potter | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 6
Shrnutí: Dva muži, dvě místnosti a válka...
Klíčová slova: snarry, fidelium

Haluzka:
“Pokaždé, když tuhle povídku čtu, mě dokáže doslova vcucnout a nepustit. Perfektní od prvního do posledního písmenka (dobře, až na zmatky ohledně Severova data narození, ale kdo by to sledoval, že). Tak nějak tragicky epické.”
FemmeFragile:
“K přečtení”
l.enik.c:
“Tisíckrát zpracované téma v různých obdobách, ale napsáno takovým způsobem, že člověka dokáže pohltit a nepustit. Člověk může cítit tu tísnivou atmosféru, jako by tam byl uvězněný s těma dvěma. Zároveň ten jejich vztah je tak smutně krásný, protkkaný zoufalstvím i touhou. Jejich dialogy úplně zbožňuji. Snape umí být hezky snapeovský, ale zároveň zcela nasnapeovský, ale vůbec to tu nějak nevadí, ba právě naopak, je popsaný přesně tak, jak má být. Harry je správně potterovský spratek, ale na druhou stranu je v něm něco, co zanechá dojem jisté vyspělosti a dokonale dokáže držet krok se Severusem. A ta scéna, podle které je pojmenovaná celá povídka... prostě libůstka. Forma psaní, kdy se nejedná o souvislý text, jen útržkovité scény je prostě originální a úžasná a dokážu prominout i to, že se člověk občas ztratí v tom, kdo říká co. Jejich závěrečné soužití/nesoužití je tak milé, upřímné, krásné. Úplný závěr možná trochu kýčovitý, ale neubere tomu na celkovém kouzle, zvláště když není přesně časově určený. To se prostě nedá popsat, to se musí číst!”
ygritte:
“Tady nejde jinak, než za 5. Perfektně vykreslení Severuse a Harryho a vůbec celé situace. Skvělé zpracování. Uvěřitelné. Napínavé. OC. Prostě lahůdka.”
LiviaCullen:
“Hned po prvej kapitole sa poviedka zaradila medzi mojich pomyselných TOP 10. Nádherné dielo!!”
lia:
“úžasná povídka”
Lucie:
“Krásné”
Cora:
“Tahle povídka rozmetala na hadry celou škálu mých předsudků. Především jsem si do té doby myslela, že psaní v ich formě se vážně blbě čte (Slimčo, za ten překlad zasloužíš minimálně metál!), dále jsem si byla jistá, že příběh, který by se z drtivé části odehrával výhradně v hermeticky uzavřeném bytě, je zkrátka nenapsatelný, a v neposlední řadě by mě ve snu nenapadlo, že strohé a úsečné popřání dobré noci ("Žádné sny!") může mít takovou sílu... Pětka. za věrohodný, nepřeslazený (a přitom mou navýsost extrémní touhu po dobrém konci splňující) epilog navíc hvězdičku :-)”
Salome:
“Nadprůměrně zpracovaný průměrný námět, téměř se chce říct klišé. Ale to by si autorka vzhledem k mnoha nadstandardním detailům nezasloužila. Po stylistické, jazykové stránce je to perla – absolutně perfektní překlad, bezpochyby i stejně perfektní originál; dokonce se mi tu líbil i přítomný čas, který mě většinou ruší – klobouk dolů. Struktura jednotlivých střípků, jejich pointy, mnohdy odsunuté o několik obrazů dál, perfektní. Trochu mi neseděl příliš submisivní Severus – respektuji náhled autorky, jen ho tak nevnímám. Harry mému vnímání vyhoval zcela – hravý, statečný, starostlivý, bezhlavý. Byly tam myšlenky a momenty, které byly nádherné, geniální věta – třeba právě ta „žádné sny“ - a ještě více „„Požádali mě." Dvě slova – a co všechno je za nimi? Tohle je jednoduše geniální. Klaustrofobická atmosféra první třetiny, stejně jako nejistota druhé, byly vystiženy skvěle. Rušily mě zbytečně explicitní sexuální scény – připadalo mi to jako laciné podbízení. (Originalita: 3, styl: 5, formální stránka: 5, struktura: 5, postavy: 4, děj: 3, přesah: 5, celkový dojem: 3; celkem 3, 9.)”
Brokolice:
“Miluju tuhle povídku! Délka je tak akorát, a napsána i přeložena je mistrně. Nevím, jak se ještě vyjádřit, v povídce panuje atmosféra, která se nedá v komentáři vysvětlit. Pro mě skvělé dílo, ke kterému se stále vracím.”
kattyV:
“Útržkovité střípky rozhovorů a situací, zdánlivě jednoduchý až strohý sloh, ve kterém se nepateticky ukrývají emoce. Základní zápletka je jednoduchá, ale to zpracování! Spoiler Líbilo se mi i základní nastavení situace - dvě místnosti, nemožnost používat magii, naprostý nedostatek informací, zima... Autorce jsem byla vděčná i za to, že Harrymu je už téměř pětadvacet, vztah se Severusem je tak mnohem vyrovnanější a pro mě příjemnější. Klobouk dolů i před překladatelkami.”
assez:
“...”
Usmevava_Barush:
“...”
Ostravanka:
“q”
jesssnape:
“...”
leporelo:
“vyyyborná snarry... Na prvý pohl'ad sa dielko zdá strohé, skúpe na slovo, no už po pár riadkoch čitatel' pocíti to množstvo emócií, ktorými je napeckovaná oblasť "medzi riadkami" ;-) K slashu som sa dostala len nedávno a pri viacerých poviedkach mi najviac vadil presladený Severus, tu sa toho naštastie nedočkáme. Ďakujem prekladatel'ke za vydarenú prácu, som si istá, že takýto literárny štýl sa neprekladá l'ahko”
KalamityJane:
“Naprosto uhranutá a přemožená emocemi. Krásná záležitost. A šestá hvězdička za "žádné sny".”
Potkanice:
“...”
Benny:
“Myslim,že kdo dá menši hodnocení než 5 tak rozvraci stát a republiku:-)Je to krásná povidka a jedna z mých nej.”
speisy:
“Přesyceno pocity. A přesto... všechny postavy jsou samy sebou, žádné sladké opary a ta surovost příběhu... Velmi povedené...”
Fleur Tera:
“ako pohladenie po duši”
Sargo:
“Jsem uhranuta a lehce ohromena. A to přes to, že jsem vůbec nepochopila kapitolu čtyři :-D”
Nerla:
“Tři lokace, jedna rutina. Podobně klaustrofobní prostředí mi většinou moc nesedí, ale tahle povídka je skvěle napsaná, to se jí vzít nedá. Téma je tisíckrát ohrané, ale zpracování patří na špici oné tisícovky, autorka i překladatelka mají úžasné literární střevo. Není to oddychovka, obě postavy vedou krátké a roztříštěné dialogy s odpověďmi na otázky, které nikdy nepadly, a s reakcemi na něco, co nebylo nikdy uděláno, a je to napsané tak dobře, že čtenář vždycky ví. Takže ano, povídka je skvělá, nemám výtku. Takže se teď budu zbytek večera cítit pod psa, že nedám vyšší hodnocení, jenže já tyhle klaustrofobické... však už jsem to psala.”
Akkarra:
“Tady neoceňuji příběh (ačkoli se mi líbil). To, co oceňuji, je sloh. Ten věcný, striktně informativní až téměř strohý styl mě doslova uhranul, v jistých aspektech mi trochu připomíná Juxian. City a emoce pečlivě uschované mezi řádky, nic není řečeno přímo - prostě perfektní. A tleskám absolutní absenci byť i jen náznaku nějakého patosu či melodramatičnosti. Smekám...”
Casiopea:
“Jedna z nejkrásnějších věcí, jaké jsem v oblasti Snarry četla. Navzdory tomu, kolik je v tom emocí, to ani na chvilku nepůsobí přeslazeně. Po dočtení jsem se cítila obdarovaná. Nesmím zapomenout na překlad - to byla prostě dokonalost.”
Sectumsempra:
“....”
Adelaine:
“Popravdě nejsem tím natolik uchvácená jako ostatní (možná proto tím nejsem tak uchvácená, díky těm komentářům). Nicméně vřele doporučuji k přečtení. Na mě to nepůsobilo tak silně, nezatřáslo to mými emocemi ani nijak výrazně nepohnulo (možná proto, že mně už můj slashařský sen splnily), ale city jsou tam velmi nepateticky schované mezi řádky. Rozhodně jedno z těch lepších Snarry děl./Edit: Ok, dlouho nad tím přemýšlím, ale zvyšuju. Není to čistá pět, něco neurčitého mi tam chybělo/mírně vadilo, ale objektivně je to prostě dost dobrá povídka a rozhodně patří do top 10”
Mrmla:
“Nádhera.”
belldandy:
“Tramtarará. Tohle je můj splněný slashařský sen. Konečně mi to někdo napsal - navíc čistě a smysluplně. Jen oni dva, spolu, zavření, spousta času a nudy. Jistě, dovedu si to představit ještě dokonalejší. Když bude někdo namítat, že vztah Pottera a Snapea tu není už na počátku zcela kanonický, bude mít nejspíš pravdu. Ale i tááák ... nepatetické podání velmi patetických citů. Takhle to mám ráda! PS: Tohle byla, co vím, první do češtiny přeložená povídka od Calligraphy. Zase jednou doufám, že nebyla zároveň poslední. :) Já jsem třeba docela zvědavá na "The Fourth Year".”

Too Many Potters - Příliš mnoho Potterů

Odkaz | Autor: Cheryl Dyson | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Draco Malfoy/Harry Potter, a mnoho dalších Potterů ;) | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Weasleyovic dvojčata uspořádají večírek na oslavu vytvoření nového lektvaru.Povídka je tak AU, až to hezké není.A obsahuje části pouze pro dospělé, samozřejmě.
Klíčová slova: Drarry, AU, Mnoholičný lektvar, sex


Trapný

Odkaz | Autor: Fly (Ferry) | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Igor Karkarov | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: "Byl to skutečně zvláštní člověk." Netradiční průřez HP s Igorem Karkaroffem v hlavní roli.
Klíčová slova:


Träumerei

Odkaz | Autor: Vraní oko | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape / Hermiona Granger | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Hermiona, Severus a jeden starý dům. Věnováno všem, kteří sní.
Klíčová slova: snamione


Triplex Gemini

Odkaz | Autor: Lilithka | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Severus Snape, Remus Lupin | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 6
Shrnutí: Triplex Gemini - Tři blíženci. Tři postavy, které hledají, i když by dávno měly vědět. Jsou tři, jsou sami, jsou uvázáni společností k tomu, aby byli něčím jiným. Někým jiným? Brání se? Představuji Vám Severuse oceněného, Remuse lidského a Harryho smutného. Možná by o nich někdo řekl, že jsou to... chudáci. Vyvrhelové. Ale oni ví. Stačí žít. Stačí žít? starý odkaz: http://www.triplexgemini.mysteria.cz/Rozcestnik.html
Klíčová slova:


Třiapadesát příběhů o Snapeovi a Blackovi

Odkaz | Autor: Amanuensis | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Sirius Black | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 53
Shrnutí: Poznámka překladatele: Výzva (challenge) je téma, vymyšlené obvykle organizátory a/nebo účastníky festu. Autor, který se chce festu účastnit, si vybere libovolnou výzvu a napíše na ni povídku. Amanuensis vtipně zpracovala všech 53 výzev Intimate Enemies.
Klíčová slova: humor, parodie


Úplavice v Bradavicích

Odkaz | Autor: Jane Sofron | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Minerva McG. | Rating: bez omezení | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Myslím, že název mluví za vše:)
Klíčová slova: humor, bláznivé


Upřímné přiznání (spasí duši, ale zkazí pověst)

Odkaz | Autor: DementorDelta | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Harry Potter, další páry | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Brumbál je přesvědčen, že profesor lektvarů dobře ví, proč Bradavice potřebují nové pravidlo.
Klíčová slova: humor, ficlet, pravidlo, učitel, student


Usmívej se

Odkaz | Autor: Mandragora | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Harry Potter | Rating: 18+ | Slash: Ano | Dokončeno: Dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Toto je pokračování povídky A rána jsou zde stejná. Je to sice druhý díl, ale dějově předchází prvnímu. Nicméně Vám doporučuji, abyste si nejprve přečetli díl první, protože se domnívám, že pro lepší vyznění této povídky je to dost důležité.
Klíčová slova: humor, sex


Útočiště

Odkaz | Autor: Danae | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Snape/Hermiona | Rating: 12+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 12
Shrnutí: Osudy Severuse Snapea a Hermiony Grangerové v závěru války s Voldemortem a pět let poté. Dva životy, které se nečekaně setkávají. Dvě časové linie, které se těsně proplétají, aby minulost objasnila přítomnost - anebo ji ještě více zamlžila... Sepsáno po vydání Prince dvojí krve - povídku lze chápat jako alternativní verzi 7. ročníku. původní odkaz: http://fanfiction.potterharry.net/cze/povidka/1270%7CUtociste/
Klíčová slova: zmrzačený Snape, smutné, snamione


Útočiště

Odkaz | Autor: thesewarmstars | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 4
Shrnutí: Severus Snape je odhalen. Co se stane, když je nucen strávit ukrytý pod ochranou společně s Harry Potterem. Začnou se tolerovat nebo se vzájemně pozabíjejí?
Klíčová slova: romantika, mpreg


V hodině duchů

Odkaz | Autor: Emynn | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: HP/SS, Albus, Narcissa, a mnoho dalších | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Severus Snape za ty roky zjistil, že existovala jen jedna věc, která činila jeho narozeniny snesitelnými.
Klíčová slova: HP/SS


V jednom pokoji za jediný den

Odkaz | Autor: Lilithka | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Harry Potter | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Je po velké bitvě. Severus a Harry bydlí spolu...
Klíčová slova: psychologické


V údolí dračích ruží

Odkaz | Autor: Testralka(Tesska) | Fandom: Harry Potter | Jazyk: SJ | Postavy: Harry, Severus, Minerva, Draco, Neville... | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 7
Shrnutí: Harry a Severus se před lety rozešli a Minervu už nebaví dívat se jak se Severus trápí proto ho pošle pro stádo testrálů na testrálí farmu, kterou shodou okolností vlastní Harry a kde s pár dalšími lidmi, které by jste zde určitě nehledali žije jako kovboj. Dají se ti dva znovu dohromady? Vedlejší pár Neville/Draco. Webarchiv: https://web.archive.org/web/20230316110301/https://media0.wgz.cz/files/media0:5150bb099e89a.pdf.upl/Vudr.pdf
Klíčová slova: Manipulativní Minerva, Snarry, slash, sex


Vábení moci

Odkaz | Autor: Nade | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: HP/LM | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 46
Shrnutí:
Klíčová slova: rituál; po válce; MEUS


Velikonoční pohádka

Odkaz | Autor: Severka | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Lord Voldemort | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Harry Potter dostane nápad, jak vyřešit otázku jejich sporů v poněkud netradičním zápolení.
Klíčová slova: Velikonoce, pohádka, Harrymort


Velmi nebezpečné hry

Odkaz | Autor: Juxian Tang | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: SS/DM, SS/NL, SS/HP | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: slovo překladatelky: Povídka o 1000 slovech, výzva From Dusk til Dawn č.9, inspirovaná filmem Wild Things (Nebezpečné hry) - který já osobně jsem neviděla, takže vám k tomu víc nepovím. :)
Klíčová slova:


Veselý večírek™

Odkaz | Autor: Mandragora | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: různí studenti a profesoři v Bradavicích | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Jestli toužíte si přečíst příběh o velké a romantické lásce, tak v případě této povídky máte smůlu.
Klíčová slova: humor


Víc než výzva

Odkaz | Autor: Pajka | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Severus Snape | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Harry Potter si celé roky ve škole snaží něco dokazovat, musí mít, nebo dosáhnout všeho, co si zamane. Zvyšuje si tak sebevědomí, které mu Dursleyovi pořád srážejí. Časem si uvědomí, na základě Ronovy poznámky, že největší výzvu představuje profesor Snape. Rozhodne se ho získat. Snapeovi to brzo dojde a rozhodne se udělat to Harrymu opravdu těžké. Ten si ale brzy uvědomí, že Snape už je pro něj Víc než výzva…
Klíčová slova: Severus Snape, Harry Potter, Snarry, Slash


Vivere Porta

Odkaz | Autor: TruTru Kanashiko | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Harry Potter, Dobby, Brumbál, Voldemort, Draco, Klofan, Krátura, Victorie Silvia Salazarová (OC) | Rating: 17+ | Slash: ano | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: nezadáno | Počet kapitol: 50
Shrnutí: Harry přestal být studentem Bradavic, potkávají ho stále špatné a snad ještě horší věci. Mezi mudly a čaroději nevědomky hledá klíč k bráně stojící mezi nimi...a do všech svých problémů s popularitou, válkou a černou magií musí navíc běhat po světě se sarkastickým pohledem netopýra v zádech a hledat všechny Voldemortovy viteály. / Změny v příběhu: Brumbál neobjeví prsten, takže se ho nepokusí zničit a kvůli tomu je jeho čas srmti odložen na neurčito. Severus Snape nedá Narcisse svůj neporušitelný slib, a ani k tomu nedostane příležitost. Draco Malfoy se s tím bude muset poprat jinak. Sirius je definitivně mrtvý a mému Severusovi je zde 38 let. Harry Potter i nadále trpí vizemi Voldemorta a sužují ho noční můry o smrti Cedrika a Siriuse. Objeví se tu nějaké moje vlastní inkantace, předměty, možná i tvorové nebo lektvary. Říkám to dopředu, aby si pak někdo nemyslel, že jsou mi původní zaklínadla úplně cizí.
Klíčová slova: snarry


Vkročil jsi do mých snů

Odkaz | Autor: Sharp Tonque | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Harry Potter | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Snape se na vlastní kůži přesvědčí, jak chutná jeho vlastní kouzlo
Klíčová slova:


Vlažný

Odkaz | Autor: Juxian Tang | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Snape/Lupin | Rating: neuveden | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Lupin zjistí, že k ubytování v Bradavicích dostane ještě něco navrch. Povídka má ještě dvě pokračování - Můj a Z temnoty. Více o povídce zde: https://fanpolis.fandom.com/cs/wiki/Vla%C5%BEn%C3%BD
Klíčová slova: sex


|<  >|