Komentáře k povídkám autora/autorky: kattyV

Amber

Autor: KattyV      Jazyk: ČJ

Salome:

“Zajímavá povídka, která kombinuje nepřeslazené náznaky (zatím?) romantiky a humor s temnějšími tóny - zatím spíše ale tušíme, než víme. Hodnocení si nechám, až přečtu. Zatím ale baví. Hodně.//Povídka je dokončena, je čas na souhrnné hodnocení: Námět není nijak zvlášť originální, ovšem je doplněn mnoha velmi originálními detaily. Jazyk je civilní, a přesto poetický (doteď nechápu, jak to Katty dokázala), formálně nadprůměrné. Struktura příběhu je logická, klasická. Líbí se mi i kompozice kapitol; autorka (příliš) nezneužívá cliffhangery, snaží se, aby každá kapitola měla jednotící myšlenku. Líbí se mi doplňování písničkami a ilustracemi, které nádherně dokreslují atmosféru každé kapitoly. Z hledika logiky není co ději vytknout, příběhem se proplétá více linií, které se podaří všechny logicky spojit a uzavřít. Postavy jsou uvěřitelné, všechny jsou v rámci možností svých charakterů (i když výrazně kladněší, než je vidím já :), vlastní postavy jsou živé, pravděpodobné. Když tak přemýšlím, co bych vytkla (abych jen nechválila) - tak snad právě zlo mohlo být více temné, ne, že by příběh neměl okamžiky nejistoty a napětí, jenže já jsem možná až příliš byla ukolébaná do pocitu, že to všechno dobře dopadne. Ale to můžete brát samozřejmě i jako klad, záleží na nátuře. Celý příběh je totiž přímo nabit pozitivní náladou, naprosto neuvěřitelně se Katty podařilo pozitivně vidět i pohřeb. Miluju laskavost Amber, miluju svět a okamžiky, které zobrazila. Takže: originalita zápletky - 3, styl - 5, formální stránka - 5, struktura - 5, postavy - 5, děj - 5, přesah sdělení - 4, osobní obliba - 5; celkem 4, 7.”

Amber

Autor: KattyV      Jazyk: ČJ

Regi:

“Amber patří k tomu druhu povídek, které ráda čtu a vyhledávám je. Líbí se mi styl, jakým KattyV píše, postavy jsou živoucí, uvěřitelné. V Amber je vše, co mám ráda. Jemný humor, lehké tajemno, zápletka s nezbytnou dávkou temnoty. Věřím, že časem dojde i na přiměřené množství romantiky. Příjemná je pravidelná aktualizace. Povídka začala vycházet také na http://silenesuple.blog.cz/ kde ji najdete doplněnou množstvím ilustrací z vlastní dílny KattyV. EDIT PO DOKONČENÍ: Na přiměřené množství nesladké civilní romantiky s příměsí humoru došlo. K povídce se budu moc ráda vracet.”

Amber

Autor: KattyV      Jazyk: ČJ

Kardama:

“Tohle rozhodně není obvyklá sladká snamionka.///Těžká pohodovka. Chytrá a příjemná. Doporučuju když má člověk den blbec.”

Amber

Autor: KattyV      Jazyk: ČJ

Nobody4U:

“Skvělé témaa skvěle zpracované. Nadšeně jsem hltala každé slovo... Povídka, kde se pořád dělo něco zajímavého a děj nikdy, ale opravdu nikdy, nezůstal stát... Ze začátku mi sice dalo trošičku zabrat, bych se zorientovala ve faktech, ale pak už to bylo 'v pohodě'... Prostě a jednoduše: AMBER je boží a každému k přečtení důrazně doporučuji!”

Amber

Autor: KattyV      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Na tohle snamione jsem narazila úplně náhodou, ale četla se naprosto úžasně - ano je to dokonalá červená knihovna, ale někdy prostě takovou povídku prostě potřebuje. Krom toho jsou zajímavé i dodatky k Amber jako takové.”

Amber

Autor: KattyV      Jazyk: ČJ

Ebibis:

“Kdysi dávno jsem četla, moc hezká, milá povídka. :)”

Galerie Bless The Child - Zrození

Autor: KattyV      Jazyk: fanart

Regi:

“Při prohlížení obrázků KattyV nemůžu nevzpomínat na jistého akademického malíře, který před mnoha lety učil výtvarnou výchovu na mé střední škole. Jeden z úkolů byl - vybrat si oblíbenou knihu a vytvořit k ní několik ilustrací formou koláže. My jsme tehdy pracovali s fotografiemi, výstřižky z časopisů, nůžkami a lepidlem a snažili se splnit zadání pana profesora: správná kompozice, sladěné barvy, sdělnost a poetičnost... Myslím, že z KattyV by měl pan profesor obrovskou radost, i když ona dnes samozřejmě používá moderní prostředky, které tehdy nebyly k dispozici. Jeho zadání však plní beze zbytku. Určitě by od něj dostala to nejlepší hodnocení...”

Galerie Vzkříšený

Autor: KattyV      Jazyk: fanart

Regi:

“KattyV jsem objevila nejdříve jako autorku fanartů, právě u povídky Vzkříšený. Její snový styl, kterým umí dokonale vystihnout atmosféru, mne okouzlil. Pozn.: Ve shrnutí jsem uvedla, že se nejedná o slash, přestože Vzkříšený je slashová povídka. To proto, že těchto několik fanartů ilustruje děj, popřípadě se jedná o portréty.”

Galerie Vzkříšený

Autor: KattyV      Jazyk: fanart

KalamityJane:

“Všechny jsou dokonalé, ale Snící Harry a ty pouťové - ty úplně vyráží dech. A Severus s Regulusem... ♥”

McGonagallova dcera - Jsem Minerva, prostě Minerva

Autor: KattyV      Jazyk: ČJ

Regi:

“Co říct. Katty mistrně splétá nekanonické osudy Minervy s kanonickými fakty. A navíc je to napsáno svižně a s vtipem. Kdyby to šlo, dám i víc než pět.”

McGonagallova dcera - Jsem Minerva, prostě Minerva

Autor: KattyV      Jazyk: ČJ

Salome:

“Je velmi osvěžující narazit na povídku nejen čtivou, ale napsanou skvělým stylem, kde je vidět, že autorka opravdu přemýšlí - vše do sebe krásně zapadá, Katty si skutečně dala záležet, aby dotvořila kánon o něco logičtěji... Užívám si každou větu.”

McGonagallova dcera - Jsem Minerva, prostě Minerva

Autor: KattyV      Jazyk: ČJ

leporelo:

“Uz prvy diel som vychvalila...tejto poviedke vzdavam doslova ovacie...uzasna Minerva...taaaak uveritelna...presne takto sa musela formovat jej osobnost, jej charakter, jej zasady a tiez slabost pre Siriusa Blacka a Jamesa Pottera :))) krasny styl, krasne charaktery i vedlajsich postav...tap, tap, tap...tlieskam...”

McGonagallova dcera - Jsem Minerva, prostě Minerva

Autor: KattyV      Jazyk: ČJ

Cora:

“***”

McGonagallova dcera - Říkáš mi lásko, jak ti říkám já?

Autor: KattyV      Jazyk: ČJ

Cora:

“***”

McGonagallova dcera – Děda mi říká Minnie

Autor: KattyV      Jazyk: ČJ

Regi:

“Katty vhodně rozdělila celý příběh do uzavřených "knih" které se dají číst samostatně. To jen na okraj. Tuhle dokončenou dětskou Minervu jsem si po přečtení zařadila mezi mé TOP. Mám ráda neotřelé pohledy na kánon, a Katty neotřelý pohled má, přestože dodržuje kanonická fakta (a fakta později zmíněná JKR) v nejvyšší možné míře. To je jeden důvod. A ten druhý - malá Minnie je prostě k sežrání. Katty se dokáže neuvěřitelně citlivě a s humorem vžít do uvažování malé Minnie. To se nedá popsat. Musí se to přečíst.”

McGonagallova dcera – Děda mi říká Minnie

Autor: KattyV      Jazyk: ČJ

Salome:

“První díl životopisu Minervy je, myslím, už dílo splňující nároky na profesionalitu - kdyby nebylo toho zas... autorskkého práva. Námět je originální, zpracování také - moc se mi líbí pohádky na úvod, které nejsou nikdy samoúčelné. Jazyk, styl, struktura, vše je naprosto vybroušené. Nejvíc oceňuji klidnou moudrost, laskavost, která Katty neopouští, ani když píše o válce. Miluju tehnle příběh. Dílčí hodnocení nerozepisuju, jsou to samé pětky.”

McGonagallova dcera – Děda mi říká Minnie

Autor: KattyV      Jazyk: ČJ

leporelo:

“Naozaj musim autorke pogratulovat...bravurne zvladnuta poviedka...mala Minnie je samozrejme na zozranie, ale napriek tomu tato poviedka da cloveku viac nez rozkosne dievcatko...nadherny psychologicky "vcuc" do pocitov dietata stretavajuceho sa s magiou, nadherne podane realie ako skutocneho sveta (vojna), tak fantazijneho sveta (ehm tiez vojna i ked ta s Grindelwaldom) a neskutocne skvela postava stareho otca...citalo sa to jednym dychom...i cely styl s pociatocnymi rozpravkami je nadherny...rozhodne si to zasluzi maximalne ohodnotenie p.s.: druha cast s dosievajucou Minervou je snad este lepsia...”

McGonagallova dcera – Děda mi říká Minnie

Autor: KattyV      Jazyk: ČJ

Cora:

“Podepsala bych se pod krásné komentáře Regi, Salome a leporelo. Je to nádherná povídka. Život profesorky McGonagallové je v podstatě nezmapované území, a je to s podivem, vezme-li člověk v úvahu, jak nemalou úlohu Minerva napříč celým kánonem hraje. KattyV našla "díru v systému" a slepila ji brilantně - chytře, nenásilně a naprosto věrohodně. Vše podstatné už tu bylo řečeno přede mnou, ale pokud bych měla přece jen ještě něco vypíchnout, byla by to autorčina očividná pečlivost (a jistě i nesmírná trpělivost) při hledání historických souvislostí a jejich zasazování do příběhu. Přečetla jsem všechny 3 knihy, které byly dosud publikovány, a mimořádně příjemné pohlazení po duši je to pořád. Děkuji.”