Povídky čtenáře/čtenářky Bumble
z fandomu Harry Potter

Dědictví

Odkaz | Autor: Pecka | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: HP, SS, QQ, HG, NL, ... | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2014-12-24 | Počet kapitol: 15
Shrnutí: Harry vyrůstal v sirotčinci a namísto v dobrosrdečného vykuleného chlapce vyrostl ve věděníchtivého, bystře uvažujícího a poněkud vypočítavého mladíka, který se rozhodl v Bradavicích zapadnout a mít se dobře.
Klíčová slova: sirotčinec, Zmijozel, Quirell, temný Harry


Horší než smrt

Odkaz | Autor: Pecka | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Severus Snape, Minerva McGonagallová, Forge Weasley | Rating: T? možno ani to nie | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 22
Shrnutí: Podľa autorky: Válka skončila. Všichni jsou šťastní a spokojení. Pohádkový život čeká na každého hrdinu kouzelnického světa... Na někoho ale čeká pouze peklo života, který mu neměl být darován. Severus nechtěl přežít - a rozhodně nechtěl, aby mu zatracený Harry Potter pomáhal.
Klíčová slova:

jajafilm:
“Docela pěkné, líbila se mi hlavně druhá polovina povídky, která je taková dojemná, kdy Harry říká jen „Ne, bzzz a volný“. Začátek se mi nezdál, hlavně protože se zde vyskytuje trochu „temný, pomstychtivý Potter“ a to mi prostě přišlo trochu OOC… Navíc to nebylo nějak zvlášť vysvětlené a dořešené.”
Keta Mar:
“, , X"”
luciana:
“Veľmi dobrá poviedka. Zápletka je zaujímavá, pre mňa nie až tak otrepaná. A dej mal po čase nejaký spád, čo slúži k dobru, keďže čitateľ zo začiatku mal pocit, že všetko je v poriadku. Dobre sa to číta. A sarkazmus u Snape nechýbal.”
Rulie:
“bavilo”
Cora:
“Moc, moc dobré. Pecka je sázka na jistotu. Umí.”
Bumble:
“První část uchvátila, druhá pobavila :) Opět. Zase někdy se k tomu vrátím, i když už to nebude nikdy stejně nečekaný jako při prvním čtením.”
Salome:
“Přečetla jsem jedním dechem a po větší část jsem byla z povídky nadšená. První "dějství" - kontrast mezi Harrym a Harrym, byl perfektní. Uzavření Harryho bylo pochopitelné a výborně popsané. Odpustila bych i Rona a Molly, které jsem autorce ne tak úplně uvěřila, jenže ten závěr... Příliš sladké. Najednou všechny běsy - pro které zde měli oba velmi dobré důvody -zmizely, a všichni vytvořili velkou, nádhernou rodinu... Pecka ale píše samozejmě perfektně, některé její věty by se měly zarámovat. A oceňuji výborné a naprosto originální nápady, hlavně George s Fredem. Kdybych si odmyslela ten konec, tak by to bylo na víc než na pět... Jenže on tam je, že. Ale i tak je to rozhodně velmi silné, čtivé a návykové, jako všechno od Pecky. Klade spousty otázek, na které zde sice tak úplně neodpovídá, protože jde spíše o náčrt... Možná by bylo fajn, kdyby se místo psaní mnoha kratších příběhů pustila do opravdového románu. Tomuto námětu by větší formát rozhodně sedl. A Pecka na to má. Nakonec přeci jen zvedám na pět, i když s tou malou výhradou ke konci. Jenže on stejně potěšíl, i když to něco z té povídky zabilo...”
Lucie:
“Přečetla jsem opravdu s chutí, více se mi líbila první část.”
Sargo:
“Prijemna oddychovka s dostatecne uspokojivym mnozstvim originalnich prvku. :-)”
Mrmla:
“Pěkné.”
Rebeka:
“:)”
Nerla:
“Až v půlce čtení jsem si uvědomila, že už jsem povídku kdysi četla, z čehož se dá vyvodit, že neutkvěla a neutkví. Pojednává o vážných tématech, ale nezpracovává je dostatečně hluboce. Na druhou stranu je velice čtivě napsaná a jako oddychovka bez problémů obstojí. (spoiler) Vystřídá několik témat. Osud sarkastického zmrzačeného bastarda, který se musí Potterovi přiblížit a porozumět mu, aby ho mohl dostat, u mě rozhodně neobstál, je to příliš velká a špatně odůvodněná autorská berlička k následujícímu "mám tě rád, Harry". Jekyll a Hyde jsou rozpracováni dost málo, což je škoda, protože z těch pasáží vážně mrazí. Finální bzz-část náhle udělala ze všech postav smířlivé plyšáčky se sklonem k objímání a vejcovité vysvětlení Harryho mysli se mi taky nelíbilo. (konec spoileru) Nojo, jenže jak jsem psala z počátku, je to vážně velice kvalitně zpracované a dokud se nad tím člověk příliš nezamýšlí, je z povídky nadšený. Proto za čtyři.”
Akkarra:
“Začalo to jako něco správně temného, jiného, ale pak to bohužel sklouzlo do stavu bláznivého čehosi, co se mi až tak úplně nelíbilo... Na druhou stranu se mi to ale velice líbí po slohové stránce - čtivé, přiměřeně informativní, žádná rozvláčnost, dobrá slovní zásoba... :)”
belldandy:
“-”
patolozka:
“Skvělá povídka - Sarkastický SS, trochu tajemný HP, George a Fred k popukání a k tomu ještě Minerva... Každý má své trápení, ale je dobře, že má kolem lidi, kteří mu s ním pomohou...”
kripolik:
“...”
tina:
“...”
AiShine:
“Zbožňuji tuto povídku! Obdivuji autorku za to, jak tuto povídku napsala!!!”
GwenLoguir:
“:)”
ZJTrane:
“Mne sa páčilo.”
Kate Mathews:
“...”
Aha_Lucia:
“výborná poviedka, aj keď som sa chvíľku desila toho, ako to autorka ukončí, ale nakoniec ku všetkej spokojnosti to Pecka dotiahla do idylického konca. Mám rada poviedky zahrňujúce Severusa a Harryho bez známok slashu a v tejto poviedke bol ich vzťah krásne vymyslený.”

Kniha mrtvých

Odkaz | Autor: Pecka | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: HP, SS a ďalší | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2014-02-22 | Počet kapitol: 30
Shrnutí: Voldemort by celkom rád získal dôležitý artefakt... Ale to viete, pripletie sa mu do cesty Chlapec Ktorý Prežil aj s jeho "verným" smrťožrútom, ktorých vzťah sa "na počudovanie" zlepšil do rodinných vzťahov.
Klíčová slova:


Krev není voda

Odkaz | Autor: Pecka | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Severus Snape, Lucius Malfoy | Rating: povedala by som K+ ale veľmi sa v ratingu nevyznám | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 26
Shrnutí: První díl diptychu "Krev není voda/Mystik". Shrnutí: Cez prázdniny medzi štvrtým a piatym ročníkom Harry zisťuje niečo, čo mu zmení život. Objavuje v sebe niečo, s čím sa musí vyrovnať nie len on, ale aj ten, kto by vám napadol možno na poslednom mieste. Žijeme ve světě lží, teď už to vím. Věřil jsem jim, věřil jsem jim svým životem, riskoval jsem pro ně, obětoval všechno. A pro co? Pro lež, pro nic. Chtěli mě využít jako štít proti temnotě, jako nástroj, kterým očistí svět od zla. Ale svět je příliš veliký a zla příliš mnoho... Jak jen mohu být jejich štítem, když v mé vlastní duši se vzmáhá temnota? Když koluje v samotné mé krvi? Jak? -HP- 2. díl http://www.ffdenik.cz/index.php?str=viewstory&tale=2330
Klíčová slova: severitus, Severus Snape je otec Harry Pottera, krev, temný Harry